Bürökrácia LEVEL (nullás keringő)
2019. július 16. írta: Autizmus Live

Bürökrácia LEVEL (nullás keringő)

Kivettem egy nap szabadságot, és futottam a családunk élete után..a lakhatásunk jövőbeni lehetősége miatt..Magammal vittem Zalánt, tulajdonképpen "terápiás" céllal.Most már elég nagy ahhoz, hogy lássa, azt, hogy az áram, a távhő, a gáz, a víz, és a lakhatás nem magától értetődő dolog, a szolgáltató cégeknek mindezekért havonta borsos árat kell fizetni, amit úgy hívnak, hogy a lakhatási költség. Tulajdonképpen meg akartam mutatni neki, hogy a szolgáltató cégeknek vannak ügyfélszolgálati irodái, ahol az ember az ügyes bajos dolgait intézheti..

Na már most a miénk inkább bajos, mint ügyes...

Minden egyes áldott hónapban megvívjuk a magunk rezsiharcát..Fizetünk mint a katonatiszt, evvel nem szabad elmaradni, Óbuda kíméletlen az adósaival, és a dolgozói szegényeivel..Ahogy velünk is évek óta..Mert ha nem a Te hibád, akkor is rád söprik..csak nehogy két forintot is pluszban ki kelljen adni a büdzséből, mert rád penészedik a gyártási hibás szanaszét tört öreg panel..

Komolyan mondom, most már csendben drukkolok annak az öreg gyártási hibás panel elemnek, hogy essél ki-essél ki, hogy végre leessen már valakinek, hogy se az átázás, se a penészedés, se az illesztések repedése nem a mi hibánk..és az se, hogy porlad..Talán ha elporlad kiesik,megeszi a penész,szétázik, akkor,de csak akkor van esélyünk arra, hogy egészségtelen szükséglakássá minősítsék, és lehet némi esélyem - gondolom én- tovább állni innen, teszem hozzá azt is, ha magam kérem, hogy ne legyen a továbbiakban szociális bérlakás, és fizetek a lakhatásért havi 80-90 e ft lakbért..a mostani majd félszáz ezer forint helyett..Azt hogy hogyan, azt mondjuk még nem tudom..

Nem tudom, mert a férjem, lehet, hogy holnap úgy ráhúzza a munkahelyére az ajtót, hogy az tokostól ki is szakad..Főleg a mai napja után, mert egy kedves kollégája slendrián figyelmetlensége miatt, megint csak ő fog büntetést kapni.10 liter gázolajnak számolt levegőt tankolt a rendszer Szabolcs kontójára a kamionba..Jelezte minden szinten,hogy halló ez nem az én saram, de persze,hogy az uram lesz megbüntetve, az így jártál Te barom alapon..

Szóval ma a nyakamba vettem a várost,magammal cipelve Zalánt..és megpróbáltunk együttesen megküzdeni a bürokráciával..

Reggel nyolc után kicsivel a Lechner Tudásközpontban kezdtünk, JA NEM,reggel hétkor a BKK Ügyfélszolgálatán, hogy az utolsó fél éves kisgyerekes bérlet etapom meghosszabbítsam...Először az igazolványképbe kötött bele az ügyintéző,hogy ez tutira nem fél éven belül készült, mondtam is, hogy dehogynem, csak február óta a kórós fáradtságom miatt kissé lelakódtam..Amúgy semmi különbség, csak sápadtabb vagyok mint kéne..Napi négy óra alvással nem vagyok csúcsformában, egy középsúlyos autista gyereket nevelek, lehet pontosan ezért vagyok itt..Azután a hatósági igazolással volt baja, mert szerinte nem az igényelésben szereplő gyerek van velem..Hiába magyaráztam, hogy nem miatta kérem, hanem a testvére miatt, csak bevitte a hatósági igazolást az ügyfélszolgálat vezetőjéhez, hogy Gizike, ez így tényleg szabályos?? Majdnem becsapódtam a pultba..Még a Kormányhivatal borítékját és előlapját is előhúztam, hogy tessék már nézni, ŐK küldték..Esetleg a BKK erre vonatkozó szabályzatát is előhúzzam??? Nyögve nyelve, fogat húzva csak megkaptam azt a fél évet még..

Nyolc után kicsivel, csekkoltunk a Bosnyák téren, ahol belém csapott a felismerés, hogy a Geodézia Zrt épületének vagy öt bejárata van és mind az öt ügyfélszolgálat..Egyébként azért mentem a Lechner központba, mert a lakhatásunk meghosszabbításához, igazolnom kell, hogy nincsen ingatlan tulajdonom, se föld, se putri, se semmi..Jóhiszeműen be is mentünk a Földhivatalba, mondván ha az igény ingatlannal kapcsolatos, csak meg tudják mondani, hogy hol van a Lechner központ. A biztonsági őr rettentően kedves volt, tíz percig váratott minket, majd közölte, hogy menjünk egy lukkal tovább,mert lövése sincs, hogy hol a központ..Tovább álltunk, és gondolván a Geodézia és más egyéb térképészeti intézmények központjának recepcióján csak mondanak valami pontosabbat megkérdeztük a hölgyet a pult mögött, hogy tessék mondani, hol is van a.............Na szóval ő nem tudja, mert és most szó szerint idézem: " Nagy változások voltak és vannak mostanában itten...De várjunk tíz percet, és jön a Mester Ő talán tudja.." Vártunk negyed órát, mire a Mester a ház előtt a Postással befejezte a beszélgetést, és útba igazított, hogy Ő nem tudja, de itt az épület,nem földhivatali oldalán van egy másik ügyfélszolgálat talán az...

