Digizé és egyéb mifenék..
2020. május 27. írta: Autizmus Live

Digizé és egyéb mifenék..

Szóval az úgy volt, hogy na most akkor, leülök blogot írni,...De valami mindig közbejött,mire délután oda jutottam, hogy.....valami mindig...

Vagy a technika kellett, valamelyik gyereknek tanulási célzattal, mert jelen,osztott használatban van az egyetlen elfogadhatóan működő laptop, vagy elúsztam a nappal, mert felgyűlt mindenféle tennivaló,tőlem függetlenül, vagy egyszerűen totálisan belefáradtam az egészbe úgy ahogy van, és képtelen voltam egy sort is fogalmazni..Na mindegy,egy biztos lassan másfél hónapja nem írtam, és azóta rengeteg dolog történt velünk, jó és rossz értelemben.

C'est la vie, azaz ilyen az élet, mondhatni, és mondják ezt sokan, mert ez a mostani egy igen speciális helyzet, és van akinek ugye száz százalékig bejön, és van kinek nem, ez utóbbiak közé tartozunk mi is..Ez a nagy igazság.

A Digitális tantermen kívüli tanrend tizenegyedik hetét nyomjuk,az egyetemistával, a nyolcadikossal és az Egymi rendszerben tanuló harmadikossal,szóval egy napba sűrítve kell alakítanom, Egyetemi oktatót, Általános iskolai tanárt, és Gyógypedagógust, naná, hogy több tantárgyból. Pluszban a saját távmunkám, illetve már hetente kétszer nem táv, hanem élő egyenes a telephelyen..Most mondhatnám, fúúúú milyen jó nekem, végre közösségbe járhatok. Ezer szálon kell futnom,és totál úgy érzem minden éjszaka, hogy ez az egész helyzet, a poszttraumás stresszem újra aktivizálódása..Két hete ver a víz, hogy egyre kevésbé tudok megfelelni,a gyerekek tanításában, a munkában és család anyaként..Végtelenül elfáradtam..

A digitális csodaoktatást itthon csak digizé-nek becézzük, és teljesen vegyes a tapasztalat a hátunk mögött.

Zaláné működik a legjobban, le a kalappal a tanárai előtt, teszem hozzá Zalán igényli a legkevesebb segítséget. Bár az elején, két hétig intenzíven vezettük be, az általa használt informatika, gyakorlati területeibe, mert lövése se volt, arról, hogy hogy kell visszatölteni egy fájlt, dokumentumot, de előtte megszerkeszteni azt..Okítottam a world és az excell alapjaira, ppt készítésre, terület karbantartásra, mappa készítésre, mert amikor ránk zuhant a digizé, akkor jöttünk rá családilag, hogy jóformán a nullával egyenlő ez a kompetenciája. Aztán egyszer csak belejött, belejött olyannyira, hogy mostanra tökéletes a tudása e téren, úgyhogy innen üzenem Tamás bá, hogy megérdemli az év végi informatika ötöst.

ze_digize.jpg

Jól boldogul, jobbak a jegyei, sőt pont ma derült ki, hogy a félévi magyar nyelvtan hármas fiaskó, négyesre javul az év végére.. Zalánnak úgy fest bejön a digizé,aminek örülök, de persze az örömbe, üröm is vegyül, mert a nyolcadikos matematika geometria tananyaga, az erdészeti szakmai matematika alapjainak súlyozott része, így online korrepetitort kellett találnunk a számára, hogy azok az alapok, készség szinten be is rögzüljenek..Most mondhatom, hogy kössz Momentum, mert a társadalmi szerepvállalásuk közepette korrepetálja egy matematikus, gazdasági elemző, heti egyszer Skype-on, immár a nyolcadik hete..Teljesen jól működik..Pipa, Zalán a Skype-t is megtanulta, és természetes neki, mint számomra a mosogatás..

