Középfok.
2017. október 06. írta: Autizmus Live

Középfok.

Tudom régen írtam,rólunk postot..Egy nem volt hozzá erőm fizikailag,kettő sajnos időm sem..Sajnos a szeptember eléggé hullámvölgyekkel teli hónap volt,talán csak Zalán volt az akinek a legkevesebb változást hozta az ősz..Vagyis neki csak az elkezdődött a hatodik osztály és vele érkezett egy-két új pedagógus opuson kellett túllendülnie.Nincs is evvel semmi baj,sikerül is neki,bár mostanában nem tolerálja túl jól,a szemtelenül kamaszodom osztálytársakat..Konfliktuskerülő és pokoli jó diplomata,aminek örülök..hogy őt nem hajtja a csordaszellem..Olyan magának való,magányos harcos..és töretlenül ERDÉSZ-nek készül tudatosan,és szerintem teljesen rátermett is lenne a szakma elsajátítására..Csak éppen most keményen fáj miatta a fejem,hogy a piliscsabai Erdészeti Szakgimnázium alapító okiratába,hogy a jó máriába fogom belekönyörögni az autizmus spektrum zavart,hogy két év múlva olyan irányban tanulhasson tovább amit szeretne,és bár a fél erdész szakma tudja,hogy ő az a gyerek akiből tényleg nagyon jó erdész lehetne,autizmus ide oda,ez édes kevés, mert sajnos a Tankerülettel csak pokoli nagy hátszéllel mögöttünk lehetnénk tárgyalóképesek..Nesze neked esélyegyenlőség..Úgyhogy nem tudom..és verem is miatta a falba a fejem rendesen..

Sok tanácsot kaptam már,és lehet,hogy az lesz a megoldás,mivel Zalán évek óta meredek ívben felszálló ágban van,hogy no meg persze ha minden klappolna és partner lenne a bizottság meg a pszichiáter szakorvos is,akkor ha marad ez a ütemes és jó irányú fejlődési ív,akkor az autizmus spektrumot egyéb pszichés fejlődési zavarra kéne módosítani,mint diagnózist. Mindezt nem a kisujjamból ráztam ki,hanem egy nagyon kedves gyógypedagógus ismerősöm javasolta aki Zalánt lábtól-fejig ismeri.Sokszor mondta már,hogy gondolkozzak el rajta,mert a középfokú oktatás,hát hogy is mondjam nem éppen autizmus barát..Zalánnak meg tényleg valami természetközeli szakma lenne a megfelelő..Lehet hogy nem lesz belőle soha kerületvezető de beosztott erdészként,egy kerületvezető avagy egy erdőmérnök mellett pokoli jó szakemberré válna,hiszen az már most is nyilvánvaló,hogy szimbiózisban él az ERDŐVEL..

dsc_1540.JPG

Őszinte legyek?? Pokoli mérges vagyok,mert megint meg kell találni egy kiskaput és a kiskapu megtalálásához,már bocs a kifejezésért de le kell menni kutyába,meg kell találni a megfelelő hátszelet azt az embert magas pozícióban,aki esetleg pártolja a gyermek tehetségét,és empatikus avagy teret enged az esélyegyenlőségnek,és odaszól a Tankerületnek,meg az iskolának,hogy lenne egy gyerek,akinél ugyan kicsit kilóg a lóláb,de ettől függetlenül ha esélyt kaphatna nyerhetnénk egy 150%-os munkájára igényes szakembert..Mert anyuka már megírta a kérvényt és több éve vastagon bebizonyítja a világnak,hogy igenis képes lenne nagyon jó erdésszé válni az a kiskamasz..

Egyébként Zalán Piliscsabára a Dr.Szepesi László Erdészeti és Mezőgazdasági Szakképző Iskolába menne,vagyis szeretne..Nagyon szeretne...Ha nem lenne autizmus diagnózisa akkor meg is tehetné..De van...Így a lehetőségei kissé beszűkülnek..

