Feláldozható(k).
2019. szeptember 07. írta: Autizmus Live

Feláldozható(k).

Alig kezdődött el az idei tanév, köszönöm szépen,nekem már elegem is lett belőle, Levente fiam kapcsán..

Ez az egész, úgy ahogy van, egy jól megrendezett tragikomédia, ahol mi szülők az első sorból nézhetjük gyermekünk vergődését, és a kirekesztési folyamatát az állami EGYMI ellátásból..Magyarul készülj  Dóri, a te dicsőséged a GYOD lesz, Leventéé meg az egyéni tanrend..Mert EZT AKARJÁK ott ahol... Autizmus?? Macera..Levente és az ő fejtörést okozó autizmusa... What the F....k??? Előre szólok az OK és az OKOZAT között gyökeres különbség van!

A színdarab címe: Feláldozható(k).

dsc_2339.JPG

 Előzménye :https://autizmuslive.blog.hu/2019/04/23/levente_bune

Egy kilenc és fél éves gyerekről beszélünk,aki okos, értelmes, csak éppen kő keményen autizmus-specifikusan kéne vele foglalkozni!! Mondom kéne, és el is kéne kezdeni végre az ISKOLÁNAK IS..

Ezeket a mondatokat írtam a fent linkelt bejegyzésem végére, majd aztán ránk dőlt a május, még az előző tanévben, ami szintén az előzményekhez tartozik..De előtte április 25.-én 14:00-kor statáriális ítélőszék elé ültünk a férjemmel, és két órán keresztül azt hallgattuk, hogy mit csinált a "világ legrosszabb gyereke" az iskolában. Világossá vált a számunkra, hogy súlyos ellátásbéli gondok vannak, hogy is fogalmazzak...hmmm...munkaerőhiány..meg egy eléggé rázós osztály.. Mert X és Y túlpörög- ADHD, YX meg hát, ott nagyobb bajok vannak...Levente meg lóg a levegőben,amit jó autistaként maximálisan ki is használ..Tovább megyek..LÁZAD..Persze, hogy lázad, ha rá csak rá van szólva,vagy csak ő van fegyelmezve, mert a másik kettőt nem lehet, a harmadikat, meg nem merik..Egyszerű képlet nem?? A negyedik mindent elbír..Nem tagadom, egy kicsit elhagyta a fekália az agyamat..de a férjemét is..Szabolcs ott akkor,elkezdett konkrétan rákérdezgetni..Agresszív?? Jajj NEM...Levente nem egy agresszív alkat..TUDJUK, sose volt az..Apuka visít, rugalmatlan és nem akar..Egy órán keresztül hallgattuk Levente keresztre feszítését, utána egy órán át konstruktívan kerestük a megoldásokat..A nagy részére mi tettünk javaslatot..A strukturált környezetre, a box-os tanítás kérésére, a folyamatábrák bevezetésére, (ebben az osztályban ez nem volt divat..) a jutalmazási rendszer kialakítására, mert a jelenlegi gumimacik nem túlzottan hatják meg Leventét, teszem hozzá jeleztem, hogy azért jó lenne figyelni a cukorbevitelre. Leventének külön tabletet vittünk be, hogy még véletlenül se adjon annak hangot, hogy kéne neki az osztály egyetlen IKT kézi eszköze, amihez ráadásul 2018 szeptemberben én vittem töltőt..mert különben az sem lett volna. Megállapodtunk benne, hogy beszélnek az előző évi gyógypedagógusával,hogy hogyan működött jól,elsőben Levente. Elmondtuk, hogy sérelmezzük, hogy idén,semmit, jóformán semmit se tanult az iskolában, mert kicsit rázós volt az osztály,viszont arra ígéretet kaptunk, hogy elkezdik behozni vele a lemaradást,és jobban oda fognak figyelni Leventére..és ígéretet kaptunk arra is, hogy az asszisztens kérdés is meg lesz oldva, ugyanis, már nem egyszer került konfliktusba Leventével, vagy verbális abúzus tárgyává tette a gyereket. Továbbá a tudomásunkra hozták, hogy ez az iskola ennyire képes...csak úgy jelzésképpen....Akár kereshetünk másikat is..( Jelzem ez a körzeti EGYMI iskola, ahová tartozunk! )

Békével álltunk fel... (ma már tudom, nagy kár volt..)