Vele kapcsolatban, az igazán jó hír, és bár tudom, tudom sokan tudjátok,HIVATALOSAN felvették Erdész-technikusnak Középiskolába, Piliscsabára..Jó azt is tudom, hogy sokan mondanátok, hogy miért nem Sopron, hisz az a nagybetűs A !! Hát nem Sopron, azért mert nem akar kollégiumba menni, és én ezt abszolút tiszteletben tartom, de ha elment volna, mert úgy dönt, akkor amikor beadtuk a jelentkezéseket, akkor is inkább Mátrafüred lett volna az általa preferált iskola.No mindegy...Mert a Dr. Szepesi László Erdészeti és Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola 9.B osztályos tanulója lesz szeptember elsejétől. Jobban mondva, neki már Technikum, mert ugye a felsőbb évfolyamoknak Szakgimnázium...

erdesz_leszek.jpg

Maradjunk annyiban, hogy POKOLI nagyot ment..és én nagyon tartozom egy blogbejegyzéssel, de egyszer annak is eljön az ideje..Előbb mint utóbb, mert a kétkedők éppen fejbe lőnének..mert nem hiszik el, hogy KOMPLEX munkával, megfelelő fejlesztéssel, a tehetség maximális támogatásával,rengeteg speciális kompetencia tanításával,- sosem mondtam, hogy könnyű eredmény - igenis van út az álmok felé....Van bizony! Úgyhogy hajrá Zalán!!

Egy dolog nyomasztja Zé-t a jelen helyzetben..Elúsztak a táborok..az utolsó táborok..Jó lett volna,de nem tudjuk előteremteni azok költségeit sehogy sem..Bízunk benne,hogy megérti, bár azt is tudjuk, hogy igazán megérdemelne egy nagyon szép nyarat.. Hála van ami tompít, megígértük neki, hogy amint lehetőségünk van, azonnal irány a Pilis hegység...öt kilométeren belül elérjük..

Betti lányom van a digizé középső platformján, és én komolyan a falnak megyek az EGYETEMTŐL..Mondjuk nem olyan sokszor, mint Levente esetében, de falnak megyek..A helyzet nem változott, legalább 11 féle felületet kell használjon, a Skype-tól a Discord-on át a Canvas-ig..Nagyon elfáradt, mire a héten elkezdődött a vizsgaidőszak..ONLINE módon szigorúan..

Hát őőőőő...Engem is megterhel na..Mert bizony vannak feladataim..Közösen tanulunk, beadandót írunk, segítek, átnézem, javítom a nyelvtanját, és természetesen maximálisan támogatom a ZH-k megírásánál..Ugyanis, amíg az egyetemen egy ZH-ra mondjuk két órát kap, addig teljesen ugyanannyi anyagú online tesztre, esszére és egyebekre, annak a felét.. 30 kérdés 3 esszé 60 perc..... Biztos jól vagytok ott a Tanszéken?? Nagyon sokszor kérdezem, amikor a Zárthelyik kérdéseit nézem át Bettivel...Ez a gyerek itten nem Control C és Control V..Egy a gyerek kérem szépen, tök becsületesen akkor és ott írja...Utána meg a gyomrunk liftezik, hogy meg van e a kellő pontszám, és engem az sem érdekel, ha az kettes.. Amúgy valami csoda folytán, jó persze ez a maximalizmusunknak is köszönhető az Egyetem felé, azért a,hármas , négyeseket hozza a leány..Mi meg örülünk csííízzz...Bár a tanár azt nem látja, hogy hány éjszakát nem alszik, mert mondjuk az online beadandó dolgozatok mennyisége, pont a duplája annak, mintha bejárna az Egyetemre.. WTF???

bettike.jpg

Most stressz van...Vizsgaidőszak van....és hála annak a jó magasságosnak a volt barátja is most két év után húzta rá az ajtót, telefonon, úgyhogy most még dolgozzuk fel és ki azt is..

De legalább a szakdolgozat témáját elfogadta az egyetem, indulhat a Vadmacskák visszatelepítése a Pilisi Parkerdő Bioszféra Rezervátumába, témában... Sajnos idén nyáron Diákmunka nem lesz és ez nagyon nagy érvágás, mert már vagy öt helyről utasították el hogy Diákot?? ebben a helyzetben?? ajánlották, melegen,hogy legyen szép a nyara....Köszi, köszi.. Úgyhogy jaja ez most nekünk sem jó...