Az iskola honlapja: http://szepesiszki.hu/

Az Alapító okirat itt található: http://szepesiszki.hu/dokumentumtar/letoltheto-hivatalos-dokumentumok#

Az okiratot végigolvastam,de nem igazán értem..hogy mit ért az integrálható SNI-s tanuló alatt,mert ugyan a dokumentum első felében részletezi,de az a Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Szakképző Iskolára illetve az ott folyó köznevelési HÍD programra vonatkozik. Egyáltalán nem egyértelmű...

No de felhívtam az iskolát,nem árultam el semmit,csak kérdezősködtem egy pár mondatban..Integrálható SNI mehet,autista nem mehet,de az egyéb pszichés fejlődési zavar jó..avval mehet...

Az egyéb pszichés fejlődési zavarnál is van BNO csak nem háromnak,hanem kettőnek számít a létszámnál,nincs emelt családi pótlék,nincs MÁK kártya,viszont az Egyetemi felvételi eljárásban és az egyetemen való kedvezmények igénybevételénél fogyatékossággal élőnek számít..A felvételi eljárásban plusz 40 ponttal indul..

Ott egye meg a franc a MÁK kártyát és az emelt családi pótlékot,ha a gyerek jövője a tét,a szakmája és a boldogulása..

Nem keveset beszélgettem erről a témáról szakemberekkel az utóbbi időben,és nem én voltam az aki először kimondta,hogy bizony a középiskolai tanulmányokkal kapcsolatosan a magasan funkcionáló autista illetve az aspergeres gyerekek tekintetében a diagnózis BÉLYEG..

Súlyos bélyeg,erre magam is rájöttem egy két szülőtárssal egyetemben ahogy olvasgatom mostanában az internetes írásokat a témában..Kedves szülőtársaim,ülnek a felvételi tájékoztató felett és kétségbeesve vakargatják a fejüket..Ki a központi felvételi miatt,ki a cél középiskolák miatt..Mert ugye még az integráló középiskolákban sem úgy működik,hogy hipp-hopp egy osztályba felveszünk három négy autit vagy aspit..

Szeptember utolsó hetében felhívtam egy két iskolát mint mentorszülő,és érdeklődtem a felvételi eljárásokkal és a felvehető SNI létszámokkal kapcsolatban..Nem csak budapesti hanem vidéki iskolákba is telefonáltam három mentormegkeresés kapcsán..

A középiskolákat az AOSZ intézménykeresője nyomán kerestem volna meg..

http://aosz.hu/intezmenykereso/

Soproni lehetőséget kerestem vidéken....és most figyeljetek...katt a linkre..

http://www.esotata.hu/intezmeny_kereso.html?c=szakk%C3%B6z%C3%A9piskola&m=Gy%C5%91r-Moson-Sopron

Ennyire sokat találtam...mondjuk Komárom-Esztergom megyében is...ugyan ez a helyzet...

Konkrétan visszahívtam a megkeresőt,hogy hová is szeretne menni az a gyermek,mert kérném az iskola elérhetőségét és szívesen megkérdezem telefonon én is..Mind a kétszer hiper kedves igazgató-helyettessel beszéltem,és felvilágosítást nyertem arról,hogy ha integrálnának is,és benne lenne az SNI az alapító okiratban,akkor sem tudnák ellátni az SNI-s tanulót mert nincs rá gyógypedagógiai kapacitás..Pár éve benne volt még az alapítóban az SNI de kivették,mert a túl sok vonatkozó szabályt nem tudták volna maradéktalanul biztosítani a tanulók számára,így nagy sajnálattal mondja,de a Bizottság már nem tudja kijelölni az iskolát..Nyolc középiskolai intézményből hat válaszolta ugyanezt,egy meg megkérdezte,miután jót beszélgettem az igazgatóval,hogy nincs e a nagy fiam ismeretségi körében esetleg angol-német szakos álláskereső nyelvtanár,de keres fizika és matek no meg kémia szakos tanárt is..ja meg testnevelőt is..Azt hittem nem jól hallok..

