Kesergő
2016. október 04. írta: Autizmus Live

Kesergő

Megcseszte az Isten ezt a hitvány egy világot,igen..Igen,néha nekem is muszáj keseregnem..Mert az élet felénk nem mindig fenékig tejfel..Miért is lenne az??Az utóbbi hetekben éppen eleget kapkodtam a fejem,nyeltem,gondolkodtam,tettem,kapartam,de sokkal  nem jutottam előbbre..Inkább kikesergem magamból.

Tegnapelőtt este a nagy fiammal beszélgettem arról,hogy tulajdonképpen megint ott tartunk,ahol tavasszal,pengeélen táncolunk,azaz táncoltunk egész szeptemberben,és félek a rossz oldalon csúszunk le októberben-novemberben..gondolva itt az anyagi helyzetünkre..Megfogadtam egy párszor,hogy nem írok erről,inkább az ajkamba harapok,és csendben maradok..Nincs,nincs..nem eszünk,nem eszünk..leszakad a ruha ha elvásik,akkor leszakad..persze ha javíthatatlan..nincs cipő,akkor nincs cipő...Nem tudom befizetni,akkor nem tudom befizetni...

Az én hibám??? Nem!..Az életé..Azé hogy ennyire drága,hogy eljutottunk odáig,hogy a munkánknak nincs értéke,pedig becsülettel dolgozunk mind a ketten..Becsülettel érted?? Igaz nem a versenyszférában,de ahol mi dolgozunk,ott is kell valakinek..Nem csak nekünk,hanem jó pár ezer másik embernek is..Teszünk a közért..Érte,érted.....

Kisemberek vagyunk..Kisemberek,akik csak hónapról hónapra vergődnek,és nem akarnak elsüllyedni a mocsárban.Szorult belénk még némi emberi tartás..De legyinthetek a tartásomra,ha azért nem adnak kenyeret a boltban..Mert itt kérem szépen szépen lassan és észrevétlenül,az évek alatt minden elszállt. Elszálltak az árak,a rezsicsökkentés csak egy optikai varázslat,dupla számla jön egy évben kétszer,majd mindenből korrekció címen,meg ne lepődj ha kiszámolod,hogy mégsem amennyi az annyi..A kisember benyeli,a kisember fizet,hogy fedél maradjon a feje felett,hogy ne húzzon ujjat,mert manapság,az élet előbb csap mint kérdez..Előbb büntet,mint bizonyít..és ha bizonyított is,a bűnös manapság büntetlen marad..Nem magyarázom..Szerintem mindenki érzi a maga bőrén..Szomorú..

Elszálltak az árak,és elszálltak az emberek..tisztelet a kivételnek,még akadnak..sajnos egyre kevesebben,mert sokan külföldre mentek,és már vissza sem néznek..egy hogy vagy-ra sem...

Mennék én is,de engem ide köt az AUTIZMUS..Két fogyatékossággal élő gyerekkel,maradjunk annyiban,hogy senki sem vár tárt karokkal,senki sem vár szívesen..Pedig hiány a szakmám,de gond a gyerekem..

Úgyhogy maradok,és kaparok..amíg bírok..éjszakánként meg magamban csendesen sírok..

Megélhetési rabszolgaság..Most már kimondom én is..Miért?? Egy-két éve sokkal több a havi mínuszunk,mint a bevételünk,és azt felejtsd el,hogy van hitelünk..Nekünk az nincs..helyette AUTIZMUSUNK van duplán-triplán,és annak járulékos költségei.

Alsó hangon 180.000 ft a két gyerek..A gyógyszereik,az étkezésük,a ruháztatásuk,a fejlesztés és annak eszközei,a táplálék kiegészítőik,az iskola,az óvoda,am block.Magyarul 90e ft/ gyerek és akkor még nem is mondtam sokat..(A minőségi szelektív evéstől,egyébként totálisan kikészülök..és lassan belerokkanok/rokkanunk..) Inkább ne akard,hogy levezessem,mert lehet több is lesz a vége..Még had maradjak kicsit ebben a hitemben,hogy ennyi az annyi..

Itt van az ősz itt van újra és én szép lassan fejre állok..Szeretem az életet,és azt is,hogy mindig kapok tőle választási lehetőségeket..(most is..)

Gyógyszert vegyek ??vagy ne haljunk éhen??,esetleg fel adjam az összes csekket??vagy téli cipőt vegyek a gyerekeknek,és normális kabátot télre??vagy a nagy leány iskolai szükségleteit,a szakmai vizsgájához??

Nem nagy dolgok ezek,és az a borzasztó,hogy becsületes munkával sem tudjuk előteremteni..Miért kell nekem minden hónapban csengőfrászban élni?? Rettegni,nem aludni,éjszakánként sírni??

Ti is látjátok,mindent,de mindent megteszünk a kicsikért,nem kényeztetjük egyiket sem..Ugyan miből tennénk..?? Csak a boldogulásukat akarjuk a két kezünkkel..Mind a négy gyerekét..

Kisemberek vagyunk,nem jó helyre születtünk..Amink van a kezeinkkel kapartuk össze,jobban mondva amink volt,mert elvitte az autizmus..

Nem tudok tapsolni,nem tudok nevetni..Már rég nem...

Min??

Azon,hogy 15 milliárdért a világ legdrágább rajzversenyét rendezte kis-hazánk,mert arra van pénz..Közpénz..A gyerekeinkre meg nincs?? Az autizmusban nem csak a korai fejlesztésbe kéne tolni a pénzt,hanem élethosszig biztosítani az ellátást,mert egy autista a bölcsőtől a sírig az..Unfair a végletekig terhelni a családokat..ha másra két kézzel kerül szórásra a pénz..

Mi becsülettel dolgozunk...bár tehetném én is nyolc órában..de az autizmus kissé speciális ez esetben is...

Becsülettel dolgozunk igen!De ne nézd meg a hűtőnket,ne nézz bele a pénztárcánkba,ne lásd meg a kiváltatlan gyermek-gyógyszer receptjeinket,és a feladatlan rezsicsekk halmunk..Mert elsírnád magad...

Ahogy én is.....

Megcseszte az Isten ezt a hitvány egy világot...azért mert ennyit érünk,ennyit ér a munkánk..az életünk..Azért mert fogyatékossággal élő gyerekeket nevelünk a periférián...mert az út csak egyre és egyre rögösebb lesz..

dsc06004.JPG

Ez volt mára az Autizmus Live...keseregve...

Köszönöm ha elolvastad,és megosztod,hogy más is lássa,mennyit ér a két kéz munkája,és a kisember becsülete....

Itt az Ősz,nem vártam...Jön a tél..rettegek....

süti beállítások módosítása