 Digzé utolsó "legcsodálatosabb" helyén teljes mellbedobással Levente...Most ha tetszik, ha nem megírom a véleményem..

Döcögve indult az egész az osztály facebook csoportjában megküldve a feladatokat, magyarul nézd meg,úgy, hogy az iskola által használt tankönyvek, nem voltak online elérhetőek..Persze mert a Fogyatékossággal élő gyerekek letölthető tananyagára SENKI,MONDOM SENKI nem gondolt ebben a csoda államban..Legalább tudjuk, hogy a gyerekeink mennyit érnek..Na pont annyit..Levente esetében még az se esik le senkinek, hogy tizenegy hete, semmilyen fejlesztést nem kap, holott törvényben előírt..Ráadásul emiatt simán mehetek az Ombudsmanhoz..Mondjuk azért egy autistával is simán lehetne online, a szülő segítséggel pszichológusnak foglalkoznia, avagy kaphatna ugyanígy logopédiai fejlesztést..De ez Levente esetében a lapozzunk, majd behozza kategória.

levi_blog.jpg

No szóval..Teljesen más tankönyvekből kell tanítani egy ideig, vagy most már nem is tudom, de rohadtul elegem van..Elegem csessze meg, mert bár ugyan valamilyen szinten értek az autizmushoz, de maradjunk annyiban nem vagyok profi gyógypedagógus,ha mondjuk nem kapok hozzá tanítási metódust. Ugye ez stimmel. Az érdekvédelemhez értek, és a szakpolitikához konyítok, de speciális módszer nélkül, gondolok itt az autizmus középsúlyos voltára, nem tudok tanítani, mondjuk nyelvtant, vagy olvasás szövegértést..Tessék már megérteni, hogy ez nem kompetenciám..

A matematikával és a környezettel, teljesen jól boldogulok, még az olvasással is, (összeolvasás tanítása) de a többi NEM AZ ÉN ASZTALOM..Ráadásul rájöttünk a nagy itthonlét alatt, hogy amikor folyó írni kéne, hiányoznak a gyerkőc tudástárából a betűelemek. Rohadt élet harmadikos..Idáig ez senkinek nem esett le, senki nem szűrte??

Úgyhogy most a napokban segítséget fogok kérni egy elsős tanítónő szomszéd asszonyomtól, ha vége a digizének, hogy segítsen tanácsaival, hogy a nyáron bepótoljuk Leventével ezt a hiányosságot is..Ja meg mindent is.....ha már normál kéne tanulnia, magyarul a tananyag pepitában ugyanaz...legalább is majdnem..

Négy héttel a bukdácsolások után az osztály a Sutori felületre költözött, ahol ugyanúgy kapjuk a napi tanulnivalót..Kiegészült a manuális feladatsor, a digitálissal ami jó, a worldwall felületet használva..Van feladat a Youtube által és egyszerű World dokumentum által is..

Na csakhogy az én gyermekem úgy működik, jó autista ugye, a kézzel fogható feladatlapot ki kell neki nyomtatni..De még az olvasást is..

levi_olvasas.jpg

Pont így..És így tanítani..Interaktívan, szemléltetően, hogy kellemes élmény legyen, mert akkor meg is marad !! Teccik érteni???? Közben sűrűn jutalmazni, így, mert most komolyan, hová ragasszam a pozitív megerősítést, a tablet képernyőjére???

Apropó tablet..Sajnos amit tavaly kapott egy szponzoráció által, tönkrement..Lett dráma, még annál is nagyobb..Úgyhogy innen is köszönet a Lépjünk, hogy léphessenek Egyesületnek, hogy kihúztak a csávából, Levente ügyében..Már van rajta Boardmaker is.. Megszokta, ragaszkodik, nem kívánság műsor, mert ezekkel az eszközökkel élhető az élet..Mert amúgy szétesik, az meg nem jó, elhihetitek.

