Levente "bűne".
2019. április 23. írta: Autizmus Live

Levente "bűne".

Tulajdonképpen én egy nagyon türelmes ember vagyok,általában akkor emelem a hangom, ha jóvátehetetlenül kihoznak a sodromból. Akkor emelem a hangom, ha már én is azt kell mondjam, hogy STOP, ÁLLJ, NE TOVÁBB..Elég volt.

Tulajdonképpen a harmadik éve vagyok Levente iskolájával végtelenül türelmes,igaz ebbe a háromba belelóg a gyalázatosra sikeredett óvodai utolsó év, amikor is kéz-tördelve fogadkozva mondogatták a gyógypedagógusai (- már egy sincs ott az iskolában közülük -)hogy Anyuka, Apuka ne haragudjanak, tudjuk, hogy lemaradt, sajnos nehéz év volt. Nehéz év volt igen, mert három nagyon nehezen kezelhető gyerekkel osztozott a csoporton másik négy, köztük Levente is. Nehéz év volt, mert éppen fele annyit vagy annyit sem tudtak foglalkozni vele,ami egy állami EGYMI óvodai csoportjában elvárt lett volna. Nehéz év volt, mert nagyon lemaradt a fejlődésben..De legalább vizuálisan tökéletesen akadálymentesített környezetben maradt le..Az utolsó óvodai napján, mindenki csendesen mondogatta, hogy tessék elhinni Anyuka, majd az iskolában a Speciális Autista tagozaton, a jól funkcionáló vegyes-csoportban, behozza,de be ám,nagyon hamar a lemaradást, hisz Zsuzsa néni a volt és leendő gyógypedagógus lénye, módszerei, erre kétszáz! százalék garancia!!

Utólag visszagondolva, meglehet, akkor már rég az asztalt kellett volna csapkodnom, ehelyett naivan bíztam az iskolában, és egy egész nyáron át majd éhen dögölve a család többi tagjával Levente érdekében,fizettem egy magán fejlesztőt, hogy túl legyen a lurkó,a háta mögött hagyott, nagyon viszontagságos óvodai éven..

Utólag visszagondolva, jó hülye voltam..

Optimistán, vidáman ugrottunk neki az első iskolás évnek, két hónapig Levente részéről magatartási anomáliák nélkül, majd novemberben robbant a bomba..

Nem tagadom a legkisebb gyermekem, nem mindig egy szent,így jó MÁSOLÓ autista módjára, két hónapig csak csendben szkennelt, majd novembertől, heti bontásban elkezdte bemutatni egyenként az összes akkori osztálytársa viselkedését..Hol ezét,hol azét..Sajnos a gyógypedagógusainak nem igen esett le, hogy Levente görbe tükröt tart az egész osztály elé, plusz a foglalkoztató tagozatra járó súlyosabb állapotban lévő autista gyerekektől elleste a velőtrázó sikítás tudományát, pont az olyat, amivel gyökfrászt lehet hozni az emberre.Sőt azt is hiper jól szkennelte, hogy a sikítozós gyerek,mindent elér, mindent ráhagynak, mindent megkap, csak hagyja abba a sikítást. Mondjuk ezt a tudományt az óvoda utolsó évében XY.-tól profi módon elsajátította..Igaz akkor én szembesültem itthon a problémával, nem az óvoda, mert az óvodában a három nagyon problémás mellett nem volt szembetűnő, hogy a negyedik napi háromszor sikítozik. Itthon meg folyamatosan gyökfrászt kaptunk akkoriban, de fél év alatt pont az iskola kezdetére sikerült normális mederbe terelni a viselkedési anomáliát.

No de térjünk vissza az iskolára..

Körülbelül november lehetett, amikor hivatott minket a két akkori gyógypedagógusa, hogy marha nagy baj van, mert Leventének gyógyszer kéne, Levente kezelhetetlen, evvel a gyerekkel nem lehet bírni,ezt és ezt csinálja, és különben is ebben az osztályban sokkal nagyobbak vannak nála, és Levente el fogja érni, hogy a nagyobbak meg fogják verni, amikor senki sem látja...

Részünkről döbbent csend..számolás tízig...

