Tűréshatár
2017. május 17. írta: Autizmus Live

Tűréshatár

Azt hiszem elég birka ember vagyok a türelmemet tekintve,legalábbis azzá lettem az évek alatt,és ezt azt hiszem,ezt most pozitív értelemben mondva,az Autizmusnak köszönhetem..

No igen..Az ember amikor eljut arra a pontra,hogy túllépjen dolgokon,valahogy egy kicsit megváltozik..Úgy ahogy én is.Megtanultam az évek alatt,hogy nem szabad mindenen pukkanni,mérgelődni..Másképp ezt nem is lehet csinálni.Az autizmus jó edző,de nem minden téren.

Derűsen szemlélném a világot,ha nem lennének napi megélhetési gondjaink,ha nem kéne a lukakat tömnöm minden hónapban,ha jutna is és egy kicsi maradna..Nem lenne gond a lelkem stabilságával..Tulajdonképpen annyi elég lennel,hogy 28.-án még tudjak párizsit tenni a kenyérre..

De nem tudok...

Ez nem az a hely,és nem az az ország.

Most,hogy beteg lettem,és izmos harmincezreket kapok havonta,érezhető módon csúszunk le.Persze evvel egyenes arányban én is rosszabbul vagyok..Tényleg állandó matematika az életem..meg örök hullámvasút.

Ez a hónap,-szívből köszönöm jó párotoknak,és persze a Terézanyu közösség örökbefogadóinak,-egy kicsit jobban indult.A banki tartozást,a személyi hitelem tekintetében teljesen befizettem,és még plusz két csekket.Sajnos maradt még..

Nem ment minden,mert Zalánnak két hét alatt két számot nőtt a lába.A hajam téptem,hogy ebben a hónapban négy pár cipőt kellett vennünk neki.Sajnos Ő az a gyerek,akire jó autistaként,nem lehet használt cipőt húzni.Van ilyen..Nem faxni,sajnos ezt el kell fogadni.Nem lehet,mert az már máshogy van kitaposva,nem kényelmes,diszkomfortot okoz,e miatt meg képes akár az utcán szép csendben levenni,és inkább mezítláb közlekedni.Semmi balhé,csak nyista cipő.Két hét alatt 36-os-ból,38-as lett a lába.Persze emellett feltöltöttük a vésztartalékot,a gyógyszereik és a táplálékkiegészítőik terén,gondolva az ínséges nyárra,Bedinek kifizettük a vizsgamunka anyagköltségét a szakmai minősítő vizsga hajrájában,és naívan azt hittem,hogy lesz egy jó hónapom,amikor 28.-án lesz még párizsi a kenyéren.

A bankkal konszenzusra jutottam,a hitelkeretem tekintetében is,most már egy fillér keretem sincsen,jobb is,legyen ez is a szegénység biztosítéka.Nem volt nagy keretem,csak százezer forint,a biztonság kedvért,sajnos az utóbbi három hónapban ki is kellett használjam.Ma délután elmentem a bankba,és az utolsó leheletemmel,a fogam szívva visszafizettem azt is.

Hülyeség volt..

Mert naívan hittem,hogy végre egy hónap,amikor könnyebben vehetek levegőt.

Szabi is készül,két hét és leszerel..Várja a civil életét.Kényszerű döntés volt,mert ahol most dolgozott a végén,azt a csapatot,és az eleit is szerette,mindig azt mondta,sosem volt még ennyi emberség a háta mögött.De hát a mosolygásból nem lehet megélni.