Na igen..Ezekkel az eszközökkel..Hát a pi.......ba...most mondhatnám, köszönjük emberminiszter,...mert ugye az eszközellátást is rátolta a teljesen kivéreztetett önkormányzatokra..Nem is tudtak segíteni, és én ezt megértem..Persze azt már nem, hogy ha egy bizonyos Alapítvány azt hirdeti, hogy toljuk az adó 1 %-ot mint az állat, akkor miért csak egy bizonyos másik Alapítvány tanulóinak segítenek??? Rám meg rám vágják a telefont, hogy ők nem segélyszervezet..Ja hoppá, hoppá..Akkor ne tessék nyilvánosan hirdetni, hogy segítsük az autista gyerekek családjait...Juszt is megpróbáltam..még a Lépjünk segítsége előtt, csak azért is..Persze segítenek, hajrá, de CSAK egy bizonyos körnek..Hajrá Dzsudzsi, ő is neki utalta a tavalyi adó 1%-át...Megértem én, tudom én, csak éppen a vannak egyenlők és egyenlőbbek elvet NEM tudom elfogadni..Ja de mint mentorszülőt, simán megkeresnek, hogy segítsek már egy nógrádi roma családnak, mert nekik nem kompetenciájuk..Persze maradjak Úrinő, mert hát ugye a mentor-etikai szabályok.....Segítek én ja,nagyon szívesen, ha roma, ha nem..De ki fizeti a telefonszámlám????? Egy forintot se senki amióta mentorszülő vagyok...

Visszakanyarodva Leventéhez..Elegem van,de nagyon..Szóval annyiról nem gondoskodott sem a KLIK, sem az Iskola, hogy Online fejlesztés legyen, vagy módszertani ajánlást kapjon a szülő, az auti spec digitális oktatáshoz..Mondom a szülő is és nem csak a gyógypedagógus..

Ahogy Te se kaptál, én sem kaptam..Nyüglődök a gyerekemmel, és próbálom gyógypedagógiailag laikusként tanítani..Amúgy ennyi erővel simán megállnám a helyemet a Bárczin...de sajnos abszolút nincs rá időm....meg inkább érdekvédek...az az én asztalom..

Persze tanítsam a távmunka mellett, úgy ahogy azt kell,és el is szakadt nálam a cérna, amikor össze vissza kaptam a matematika tananyagot, szorzás után, összeadás, utána osztás, meg utána tízes átlépés, nem gáz,hogy a felét már a tavalyi tanévben megcsináltuk, a gyerek már százig számol, de a tanórán csak szigorúan húszig kell..MIÉRT IS????? A következő etap volt, hogy minden tantárgyból kaptunk két hétig tananyagot, napi 3-4 órákat tanultam az autista gyerekkel..a végén már én sírtam..De komolyan mondom! Olyan fáradt voltam estére, hogy kétszer lecsúsztam a fal mellett, és ez nagyon nem poén..Szóval ezt nem lehet így csinálni na!! Ezt nem lehet csak úgy a szülőre tolni..és a feladat és a fotók visszaküldése után, egy szimpla ügyes kommentel nyugtázni..Könyörgöm és a módszer??? Az hol van, hogy esetleg könnyebb legyen??

Basszus komolyan a három év tananyagát most hozzuk be???  Igen feltettem a kezem..és szóltam, hogy ez így nem fair, én nem otthon ápolok, nekem sok munkám van egy nap és nem csak egy gyerekkel kell tolnom a hajót..

Azóta csak egy tantárgy jön egy nap, ritkán kettő,de a kritériumok ugyanazok..Attól még mindig nem tudom,hogyan tanítsam a magyar nyelvtant..és nem azért mert hülye vagyok, pusztán azért,mert nem vagyok gyógypedagógus...

A Mifenékről..