Lesznek szívesek, akkor most ennek újra fussunk neki!!..Gyógyszer?? Azért mert sikít, vagy azért mert repetitív mozdulatai vannak, vagy azért mert magatartási anomáliái..De had kérdezzem meg, mik is ezek az anomáliák??

..és akkor szembe kaptunk egy harmincas listát.... (na jó a gyógyszer felejtős...és nem is engedném..viszont a pszichológust és a viselkedés terápiát, örömmel venném, amúgy is elő van írva neki...)

KÍNOMBAN elröhögtem magam... Hmmmm két hónapig nem volt gond..Vajon nem vették észre a pedagógusok, hogy szkennel?? Csak mert szeptemberben megkaptam azt a gyógypedagógusi kiszúrást, hogy óhh Anyuka, nem lesz semmi baj, Levente majd szép csendben megfigyel, és szép csendben beilleszkedik..

Na addig állj féllábon, gondoltam akkor magamban, de bíztam a gyógypedagógusban..Hátha igaza lesz..

Nem lett...csak a csendes megfigyelésben...de abban teljesen.

Szóval végigvettük a harmincas listát, először haragosan, majd az egyik gyógypedagógusnak, hirtelen leesett, hogy úr isten, ez a gyerek másol, és nem csak a jót..

Heuréka, helyben vagyunk, tetszik tudni, emlékezni, két hete mondom már, mielőtt behívattak minket, hogy ebből lehet még gond, visszaemlékezve az óvodára..Mert most ez pepitában ugyanaz..

Szó-szót követett, és hozott némi cselekvési tervet, szigorú határok között betartott jutalmazási rendszer, ami sajnos Levente esetében nem mindig száz százalékos megoldás,de próba szerencse. A magatartási szabályokat külön Leventére szabott folyamatábrákon fogja látni, amit KÖTELEZŐ betartani, és semmilyen kerülendő magatartási anomáliát nem szabad a gyerekre hagyni, per jobb a békesség, mert abban a szent pillanatban Levi nagyon jól tudja, hogy abban az adott szituációban Ő a győztes. Mert ha ráhagyódik a viselkedés, azonnal jön Jancsika, Pistike,Robika,Józsika....Levente által Oscar díjas módon előadva, az utolsó mozdulat pontosságával..plusz megspékelve sikítással..

Tehát...Szabályok vizualizálva, betartatva szigorúan, de közben maximálisan a helyes viselkedést támogatva. A gyerekre hagyni SEMMIT!!..akkor se ha hangot ad neki..Nincs benne semmi agresszió, csak hangos..ez tény..De ha meg van az ok és megszüntethető az okozat, akkor LÁV-PÍSZ van...BÉKE és jó idő.. Hány tanút hozzak otthonról???

Egy szó mint száz, egy két, de nem jelentős másolási-magatartási kiugrással Levente befejezte az első osztályt.

Közben szét szedték a tagozatot, ukázt kaptunk, Levente másodiktól új osztályba kerül, választási lehetőség NINCS, DE idefigyi...pompa lesz,meg olyan auti-spec, hogy ilyet még a világ nem látott..Minden leendő gyógypedagógusa autizmus-speciális tagozaton végzett, sőt az egyik külföldről jön haza és, olyan szaktudással bír, hogy tutira seggre esünk..tisztára olyan profi jön mint ZZZ néni az óvodában..

Na én ökör még el is hittem... Csak 5 gyerek lesz az osztályban, és olyan magas-szintű speciális oktatás, hogy olyat még én sem láttam,SOHA! Lesz tanuló-box gyerekenként, minden ami egy auti szem-szájnak ingere..

Olyan lesz, hogy sírni fogunk az örömtől.....