Talán az volt....

A hölgyek nagyon kedvesek voltak a Lechner központban, iszonyatosan leterheltek..Millió üggyel...Kitöltöttem vagy két nyomtatványt meg még egyet, vittem ötezer jó magyar forintért okmánybélyeget, mondván májusban a kerületi Vagyonkezelő úgy tájékoztatott, hogy a hatósági igazolvány kiadásához szükséges,és három nap lesz az átfutás..Ehhez képest a hatósági igazolás normál alapon háromezer jó magyar forint csekken,és 8 munkanap..de most kevesen vannak, sok az ügy, alsó hangon tíz munkanap ha személyesen jövök érte, de lehet harminc munkanap is, mert kissé csúsznak..Abban a szent percben levert a víz.....Mondom MIIII?????????? Sorry de a vagyonkezelő nem éppen ezt mondta.. Kész el is úszott a lakhatás...végünk...A hölgy kedvesen mosolygott, és "megnyugtatott", hogy lenne megoldás tizenháromezer forintért..Csekken..csak csekken..De akkor azt úgy, hogy csekk és posta, és onnan vissza, mert a csekket le kell másolni, hogy nekiálljanak a feladatnak...

És tessék mondani hol van a Posta??  Tizenháromezer szívinfarktus....tegnap ötezerért okmánybélyeg.....

Posta?? Két villamosmegálló...Ó hogy az a.....

Csekket feladtam, vissza Lechner központ, majd keresnek telefonon a napokban ha mehetek a hatósági bizonyítványért...8:30 és 12:30 között....Igen jól látod!! Ez az ügyfélfogadási rend..A fejemet a falba, ma negyedszerre, szívinfarktus ötödszörre, hogy most megint egy nap szabadság?? Esetleg a lányom nem jöhet el érte?? Leventének jó program lenne a villamosozás..Jajj nem nem, csak személyesen átvehető.. Ohhh ba......meg..DE itt is van egy megoldás: kiértesítés után, csütörtökön vagy hétfőn, kivétel péntek, külön kérésre, a Geodézia Zrt és más térképészeti intézetek recepcióján van lehetőség átvenni,vagyis oda lehozzák a HIVATALBÓL...délután négyig..

Most komolyan??? Vissza a Mesterhez aki azt se tudta, hogy a Lechner Központot eszik e vagy isszák???? Egyáltalán tudni fogja, hogy mi az a Hatósági bizonyítvány????

Sejj TE MAGYAR BÜROKRÁCIA...Idáig mínusz tizennyolcezer...két szívinfarktus és az arcomra fagyott mosoly..

Ha már ma szabadság,akkor a nullás számlák intézése a soron következő feladat... Mi szerint Távhő, DHK, Díjbeszedő, ELMŰ és Vagyonkezelő...a cél...és az igazolások..A fele már ingyenesen nem játszik, mert a bónuszt májusban eljátszottam, amikor a kötelező éves nullás számlákat be kell nyújtani az Önkormányzatnak..

No mindegy benyeltem a Lechner miatti deficitet, a havi gyógyszereim ugrottak, mert nem lesz miből kiváltani,úgyhogy evvel az elannal és előre gondolva a vérnyomásom siralmas helyzetére felpattantunk Zalánnal a villamosra, majd a metróra és 10 óra magasságában odaértünk a Fő utca 47-be..

Azonnal sorra is kerültem, és mindjárt a DHK-nál kiderült, hogy a Víz számlám már látja a rendszer, igaz én majd csak a jövőhéten kapom, de addig nincs nullás, amíg be nem fizetem a még kézhez se kapott számlám..Vagy most befizetem, vagy a jövőhéten ha megérkezik és csekkolom a postán, és várok még kb öt napot, mire lekönyvelik és jöhetek is..

Na állj!!! Álljunk meg egy szóra...Nekem harminc napom van ügyintézni..Szegény ember vagyok, a fizetés után másnap adom fel a csekkeket..Ki van centizve a hónapom..olyan szinten, hogy egy fillérem sincs hó végére és a küszöböt rágva várom a családi pótlékot..Ez a csekk mikorra lenne esedékes?? Augusztus 3.. Hú az nem jó, Július 30-ig be kell adjam a pályázatot.. Ki kell fizetnem.. De én nem úgy vagyok anyagilag eleresztve, hogy két hónap teljes rezsiköltségét egy hónap alatt befizessem...Nekem az nem megy..