KETTŐ NAP !! múlva délután kettőkor a második emeleti fejlesztő teremben, nyitott ablak mellett felnőtt szakdolgozó felügyelete nélkül találtam a gyermekem, amikor munka után, érte az iskolába mentem.Mi több 10 percig, egyáltalán még a szinten sem találtam felnőtt dolgozót.. Tíz perc után, az asszisztens egy almát közvetlenül az arcom előtt rágva, lesz....rom üzemmódban vigyorogva közölte velem amikor kérdőre vontam, hogy most mi is történt..hogy: -Jaaaaa elkülönítettem, mert kb 3cl vizet kiborított a tanulóasztalra..és nem törölte fel..Megkérdeztem ki adott engedélyt az elkülönítésre, melyik gyógypedagógus?? Mikor is kiderült, hogy senki, ő maga döntött Levente megbüntetéséről, és az osztályból való kivonásáról..Majd ott hagyta felügyelet nélkül egy olyan helységben az iskola második emeletén, ahol nyitva volt az ablak.. Egy autista gyereket......

Eszed elment, teljesen kedves????

Na nem hagytam szó nélkül.....se én, se a férjem...

A következő héten az iskola pszichológusához voltam berendelve, akivel tényleg konstruktvan beszélgettünk..Kértem a viselkedés terápiát, ezredszerre, továbbá megállapodtunk egy tavalyi tanévre vonatkozó!! viselkedési napló vezetésében..Továbbá jeleztem, hogy X és Y állandóan zaklatja Leventét, Y fizikai értelemben is..X meg az arcába harapott..és napi 7 órán keresztül az arcába dübörög, a nyakánál fogva rángatja, beleordít a fülébe,mert arra rájött, hogy amiatt a hangérzékeny Levente azonnal kiborul, és milyen jó vicc végignézni, amikor Levit megbüntetik..Kértem, hogy távolítsák el agresszív Y mellől, mert nem szeretném több kék folttal hazavinni, sőt ha találok még a lurkón, akkor látleletet fogok készíttetni  a gyerekről..

A következő héten, megint nem vitték el lovagolni, konkrétan akkor megbüntették..mert X kiborította, és ki is röhögte..Levente meg szenzorosan kiborult..

Rá két napra a Tagozatvezető és az osztályfőnök előtt ültem, és azonnal jeleztem, hogy na állj..

Kiderült, hogy a tagozatvezető teljesen máshogy tanít,( tényleg jól !! ) de abba az osztályba ugyan az IQ-ja miatt mehetne Levi, de az autizmusa miatt NEM! Ez konkrétan el is hangzott, meg persze az is, hogy az osztályfőnök előtt nyitva áll az osztály, talán meríthet belőle ötleteket..Szívesen várja egy kis műhelymunkára..Hátha..

Az újabb következő héten,meg már Levente nem akart menni lovagolni..úgyhogy azt AD ACTA tettük..

Az osztálykirándulásról teljesen elázva és csurom vizesen hozták haza Diósjenőről,a gumicsizmájában állt a hideg víz, úgy utaztatták két órát...a két váltás száraz ruhából, egy sem került rá,holott Levente hátizsákjában volt..Felfázott....

A Challenge Day napján az osztály asszisztense, minősíthetetlenül viselkedett,Levivel kapcsolatban,a  sportesemény után. ( aminek 11:30 perckor lett vége az osztály számára, és iskolai SPORT NAP-nak volt meghirdetve ) A félnapos intenzív sporttevékenység és egy kisebb sportbaleset után, csak és kizárólag Leventét ültette le, teljesen önkényesen tanulni. A többieket nem, hivatkozva arra, hogy nagyon fáradtak. Játszhattak, és mesét hallgathattak, csak és kizárólag Leventének kellett írás feladatokat végeznie. 12:10-kor ebéd előtt érkeztem a fiamért, egy másik osztály asszisztense megállított, hogy ne ijedjek meg, Levi a sport-napon elesett a kerékpárral, és biztos, hogy csúnyán megüthette a combját, sírt,de sikerült megnyugtatni.Az osztályhoz érkezvén azt tapasztaltam, hogy egyedül Levente tanul, a többi gyerek játszik. Jogosan tettem fel a kérdést, hogy miért csak Leventének kell tanulnia, amire sem az osztályban lévő helyettesítő gyógypedagógus, se az asszisztens nem válaszolt.Közben az osztály napközi vezetője megérkezett, kértem, hogy kérdezze meg legyen kedves, hogy miért CSAK Leventének kell tanulnia, amikor láthatóan ő is ugyanolyan fáradt, mint az osztálytársai. A kérdést hallotta az asszisztens, aki szó szerint felkapta Levente elől az írás munkafüzetet, majd kihozta a folyosóra, és hangját felemelve tanuk előtt nekem támadt, hogy: -Látja, na ezért!! Ez,ez, ez, csak egy sorra volt képes 20 perc alatt, és ennek KÖTELEZŐ tanulni!!Én úgy döntöttem, hogy fog is. Nincs kivétel!