Májusban az első szülőin, be is húztam az első fekete pontom a leendő gyógypedagógusától, a mostani osztályfőnökétől, akitől,látván a körülményeket,egy az egyben számonkértem, az igazgatói csoportos audiencián hallott dolgokat, az abszolút semennyire sem akadálymentesített osztályteremben..

img_20180904_065450.jpg

Annyi volt az ígéret, hogy majd igyekszünk,és semmi több,egy szóval sem, amikor négyen faggattuk a tanerőt a jövőről..Hazafelé sűrűn gondoltam arra, hogy tutira meg leszek valamikor regulázva a kérdésemért..Pedig teljesen jogosan kértem az iskola igazgatója által beígért dolgokat..Illetve Leventével és az Egymivel kapcsolatban sűrűn ajánlottam olvasásra az elsős őszi szedjünk gyógyszert "botrány" után írt blogbejegyzésem..

https://autizmuslive.blog.hu/2017/12/01/tenyeres_es_fonak

Szép lassan eltelt a tanév..A végén kapott szép oklevelet a jó tanulóságáért, Mi is Szabolccsal, hogy tonnaszám hordtuk be a nagyok kinőtt könyveit, Zalán kinőtt játékait az osztálynak..mert a KLIK sajnos erre nem ad forrást..Az iskolai szabadidőt, old meg ahogy akarod elven..

A lényeg, hogy az év végével kaptam megint egy kéztördelős emailt, hogy mea culpa, isten bizony sorry bocsi,minden szép és jó, csak éppen a nagyok miatt nem éppen jutott túl sok idő Leventére és jobb ha tudjuk, hogy kissé le van maradva, ezt erős tény...

Beáldoztuk újra a nyarat a magán-fejlesztés oltárán,(mert egyedül nem mindig ment, meg egy külső segítő sokszor hitelesebb,persze ha az autista gyerek elfogadja a fejlesztő személyét), és én már téptem a hajam, hogy most már ELÉG!!!!

Szeptemberben indult a MÁSODIK osztály, majd az is kiderült, hogy semmi sem az,ami be lett ígérve..Mondom SEMMI!!!..

Szegényes a tanterem, a tanerő inkább ért.akos, mint auti-spec, az osztály nulla akadálymentes, ezt azonnal szóvá is tettem, az autista tagozat vezetőjének. Egy hét alatt nagy nehezen lett egy óvodás színvonalú napirend, büntetés !!! tábla, szabályok írva, mondom írva..pl : Levi szabályai.. - Nem sikít, nem kiabál, nem szól.....Folytassam???

Ime az Órarend...Süsd meg,egyáltalán milyen tantárgyak vannak???

img_20180913_201016.jpg

Teltek a hetek, és én kezdtem pokol nagyon mérges lenni..Itthon átbeszéltük, hogy jó adjunk esélyt, mielőtt kiverjük a botrányt..

A novemberi szülőin ami inkább fogadó-óra volt,WIN-WIN kaptam a választ arra a kérdésre, hogy mi tudható a gyerekről két hónap után, a HALADGAT szó volt a válasz..És ennyi!! Ennyi... Majd egy totálisan lesújtó első negyedéves értékelés..

Őszinte leszek a két kevert ADHD-Auti gyerek nagyon nem tesz jót Leventének, de rajta kívül még egy osztálytársának se, az anyatárssal rengeteget beszélgetünk erről..

Ugyanis...Én nem tudom, hogy hogyan táncolhatnám el, mint tapasztalati tanácsadó és szakértő (mondom tapasztalati), hogy a szakemberek szerint se túl szerencsés az autistát összezárni a hiperaktívval..Mert a hiper az autistát képes negyed óra alatt a kezelhetetlenségig felpörgetni!! Míg a hiper ezen csak jót röhög,hogy megint felpiszkáltam valakit, és öt perc múlva újrakezdem, addig az auti teljesen kiborul, szenzoros rohamot kap, és teljességgel kezelhetetlen lesz..Na csakhogy itt jelen esetben a tenyeres jó nagy, mert az egyik kicsi hiper némi gonoszsággal is meg van áldva, és nem egyszer voltam magam, a férjemmel együtt tanúja annak, hogy nem lehet leállítani..Mert CSAK AZÉRT IS! Rá mászik Leventére csak azért is..Levente kiborul, kezelhetetlen lesz, a közelében..

Szeptember óta kérem, mit kérem, könyörgök, osztályfőnöknek, napközis nevelőnek, tagozat vezetőnek, igazgató-helyettesnek, pszichológusnak, hogy OLDJÁK meg a helyzetet..

Ugyanis..a tanerő csak azt hiszi, hogy az iskolában van magatartási anomália..Hát nem..Sokszor hazahozza és Leutánozza Levente, hogy bent hogy borította ki az osztálytársa...DE SZÓ SZERINT!!

