Zalán Naplója - Miénk a Vár.. (Visegrád - Fellegvár-Pilisi Parkerdő)
2017. február 19. írta: Autizmus Live

Zalán Naplója - Miénk a Vár.. (Visegrád - Fellegvár-Pilisi Parkerdő)

Zalán vagyok.. egy hónap múlva 11 éves és autista..írok nektek naplót a napjaimról,az életemről de legfőképpen az erdei kalandjaimról,túráimról..Úgy ahogy én látom a világot,és úgy ahogy meg tudom fogalmazni..Sajnos az autizmusom,a kommunikációm egy kissé korlátozza,evvel teljesen tisztában vagyok..De azért megpróbálom a Napló írást,vagyis már nem próbálom..hanem teszem..Anya itt a blogban megosztja a kalandjaim...Remélem sokan el fogjátok olvasni..Szeretettel írom Nektek..

Képzeljétek,tegnap Anyáék elvittek a Visegrádi Várba,ahová már nagyon régen szerettem volna elmenni. Most elmesélem..és Anya fotói által meg is mutatom.. Nagyon jó volt a történelem dupla óra a Fellegvárban...

dsc08308.JPG

dsc08437_1.JPG

dsc08438.JPG

dsc08439.JPG

dsc08441.JPG

Most jöhetnek a fotók..

Egyébként azt tudtátok,hogy a Fellegvár,a Pilisi Parkerdő Zrt Visegrádi Erdészetének kezelésében van??

dsc08313.JPG

Felmásztunk a sok lépcsőn a Várba..Jó magasra...

dsc08318.JPG

Az első kiállítás a Vár történetéről szólt.

dsc08323.JPG

dsc08324.JPG

Itt volt látható a szent korona másolata,az eredeti a Parlamentben található..

dsc08332.JPG

A Vártörténeti kiállítás után elmentünk a Panoptikumba..

dsc08345.JPG

Ahol bemutatásra került,hogy Károly Róbert király idejében,milyen volt egy találkozó.

dsc08348.JPG

A Panoptikum nagyon tetszett,de utána mentünk tovább a Várban..

dsc08356.JPG

A harmadik kiállításon az Úri-vadászatot láthattuk..Szerintem érdekes volt,de Brandhuber Ádám bácsinál a Hoffmann kunyhónál,élőben szebb volt a kiterítés.

dsc08360.JPG

dsc08362.JPG

dsc08357.JPG

Egyébként a vörös mókus nagyon tetszett..

dsc08359.JPG

A negyedik kiállítás volt az ami a legjobban tetszett nekem.. A fegyverkiállításon nagyon sok érdekes dolog volt..

dsc08367.JPG

Láttam rengeteg lovagi címert..

dsc08372.JPG

Károly Róbert Király szobrát.

dsc08375.JPG

Lovagi páncélokat,Mátyás Király korából..

dsc08378.JPG

és a Hunyadiak zászlóját..

dsc08382.JPG

A kiállítások után kimentünk a Vár-teraszra..

dsc08421_1.JPG

Ahol lefotóztam Anyát és Apát..

dsc08389.JPG

Apa meg azt,hogy milyen szép,hogy a felhők mögül süt a nap..

dsc08391_1.JPG

Láttuk a Dunán a Kompot.

dsc08402.JPG

Meg a Zsitvay kilátót.

dsc08406_1.JPG

Miután jól kinéztük magunkat,bolondoztunk kicsit.

dsc08404_1.JPG

Nagyon köszönöm Apának és Anyának,hogy elvittek a Várba..Nagyon sokat tanultam,Visegrádon..

dsc08429_1.JPG

A parkolóban még megnéztem a térképet..

dsc08433_1.JPG

..és végül elárulok egy titkot is.

dsc08434.JPG

Egyébként,azt is megbeszéltük,hogy ha kitavaszodik akkor újra megyünk a KÉK-re.Gyertek Velem a kis-erdésszel..

dsc08436_1.JPG

Ez volt mára a Naplóm és az Autizmus Live. Köszönöm hogy olvastatok.

A mai bejegyzés írója és szerkesztője: Kiss Máté Zalán

Ja és nézzetek be máskor is,túrázzatok velem.....Sziasztok! Mindenkinek Szép Napot Kívánok! Zalán..

dsc08435.JPG

süti beállítások módosítása