Fel is tettem a kérdést, hogy akkor a többi gyerek miért nem tanul, a válasza az volt, hogy fáradtak a sportnap után. ( WTF??? Levente nem??? )

A fiamat még a nevén sem nevezte, csak pusztán EZ-nek..A napközi-vezetőnek sérelmeztem, hogy az asszisztens ezt önkényesen nem tehetné meg, főleg azt nem, hogy önkényesen MEGKÜLÖNBÖZTET,mire annyi választ kaptam, hogy tudja, és Ő ezért elnézést kér. Majd tájékoztatást kértem a sport-balesetről, mire az asszisztens megint nekem támadt, hogy honnan tudok róla, és különben is csak egy kis semmiség volt, szóra se érdemes, felesleges, a felhajtás,különben sem vitte el a gyereket a mentő.Közben akkorra Levente combján egy gyermektenyérnyi kék folt és véraláfutás alakult ki. Újra kérdőre vontam az asszisztenst, majd erre közölte, hogy Ő nem volt jelen a kerékpár balesetnél.

Hogy ki látta, és ki nyugtatta meg, arról neki nincs tudomása..

Az esetet jeleztem a napközi-vezetőnek, és másnap az alsó-tagozat vezetésének is. A válasz kimerült abban, hogy tudják, hogy az asszisztens nem abba az osztályba való, de az év végén már nem tudják orvosolni a problémát, hivatkozva a munkaerőhiányra.

Minden más esetben is jeleztem, az ellátatlanságot, vagy az anomáliákat Leventével kapcsolatban, az iskola felé...

Csak az ígéreteket kaptam..... ( és türelmet kértek....)

A konstruktív ötleteinkből a boxos asztalt megkapta,bár vagy 6 esetben reggelente én tettem vissza az asztalt a helyére,mert azt onnan eltávolították. Folyamatábra összesen kettő készült, a jutalmazás ösztönzési rendszer május 22.-én abbamaradt..az osztályfőnök távolléte miatt. A napközis nevelő meg nem folytatta tovább..A fülvédőt csak nagyon kevés esetben kaphatta meg,holott évek óta tudja az intézmény, hogy a hallása szenzorosan hyper érzékeny. Túlhall..Sajnos az sem valósult meg, amit direkt kértünk, hogy ha az egyetemista 22 éves nővére megy érte, kaphasson napi információt az öccséről. Bettit emberszámba sem veszik..

img_20190605_065212.jpg

Viszont a viselkedés naplót NEM felejtették el! Az nem maradt abba, mint az összes többi padlásra pakolt ígéret..

img_20190521_065447.jpg

Szumma a tanévet túlélte..Gondolom nem túl szép emlékei maradhattak..

A nyár, telt ahogy telt..Neki nem túl jól..Bár mi mindent megtettünk a munkánk mellett érte..Kirándulni vittük,nyaraltunk vele, múzeumban, Állatkertben jártunk, és imádta a Mészkő-parkos programokat Levente.

A nyár végén felmérte egy ismerős gyógypedagógus, a megszerzett tudása megmaradt, írásból szorul fejlesztésre.

Nyáron folyamatosan fejlesztettük a szociális önkiszolgálását és az egyéb kompetenciáit..

Az iskola előtt két héttel, visszaszámolós naptárt vezettünk be, együtt vettük meg a tanszereit. Önbizalmát erősítettük az iskolakezdéshez..

Ehhez képeset:

Ez várta Leventét SZEPTEMBER 2-án :

img_20190907_161412.jpg

Megint a puszta SEMMI! Panaszosan mondta, hogy Levente OFF !!

A férjem vitte az évnyitóra és vele is maradt végig.. Az osztályfőnök egy szót sem szólt a férjemhez,semmilyen információt az évkezdéssel kapcsolatban nem adott át..Leventének csak köszönt..

Y avval kezdte a tanévet, hogy Levente fejére vert,mindjárt a beérkezése után..A tanévnyitón X-et mellé ültették, holott kértük és ígéretet is kaptunk, hogy ez közös programos helyzetekben nem fog megtörténni. Addig addig piszkálta Leventét, illetve ordítva énekelt bele a fülébe, amíg ki nem borította.Mindezt a férjem szeme láttára! Leventét ki kellett vinni az évnyitóról. Sajnos ugyanez a ballagáson is megtörtént,mert fent hagyták a fülvédőjét az osztályteremben a másodikon.