Iszonyatosan kivéreztünk anyagilag..Szóval tényleg a véglet rosszabbik felé ülünk..Akárki akármit mond, a közértben dupla annyi minden, a gyógyszer árak, meg elszálltak. Te nézted már a blokkot, mondjuk a gyógyszertárit??? Teszem hozzá, most teljesen máshogy takarítok,meg sokkal többet, nálunk ugye az immunrendszer nem mindenkinél oké..és most aranyáron van minden, ja nem..platina..én már nem bírom..Egyenek a gyerekek, legyen meg az alap élethez nekik minden, én már teljesen más kérdés vagyok és Szabi is..

Zalánt vihetném az utolsó immunterápiára, de nincsen százhúsz ezer forintom..Ja kb húszezer van tizedikéig..Úgy az egész családnak..

A lovaglás pénzhez meg nem nyúlok, mert semmi de semmi más fejlesztési lehetőségünk most nincs..Betti meg magának fizeti..ja meg Zalánét is, az ösztöndíjából, még június végéig..Ja és igen..szponzort kéne keresnem, hogy tovább tudjuk finanszírozni, mert igenis igazolhatóan segít..RENGETEGET fejleszt és segít, és Levente, kezelhető, koncentrál, lazább, rugalmasabb,motiválható,a tanulásért felelős területek is fejlődnek, kommunikál magyarul is,és sokkal könnyebb vele az élet.. Ló szerelem van, Csobánka szerelem...Szóval, most a lovaglás a minden, az a heti kettőezer-ötszáz jó magyar forint..

Van itthon két SNI-s és egy BTMN-es gyerek és senki de senki nem kérdezte meg tőlünk akinek rendszerszinten kötelessége lett volna, az oktatási platformról, hogy segíthet e, van e valami problémánk, megy e az oktatás?? Esetleg az anyagi hátterében, mondjuk lehetett volna államilag segíteni, ahol fogyatékossággal élő gyerekeket nevelnek..Ja az nincs, csak egy bizonyos körnek... Wazze itt van ám eszköz költség..Hellóka..Nekünk alsó hangon idáig háromszáz ezer forint mindösszesen, hogy itthon oktatunk..Teszem hozzá Zalán egy ősi laptopon, aminek minden este sk teszem vissza darabonként az összes billlentyűjét, szóval jelentem, a hardveres szakmát is tanulom cefetül..Nincs pénzem szervízre..Elvitte a járvány, meg a számlák,és az élet...Sose éltük jól, hát most az is jó messze van....

Még mifenék...Már nálam se lehetne húzni bizonyos orvosi dolgokat, sokszor írtam már erről..Próbálkoztam is, Hallelujahh van időpont pajzsmirigy ultrahangra, jövő februárra..Nem gáz vazz, addig csak megfulladok..No para, eggyel kevesebb oszt jól van..Most úgy is ez a trendi..Azt mondták ha előbb akarom, menjek magán..Meg is kérdeztem a betegirányítót a vonal túlfelén, hogy és ki tetszik fizetni?? IJT! Tudom...és a stressz sem tesz jót, meg az állandó kialvatlanság se...

Amúgy most az élet a lényeg, azt, hogy valahogy túléljünk....Majd minden aztán jön, ha már túléltük...De nehéz előre tekinteni, mert nem tudom miből lesz a gyerekeknek szandál nyárra, vagy hogy pótolom,ha valami tönkre megy..nem nagy dolog..ááá dehogy...Vagy hogy a francba fizetem ki a jövő havi alap költségeket, a család, a lakhatás tekintetében...

Lövésem sincs..

Szumma: Így a digizé végére, meg a járvány a fene se tudja még végére, sajnos azt a következtetést kell levonjam, hogy mi ebből nem jövünk ki jól...Nagyon nem...

Egyébként mérgemben kidobtam a háztartási könyvet...A jelen helyzetben, semmi de semmi értelme...Marad a kaparás, és a félsz a holnaptól...

Tulajdonképpen csak ennyit akartam...Nagy levegő, köszönöm, hogy végig olvastátok...

Ez volt m az Autizmus Live, május havi bejegyzése....szerintem többre úgysem lesz időm...

dsc_7426_2.JPG

 

süti beállítások módosítása