Amúgy a felhívott vidéki iskola a mai napig szerepel az AOSZ intézménykeresőjében...Hát hurrá...A létszámadattal kapcsolatban meg azt a felvilágosítást kaptam,hogy általában évfolyamonként egy SNI-s gyereket tudnának fogadni,de nem fogadnak..Nincs kapacitás..

Budapesten is meg voltam kicsit lőve.Ugyan szélesebb a paletta viszont sokkal több az SNI-s gyerek,így egyszerűen nem férnek bele jó páran a felvehető keretbe..No persze az integráló iskolának az sem mindegy mennyire auti az auti..csak kicsit vagy egy kicsit a kicsinél jobban..Mert az utóbbi az annyira nem szerencsés...Ja és persze jó lenne ha jól sikerülne a nagy mumus központi írásbeli felvételi...

Szumma...Van baj..Nem kicsi..és lesz sokkal de sokkal nagyobb,ahogy az évek telnek,és az SNI-s gyerekek száma növekszik,akiknek JOGA (lenne) ESÉLYEGYENLŐ MÓDON TANULNI!!!

Mondom csak lenne,mert nem lesz rá lehetőségük,ez a nagyon nagy igazság...

Térjünk vissza Zalánra...

Most két évig kérvény hegyeket fogok írni..Alátámasztott tényekkel..Bizottságnak,Tankerületnek.....Bizonyítom a bizonyítványunk..Megérett,rátermett...had kapjon ESÉLYT!!...ha kell másik diagnózissal..

Ha nem találok nyitott kapukra,akkor jön a B terv...Áttolom egy Gimnáziumon..cél az érettségi...A kritérium    tantárgyakat erősen megnyomva..Ha kell magántanulóként,cél a jó érettségi..Miután az állapota nem rossz,hanem nagyon jó,sőt kiváló,Zalán 18 éves kora után úgysem fog sem nyugdíjban sem fogyatékossági támogatásban részesülni..Ergo kinövi a MÁK kártyát is..Magyarul azt is letagadom,hogy volt valaha autizmus diagnózisa,és OKJ-s képzés keretében,mert a Technikus képzésbe kívülről is be lehet kerülni,beíratom a 2 éves Erdésztechnikus képzésbe...

...vagy ha tényleg jó az érettségi eredménye,akkor EGYETEMI felvételi eljárás...SNI plusz 40 pont...és ha felveszik mehet SOPRON-ba..Autistaként...Erdőmérnöknek...

Na erre varjatok gombot....Az EGYETEMEKEN akár Sopronban akár Pécsett akár az ELTE-n de a BME-n is,maximálisan odafigyelnek az esélyegyenlőségre...például az ELTE programja ebben a körben az egyik legjobb az országban..

Jó "vicc" mi????? Az általános iskolák már úgy ahogy kisebb nagyobb lépésekkel de veszik az akadályokat..A középiskolák most a fekete ló szerepét alakítják éppen,katasztrófa a helyzet az integráció terén,viszont az Egyetemek tényleg jól integrálnak,és általában a kapacitásaik tükrében maximálisan odafigyelnek a fogyatékossággal élő hallgatókra..Jó persze a fizikai akadálymentesítéssel azért vannak még problémák,de javuló a tendencia,ez a tény megállapítható.

Csakhogy...lenne egy kicsike kérdésem....Az okos ügyes de SNI-s gyermek,a beszűkült középiskolai lehetőségek tükrében,hogyan menjen Egyetemre?????? ESÉLYE SEM LESZ....Ha így haladunk már a középiskolára sem....

Tisztelet a nagyon kevés számú kivételnek....(gondolok itt a jól integráló ritka mint  a fehér holló középiskolákra..)

Mérges vagyok????? MÉRGES....

Jogosan???? JOGOSAN!!!!

dsc_1399.JPG

Mert a LÉT a TÉT!!!!

Ez volt mára az Autizmus Live...Köszönöm,hogy olvastatok....

....a továbbiakban is keresem a KISKAPUKAT.....Muszáj.....

Szégyen??? SZÉGYEN!!!

Mert nekünk kell,mert nincs életpálya ív.....

...és nekünk  mindez nem olyan egyszerű!!

süti beállítások módosítása