Ez ügyben ott tartok, hogy már hetente szólok és kérem a magoldást...

Csak mintha lóval imádkoznék.. Megértés SEMMI, megoldás SEMMI, ja igen azt azért megkaptam, hogy jajj az a szegény XY, nagyon kuszák a családi körülményei..Tanítsam Leventét maximális TOLERANCIÁRA...

WTF???????????????????

Végül is egy hónapja XY, Levente arcába harapott...van még nyoma..Meg látlelet is...Szegény Levente nagyon toleránsan tűrte, és elviselte, hogy még Ő lett számonkérve az eset után, amikor XY kiborította és arcon harapta..Mert a tanerő Leventét regulázta meg,és ááá Anyuka, ááá Apuka sokszor borult ki a Levente, nem tudjuk mi történt..

Na de viszont azt láttuk, mind a ketten, amikor a kutyás-terápia alatt, ( három hete hétfő délután) vártuk Leventét, és a távozó asszisztens után, XY kirohant, majd teleharsogta a termet, hogy Tóth Jevente Jevente Jevente itt vannak a szüleid, persze mi közben szóltunk, hogy megvárjuk a végét a terápiának, ami ment is csendesen,rendben, egyszer csak kinyitotta az ajtót Levente, és egy méterre tőlünk az utána nyúló tanerő,kékre-zöldre fogta a gyerek felkarját..Komolyan nem hiszem el, ha nem a saját szememmel látom, azaz látjuk a férjemmel együtt..

Amúgy visszagondolva az idei évre, volt a gyereken egy két gyanús kék folt...Amire mindig kitérő magyarázatot kaptunk..

Visszakanyarodva a félévhez, per január, megkaptam újra az azonnal gyógyszert kérdést, mert a gyerek sikít, és ha kiboítják, nagyon nehéz megnyugtatni, ha lehet felírná az iskolai pszichiáter.. Szóltam, hogy nem lehet én még mindig viselkedés terápiát szeretnék...Leírtam, válaszra sem méltattak.. Beszéltem a pszichológussal, ismételt ígéretet kaptam...

Kicsit kivertem a botrányt, hogy na állj..A kiborulásnak oka van..Tessenek már megkeresni..Levente ok nélkül nem borul ki..Nem a gyógyszer a megoldás,hanem az ok megszüntetése!!

Jött a félév,és egy egész jó félévi értesítő..Kezdtem azt hinni, hogy BÉKE..

img_20190201_132150.jpg

img_20190201_131924.jpg

Persze mindez jórészt annak köszönhető, hogy Szilvivel, Levente régi bölcsődés gondozónőjével, aki a Bárczin másod éves, komplex fejlesztjük Leventét..Azt azért hozzáteszem, hogy bár én kértem a hétvégi leckét az iskolától, kaptam is egy ideig, majd minden nap kaptam a félév előtt, néha három oldalnyit is, ami szerintem kissé túlzó mennyiség egy délutánra már szenzorosan teljesen kifáradt autista gyereknek..(Fél év óta, holott mindig kérem a hétvégi leckét,megint nem kap leckét..mj: majd figyeld a MÁJUST!! )

Szorgalmasan megcsináltuk..mindet...és minden egyes délután Szilvi, vagy Szabi,vagy Betti vagy én tanulunk vele,akármilyen fáradt...Mese nincs...

img_20190306_175706.jpg

Aláírom télen sokat volt beteg..

De basszus mondjuk arra azért oda lehetne figyelni ám, hogy a karácsonyi vásárra,ne csak egy vékony melegítőnadrágban sikerüljön elvinni, avagy esetleg úszás után, a hidegben ne maradjon már le az a pulóver..Meg a tök vizes sapka se jó buli, amikor direkt van egy váltó sapka (meleg) a hátizsákjában..amit a hátán cipel..Csak bele kellett volna nézni a zsákba..Mondjuk nálam az vitte a prímet, amikor a tél elején zokni nélkül sikerült úszásról visszaérkezni vele..

Úgyhogy most orvosi felmentéssel nem úszik, mert minden úszás után ahol részt vett, valami betegséget mindig haza hozott..Nem csak én mondom, hogy valami nem kóser, más szülő is panaszkodik..