Itt a nyár,nem lesznek fejlesztések 10 héten át,ez mindig regressziót hoz,ami nem jó.Nem Zalánnál,vele ilyen gond nincsen,hanem Leventét veti vissza olyannyira,hogy szeptemberben mindig a pincéből kell előásni.Tavaly ezt már nem engedtük,gyönyörűen haladtunk,a krach év közben jött,az óvodai csoport összetétele,sajnos nem volt felhőmentes,és ez idén nagyon visszavetette Leventét. Elszálltak az integráló osztály reményei,TAN.AK.-ba megy és ezt még nekünk is pokoli nehéz megemészteni.Szóval a nyáron nekünk kell fejleszteni,és ez nem két fillér.Jajj nehogy nagy pénzekre gondoljatok,de azért van ára,anyagi értelemben véve.Nincs megállás,menni kell előre.Szabolcs azt mondta,hogy nincs más lehetőségünk,nincs tartalékunk,nincs semmink,és ez így nem mehet tovább..ezt már ő sem bírja lelkileg. Vált..Leszerel,és reménykedik benne,hogy egy picikét,csak annyira,hogy hó végén párizsi legyen,jobban menjen a sorunk..

Azután lassan,lassan csak kikeveredünk valahogy a gödörből....

Tulajdonképpen a két és fél napos pihenésünk alatt családi pénzügyi tervet készítettünk,most már bevallom..Szép álmokkal,reális álmokkal jöttünk haza..

De egy hete beütött a baj..Elromlott az autó,kaptam egy plusz csekket az önkormányzattól,egy két éves elmaradt számla miatt,sajnos jogosan,egy havi lakbér.Ezeket is lerendeztük,Szabolcs fizetéséből,mert nem volt mit mérlegelni,és nem volt mit tologatni.Az autó Levente miatt van,az önkormányzattal,meg nem húzok ujjat inkább.Mert repülnénk innen záros határidőn belül..

Azt hittem vége a rossznak,majd múlt csütörtökön elromlott a mosógép.A húszezres előkalkuláció helyett 45 ezerért javították meg.Szabolcs nem volt jó passzban,nem akart veszekedni,a szerelővel,inkább kifizette.Mondjuk nálunk a mosógép,négy gyerek mellett nem luxusból van.Napi használatban van..és vigyázunk is rá nagyon..Levente meg ragaszkodik hozzá..Nálunk nem úgy működik hogy csak úgy lecserélem..Ez akkor sem működne úgy,ha lenne forrás kicserélni.

Vasárnap Dani bejelentette,hogy ma elköltözik.Jó ezt már tudtuk,de azt viszont nem,hogy alsó hangon hatvanezer alatt nem fogjuk megúszni a penésztelenítést,és a szoba szigetelését és felújítását.Rohadt panel.A kicsik miatt muszáj megcsinálni,mert Zalán allergiás rá.Úgyhogy ma Bettit kiköltöztettük onnan,most Zalánnál fog lakni,amíg nem lesz rá keret.Egyhamar sajnos nem lesz.

Mert..

Mielőtt leültem írni,azelőtt egy órát voltam egyezkedni a DHK-val. Kaptam 15 nap laufot.Vízóra mizéria.Két hónapja elromlott.Még azt is mérte amikor a 10.-en lehúzták a WC-t.Nem vettük észre,és egy hét alatt plusz 1000 köbmétert tekert magába. Jött az éves leolvasás,ami előtt egy héttel olvastuk le,és szó szerint majdnem infarktust kaptam,amikor a hatóság leolvasta.Hiába bizonygattam,hogy nem annyi az az annyi. Szo-szó bejelentettem elvitték megszakértették,és azt mondták,hogy 840 köbméter jogos,de 160-at ki kell fizessünk..Ráadásul a számlát direkt a DHK-nak adták át,mert nagy az összeg.Mondjuk olyannyira nem,mert 153 ezer forint,de nekem még is.Ott meg arra hivatkoztak,hogy én voltam a figyelmetlen,és jól meg is fenyegettek.Nem akartam vitatkozni..Már tényleg elegem van,hogy valamivel mindig megszívom.Arra a konszenzusra jutottunk,hogy ne érjen joghátrány az egyharmadát fizessem be.Otthagytam 53 ezer forintot,és 15 napot kaptam a további számla rendezésére,úgy hogy felsorolták félórában az egész PTK-t.