Az eltávolított Leventét Szabolcs kezébe nyomták, tulajdonképpen, haza is jöhettek volna,észre sem vette volna senki.

A férjem zaklatott állapotban hagyta ott az iskolában, holott telefonon mondtam, hogy szerintem jobb ha hazaviszi, mert X és Y miatt nem lesz jó napja, hisz már mind a kettő vegzálta.. Az osztályfőnök azt mondta, szeptember másodikán nem lehet hazavinni Leventét,ugyanolyan tanítási nap mint a többi és punktum!... (ÁÁÁ nem tudjuk,ááá dehogy..most sírjak, vagy röhögjek???? )

14:00 órakor zaklatott állapotban találtuk, állítólag sokat sírt az első napon. Az egyetlen POZITÍVUM, hogy az Óvodai egyéni fejlesztője lett a második gyógypedagógus az osztályban, és visszajön az második tanév első félévének asszisztense egy hét múlva.

Kedden reggel jókedvűen vittem iskolába..Délután az osztályfőnök avval fogadott, mindjárt a második nap, hogy nehéz az iskolakezdés sikított egy jó párszor, és nem akar tanulni !! Jeleztem és kértem, hogy legyen türelmes a gyerekkel, adjon neki időt! Van egy csomó változás, ne várja el, hogy rugalmas legyen azonnal... Én naívan és örömmel mondtam el az osztályfőnöknek, hogy a nyáron,rengeteg dolgot megtanítottunk Leventének. Amíg a férjemmel öltözött X folyamatosan vegzálta. Szóltunk az osztályfőnöknek is miatta, de különösebb nem történt.

Szerdán már nem ment annyira jó kedvvel, éppen ezért megkértem a lányomat, hogy délután menjen el érte korán.Szabolcs itthon hagyta az autót..A lányom semmilyen információt nem kapott az öccséről, viszont Y,Levente alá rúgott az öltözködésnél. Betti lábát is eltalálta..Betti szóvá tette, de semmi sem történt.

Csütörtökön alig tudtunk elmenni az iskolába..Levente közölte indulás előtt, hogy School OFF - Autumn brake..Percekig győzködni kellett hogy induljunk..Végül is mosolyogva hagytam ott, DE JELEZTEM,HOGY miután a negyedik napja nincs nagydolog, -lassabb az emésztése, ezt 6 éve tudja az intézmény-, reggel 20 ml Laevolac-ot kapott, így lehet, hogy nem lesz túl jó napja a hasa miatt..

Délután kettőkor megkaptam az eligazításomat..Leventének rossz napja volt..Nem volt agresszív, SOHA NEM AZ! Hiszti hiszt hátán ahogy az osztályfőnök fogalmazott..Mert hetes akar lenni, mert vizet akar hozni, mert első akar lenni..mert RUGALMATLAN..Sok minden kiborítja, ja és nem nagyon akar tanulni..( Jéééé, le se esett,hogy AUTISTA idáig,ne mááár! )...Kérdéseim: Folyamatábra?? Fülvédő??? Konfliktus X-el?? A konfliktusra annyi választ kaptam, hogy sajnos arra nagyon oda kell figyelni, küzdelmes,de uralható..X-el nagyon nehéz, értsem meg...Továbbá azt is megtudtam, hogy 3 poharat összetört a héten az ebédlőben..Mástól tudom, hogy Y folyamatosan vegzálta evés közben, mind a három nap. Megbüntetve Levente lett..Illetve,csütörtökön, kiment a nyitott osztályteremből,és lefutott a földszintre..és ez megengedhetetlen..De már jegyzőkönyvezik a viselkedését. ( Az idei tanévre vonatkozóan, erre NEM !!! adtam még engedélyt ! ) A poharak miatt újfent jeleztem, hogy tavaly MŰANYAG pohárban állapodtunk meg az ebéd kapcsán, az igazgató előtt, amivel a gyerek rendelkezik, ott van az osztályteremben..) Sőt még azt is felajánlottam a tanulás érdekében, hogy ha még nem megy annyira, ne aggódjon,(tényleg kérjük a türelmét az ISKOLAI változások miatt), itthon úgy ahogy tavaly is, tanulunk rendszeresen Leventével, nem fog lemaradni, cserébe CSAK annyit kérek, hogy adjon instrukciót és iránymutatást a tananyaggal kapcsolatban..hisz én nem vagyok gyógypedagógus.. (magán- mj: Tényleg miért is nem???? )

Az iskola pszichológusával is beszéltem személyesen, ecseteltem az elhangzott és felhozott problémákat,majd időpontot kértem, ami hétfőn fog realizálódni. A pszichológus nyugtatott, hogy Levente csak egy, mert rengeteg gyereknek nehéz a kezdés..ugyebár ez egy EGYMI Iskola..Így váltam el Tőle...