No de akkor jöjjön a LÉNYEG! Kértem egy pedagógusi véleményt,mert viszem a Vadaskertbe kontrollra..Pont a viselkedés terápia javaslat miatt is, hátha a pszichiáter által leírtak jobban odahatnak..ha már a szakértői vélemény csak irányadó..mert ugye a normál tanterv az nem a Leventének tanított tan.ak. (tanulásban akadályozott..)

Szóval kértem véleményt és ezt kaptam....

img_20190416_035334.jpg

img_20190416_035423.jpg

img_20190416_035507.jpg

Amióta ezt itt fentebb kézhez kaptam, Levente lett az osztály legrosszabb és legkezelhetetlenebb gyereke..

Két a facebook-on írt bejegyzésem fogom idézni...

Az első..

......És most majd lehet rám haragudni..Eljön az a pont,amikor azt mondom,hogy ELÉG volt..Iszonyatos energiákat fektetünk abba,hogy fejlődjön. Itthon ugyanakkora létszámú családban él mint az osztály létszáma. Működik.. Élhető az élet Vele,jó igaz autista,de meghúzott és kőkeményen betartott struktúrák között,jól mozog..
A tél eleje óta meggyűlölte az iskolát..Valami történt ott,amit nem kis homály fed..Sokszor nem akar menni,naponta "közelharc"..Az pedagógus gyógyszerért kiált,én pszichológust kértem,novemberben..Mondom kértem hogy az iskola pszichológusa rendszeresen foglalkozzon,vele...A pszichiáter szerint,az iskolai odafigyelést kéne jobban rászabni,és akkor működik..Semmi baj nem lesz vele..
Ehelyett három hete ezt kaptam,tegnap meg azt,hogy Ő a világ legrosszabb gyereke. Tény,hogy az osztály váltás,az új és sokkal nehezebb gyerekközösség megviselte..Az osztály váltás ellen tiltakoztunk,de átalakult a tagozat...Nem volt választás.. Kérdem én,ha kézhez kapok egy ilyen tartalmú véleményt,vajon mennyit foglalkoznak a gyermekemmel??
Elég volt!!! Tegnap betelt a pohár....
Nem szeretném azokat a szavakat hallani többé,hogy gyógyszer és magántanuló,meg azt se,hogy jobb a békesség inkább ráhagyom,sem azt hogy környezet-tanulmány és gyermekvédelem..Sem azt,hogy Anyuka,nem viszem kirándulni,de azt se,hogy kezelhetetlen..Továbbá nem szeretném újra,harapás-nyomokkal hazahozni az iskolából az arcán,olyan szavak kíséretében,hogy nem tudjuk mi történt!! Nem szeretném,hogy a folyosón kelljen töltenie a fél napját,és azt se szeretném látni,hogy kék zöld a felkarja,mert keményen szorító ujjbegyek fogták..(egyszer előttünk is!!) Továbbá azt sem szeretném,ha az autistának kéne tekintettel lennie a hiperaktívra,és azt se,hogy nekem kelljen megérteni a másik gyerek problémáját,aki az enyémet állandóan felpörgeti..,mert jajj az a szegény,sok az otthoni gondja!..Csessze meg,figyeljen erre az ISKOLA!!..Viszont azt szeretném,hogy újra autizmus-specifikus szakemberek tanítsák, ne csak mis-másolt "specifikus",hanem igazi
autizmus szemléletű környezetben fejlődjön,hisz gyógypedagógiai oktatásba jár! Szeretném ha meg is kapná azt ami államilag jár,és nem nekem kellene itthon tanítani,taníttatni..Szeretném,ha nem büntetésben töltené a fél napját elkülönítve,hanem végre úgy foglalkoznának vele,ahogy elő van írva a Szakértői Bizottság határozatában...
Ja hogy a kezem a bilibe lóg... Khmmm..XXI század,és Magyarország jobban teljesít!!! No comment...

Utóirat: és...azt sem szeretném még egyszer meghallani,hogy Anyuka olvasson egy kicsit többet az Autizmusról.....Azt hiszem,éppen elég bizonyítékot letettem az asztalra,az Autizmussal kapcsolatban..Nem hiszem,hogy A jelen állapotban nekem kéne az ismeretek bővítése.....