(Végül is most tök jól állok,van két havi távhő saram,meg százezer a vízórára,15 napom befizetni..és más tartozásom nincs.Szabolcs az autót nyögi,a torka véres 13 éves részleteit...Nem hiszem hogy egyhamar a szobát meg tudjuk csinálni.Szegény Bettinek el sem mertem mondani..)

Őszinte leszek 20 éve van vízórám,és soha de soha nem szaladtam bele olyan szituációba,hogy elromlott..Nem szoktam naponta nézegetni.Havonta leolvasom,és kéthavonta leadom.Nincs itthon strand takarékoskodunk a vízzel.Tényleg nem vettem észre,hogy baj van.Kicserélték,most vadás új,digitálisan számol,nem én kértem,ezt kaptuk,és még ezt is ki kel fizessük.Mert ezért se kértek egy fillért se,de hála tegnap kiszámlázták,per ha már..

Egyébként meg szakadjanak meg..már másodszorra futok bele,nagyon szemét stílusba.Jó tudom,a DHK-nál nem vagyok fedhetetlen,ez tény,a behajtást kétszer úsztam meg két év alatt,szégyen ide szégyen oda,sajnos a bélyeg marad,már nem úgy tárgyalnak veled,hogy a fejedet simogatják ha bajba kerülsz.Konkrétan ma nagyon megalázó volt a mindösszesen kb 25 éves ügyintéző hozzáállása.Nem is szálltam vele vitába,hagytam had mondja. Már a végén azt sem értettem mit mond,csak az hallottam,hogy a PTK-t emlegeti,meg a végrehajtót.Mondjuk zárszóként azért csendben megkérdeztem tőle,hogy jól esett e neki ez az alpári stílus.??? Csak a vállát rángatta..Ott is hagytam a francba.

Csak támolyogtam haza,nagyon megfájdult a fejem.Rosszul is lettem,összehánytam magam a stressztől itthon.Van egy pont,a TŰRÉSHATÁR....addig van és nem tovább..

Nagyon tönkretett,hogy csak vergődünk,hogy nincs sosem mihez nyúlnunk..Nem élünk nagy lábon,soha nem is éltünk.Öt éve beledöglünk minden hónapba.Öt éve kapom az ívet,hogy miért fektetek be a kicsikbe??Úgysem fognak elérni semmit az életben.Öt éve néznek hülyének,hogy foggal körömmel,kaparva,lépésekben jutok előre.

De előrejutok!! Előre én..Csata,csata hátán..és vagy nyerek,vagy nem..Ilyenkor mindig arra gondolok,hogy honnan indult Zalán,és hol tart most..Vagy hogy Leventével is haladok azért.

Öt éve nyilvánosan megmutatom,az életünk..Ami nem fáklyásmenet,amiért rengeteget sírok éjszakákon át,és ami miatt lassan de biztosan egyedül maradok,mert erre kényszerített az élet,mert itthon a munkánkból,a becsületes munkánkból,nem lehet megélni,két fogyatékossággal élő gyerekkel,és két másikkal.

Ez az állam nem az az állam,aki méltóképpen segít,a fogyatékossággal élő gyerekeket nevelő szülőknek.Csak csúfolódik rajtunk,hogy szar nekünk.Igen az,most már egyre jobban..Most már megalázó módon.

..és azt akarja,hogy még én szégyenkezzek...

Hát nem..Inkább leírom..inkább megmutatom..

Még azt is,hogy ha idejössz,mit találsz a pénztárcámban Semmit,jó nagy semmit,talán 600 ft-ot..A többit otthagytam a DHK-nál mert nem akarok szégyenben és csengőfrászban  élni..Elég volt..

Most kaptam 15 nap haladékot..

Sajnos nem hiszem,hogy megoldást fogok találni.

A családsegítőt,a múltkori eset után kihagyom,de gondolom ez érthető is.Mert még a tévhitek mellé esetleg mást is kapok...

Tényleg a TŰRÉSHATÁRON táncolok...és az fáj a legjobban,hogy nem látok kiutat..

Ez volt mára a Live..köszönöm,hogy olvastatok....

dsc09809.JPG

süti beállítások módosítása