Hiába mondtam, hogy lehet, hogy nagydolgoznia kellett ami frusztrálta..és a folyamatos inger miatt rohant ki..Így jelezte VOLNA!! Szerintem bujkált már benne akkor a nátha, sőt estére be is náthásodott..Azt azért hozzátenném, hogy hazaérkezésünk után, kérdés nélkül azonnal WC-re ment..a nagydolgát elintézni, magától..

Pénteken már nem ment iskolába. Beteg.. Felső-légúti vírus. Két napja folyamatosan 10 percenként szívom az orrát..Nem tudja kifújni, az autizmusából adódóan..

Péntek este kaptam egy mailt...szóval ez egy Speciális iskola..speciális gyerekekkel...tele gyógypedagógusokkal..


"Kedves Dóra!
Levit - a vezetőséggel egyeztetve - csak úgy tudom elvinni az állatkertbe, ha valamelyik családtag elkíséri őt.
Üdvözlettel: ..X.Y. .." (osztályfőnök)


(Szeptember 16.-án...a Fogyatékos Gyerekek Napja alkalmából..)

PIFFF...

Ja hát persze...Innen fúj a szél...Kitiltjuk vagy háromszor, mert ha nem kíséri senki, akkor nem viszik.. Ha kitiltják háromszor, mondva csinált indokkal,egyenes útja van a magán-tanulóság azaz az Egyéni tanrendes oktatás felé.. Majd az a hülye anyja megoldja mi?? Maradjon otthon, otthon ápolni, GYOD kenyéren.. Probléma letudva, ha kileng majd megbüntetjük..

Hát a KURVA ÉLET és akkor most szépen beszéltem.. Levente NEM egy kezelhetetlen agresszív autista..

Autista igen, oktatható, normál IQ övezetű gyermek..

Diszkriminálást sem a férjem, sem én NEM fogjuk annyiban hagyni..Jogorvoslattal fogunk élni!

MERT!.. Diszkriminálni senkit sem szabad!! Céltáblának használni meg főleg nem..és a Világ legrosszabb gyerekének tekinteni se!! Azért ezt is tegyük hozzá...

Na de viszont..Bármilyen szegényházban is élünk,egy autista gyerek akadálymentesítése a legkönnyebb..Igaz sok időbe és munkába kerül..De megéri..

Megéri tudást adni,megtanítani az életet,de azt is kell tudni,speciálisan,hogy hogyan..Olyan nincs,hogy csak akkor...Tőlem mint szülőtől maximális elvárás a társadalomtól,a bürokráciától,hogy lássam el..Akkor viszont az iskolától is,a Speciálistól is elvárható..vica versa..Mert ha nem ebben a környezetben lenne,még megérteném,hogy macerás..munka..idő,de főleg türelem,és nagy-fokú empátia kell hozzá..ami normál környezetben nehéz..Na de itt??

Én sok mindent megértek...sőt sokkal többet mint kéne..de ez így..kirekesztő magatartás az iskola részéről... Azt viszont nem fogom szó nélkül hagyni...

Igenis joga Leventének autizmus specifikus környezetben tanulni..Joga,az állapotához mért oktatás..Joga feltételek nélkül iskolai programokon részt venni..Joga autizmus specifikus környezetben az állapotához mért legempatikusabb környezetben eltölteni az iskolai szabadidejét...

És pont..
Vagy ez a rendszer ez a BÜROKRÁCIA is úgy gondolja, hogy mert adódik néhány autizmusból adódó anomália, akkor máris FELÁLDOZHATÓ??? Csak úgy kukába dobható???

Toljunk minden problémát a szülőre.... PERSZE!!!...

Ez volt mára az Autizmus Live..Levente iskolai dolgairól.. Sem neveket,sem iskolát nem említve..Ettől függetlenül nem csak nyomokban tartalmaz igazságot.. Ez az IGAZ VALÓSÁG!

Akinek nem inge, ne vegye magára!

Jelzem, hogy a bejegyzés nem sért közösségi elveket, az iskoláztatás, a családi dolgaink szerves részét képezik, miután tankötelességüket teljesítő gyerekeket nevelünk..nagyrészt..

Utóirat: Most megtehetném, hogy belevigyem a politikát,csak úgy tapadna rá a bulvár média..Történt annyi minden mostanában körülöttünk, hogy még akár...DE NEM TESZEM !!

Korrekt maradok, ha már nem mindenki az!

img_20190512_140556_1.jpg

 

 

süti beállítások módosítása