A második....

..A reggeli bejegyzésem triplán megfejelődött..Nem vitték el Leventét ma lovagolni..Nem tudtak túllendülni a rugalmatlan "gondolkodásán"..Le szeretett volna ülni a buszon az első üléssorba, ahol kilát, és nagyon szeret ott ülni..Elvárták a gyerektől, hogy neurotipikusként viselkedjen, nem segítették, a rugalmatlanságának átléptetését, semmilyen folyamatábrával, avagy az állítólagosan az iskolában használt Verbalio programmal. Ugyanis arra nem gondoltak, hogy esetleg egy fotón megmutatott és előre kijelölt ülőhely képe segíthet..Elvárták, hogy elfogadja,azonnal, kompromisszumok nélkül, hogy a kedvenc helye foglalt. Kiborult. El is hiszem..
9:35- kor kaptam egy emailt!!!! jól látjátok,tehát NEM!! telefonon hívtak, hogy otthagyták az iskolában. Ezzel még jobban kiborították..
Szabolcs rohant érte, hála ma rövid fuvarja volt..
A gyereket rögtön megvádolta a pedagógusa, hogy rugalmatlan és kompromisszum képtelen!
B+......már bocs! AUTISTA...mondom A U T I S T A..
Semmilyen vizuális segítséget nem kapott, hogy az esetleges rugalmatlanságát, oldják, könnyebb legyen elfogadni, hogy foglalt a kedvenc hely.
Ehelyett ma megint Ő volt a világ legrosszabb gyereke! Szabolcs a reggeli bejegyzésem tartalmával kapcsolatban, sok dologra rákérdezett..
Sérülések, az állandó panaszkodás, mi történt, hogy megutálta a gyermek az iskolát??
A férjem a kérdéseire semmilyen választ sem kapott..!!!
Április 25.-én 14 órára igazgatói fogadó órát kértünk..
Azt hiszem fogunk beszélgetni az autizmusról, a Wing-triászról és arról is hogy hogyan fajult el ez idáig..
Szóval komolyan mondom, megáll az eszem..Egy dolognak "örülök"..hogy már a férjem is belelát..Sőt..
A pohár nem hogy betelt,de ma túl is csordult!!!
Mindez egy EGYMI iskolában történt, állami gyógypedagógiai ellátásban..csak éppen nem túl autizmus-specifikusan...
Nincs több kérdésem....!!! 
Nem ragozom tovább.... ELÉG volt...

Tudjátok mi ennek a kisfiúnak az összes bűne??..,hogy AUTISTÁNAK született.. Autistának akit egyre kevésbé akar ellátni az az oktatási közeg ahol tanul..per ez nem a magán szféra..

Sokunk szeme láttára hullik ez is darabokra mint a normál köznevelés..

Menekülnek erről a platformról az alulfizetett gyógypedagógusok, visszapótlás alig..A türelem és a szakellátás egyre kevesebb.. A gyerekek minduntalan SÉRÜLNEK, még jobban.. Sok anyatársammal együtt szenvedjük ezt a helyzetet..és megkapjuk mind, hogy jobb lenne, ha a gyerek magántanuló lenne, mert túl sok vele a macera, kevés a személyzet és ha nem lesz karikából kocka akkor NEM MARADHAT...

Basszus...Egy kilenc éves gyerekről beszélünk,aki okos, értelmes, csak éppen kő keményen autizmus-specifikusan kéne vele foglalkozni!! Mondom kéne, és el is kéne kezdeni végre az ISKOLÁNAK IS..

Ja hogy teher?? Ja hogy nyűg?? Ja hogy semmire való???

Miért is??

Mert AUTISTA????????

Még egyszer és LASSAN!! UGYANOLYAN EMBER...MINT TE VAGY ÉN.....

Tetszik ÉRTENI??????????

Ez volt mára a Live.. Köszönöm hogy olvastatok.. Vihetitek a szélbe.....

( mj: nincs benne semmi ami miatt..le kellene tiltatni a bejegyzést...egy 9 éves autista fiúcskáról szól..)

 

süti beállítások módosítása