Az ügyintéző szerint úgy néztem ki mint a hófehér fal...Kellett is egy pohár vizet kérnem...Huszonkétezer forint a Díjbeszedőnél, Tizennyolcezer a Távhőnél ami augusztus 1.-én esedékes de már látja a rendszer, számla majd 26.-a körül, és az ELMŰ nyolcezer forintját ki ne hagyjam, mert ugye ott két havi számlázás van, és akkor nullás a nullás, ha mind a kettő be van fizetve..de az ELMŰ volt az utolsó a sorban..

Július 16.-án azaz ma, tulajdonképpen ki kellett fizetnem, a nullás igazolások miatt, az augusztusi számláim is, mert már azokat is látja a rendszer és 16.-ára már általában ezek a számlák elkészülve postázásra várnak és a rendszerben a nevem mellé de a TE vagy a TE neved mellé is le vannak könyvelődve..

A Díjbeszedő - DHK -Távhő körnek az igazolásaimért cserébe, otthagytam Negyvenezer forintot.. plusz még kétezret az igazolásokért...úgy hogy lényegében nem tartoztam semmivel sem senkinek...Csak éppen a rendszer előre lát, előre könyvel....és a Július 30 az már majdnem Augusztus 1 vagy 3 vagy 8 vagy mit tudom én..

Lefagytam a helyszínen..Meg is kérdeztem, hogy mindezt hogyan kerülhettem volna el,mikor nem lát még előre a rendszer?? Meg is kaptam a válaszom, hogy 12.-én vagy 15.-én kellet volna jönnöm..

Köszi köszi köszi......

A Fő utcai Közmű Iroda elől felhívtam az ELMŰ-t. hogy nehogy úgy járjak, ahogy itt.................

Deeeeeee!!!! és áldom az agyam, hogy a táskámba maradt a dupla csekk másik fele...Futás a Postára, nyolcezer forint befizet...augusztus 8.-a esedékességgel ...

10:45 perckor lenulláztam a bankkártyámat....60.000 forint...semmi fillér, amit előre fizettem ki a nullás igazolások miatt...Tulajdonképpen fizetésig ( augusztus 5 és 8 )az egész család étkezésére, 5 ember ékezésére kiszámolt és félretett pénzem...

Szabolcs fizetésből talán van még harmincezer forint, amiből tízezret arra kell fordítanunk még minimum, hogy  hétfőn Zalán eljusson Zala megye nyugati szegletébe táborba... és ki kellene még váltanom a gyerekek gyógyszereit, Aloe Vera Gélt venni Leventének, meg Laevolac-ot..

A HÉV-en Filatorigátig azt számoltam, hogy: Minden számlám nullás....a lakás rezsit tekintve....Előre kifizettem,hogy megkaphassak minden igazolást  a lakhatásunk meghosszabbításához...szerintem nem jogosan....mert előre miért is???? Most meg itt állok, nulla pont nulla forint tartalmú bankkártyával...Egy férjjel aki nem kapott teljes fizetést,csak egy részét a munkabérének, e miatt szó szerint ki kellett minket húzni a sz...ból, köszönöm és örök hála annak aki segített, mert különben a július havi rezsit se tudtam volna kifizetni..

Pillogok mint hal a szatyorban, mert most aztán, azt sem tudom merre az előre....Tényleg ELEGEM VAN !!!!!

....majd jött a Vagyonkezelő és azt hittem, hogy valami paródiába csöppentem...

Előttünk nagyon tolta egy család a Lóvárit, az ügyintéző meg nem éppen tolerálta a jelenlétüket, szociálisan rászorulva a három emberen alsó hangon 6 kiló arannyal...

Mindezek után ültem le, hogy csókolom én tulajdonképpen csak egy nullás igazolást szeretnék....

MIT????? Hát ők olyat nem szoktak! Mondom dehogyisnem, innen kaptam a nyomtatványt az ukázt és a listát, hogy kitől kell kérjek.....HÁT ŐK csak email-ben szokták ha az Önkormányzat kéri...Ohh mondom nem, nem, tavaly is kaptam...kérte az Önkormányzat..Innen vittem.....Nézz rám..és mint az óvodásnak, mondja.........

Akkor most elmegy és a Vagyonkezelő nélkül beadja a pályázatot...Elkocog az ELMŰ-be kér onnan is nullásat, és beadja a Lechner csekket másolatba, aztán majd hiányt pótol...

Na akkor szakadt nálam a cérna és azt mondtam, hogy NEM !! Kérem a nullás igazolásom, ahhoz ragaszkodom, itt van a csekk, azt mondja maga, hogy minden befizetésem látja a rendszer....Kérem az igazolásom, komplett pályázatot szeretnék beadni, nem hiányt pótolgatni..

NEVE??? Mondom a nevem...Vazz, meg sem nézte eddig a nacionálém...

Majd mondja...Tóth Dóra??? Igen.. Ohh de jó, hogy itt van...Maga ellen VÉGREHAJTÁS VAN....

MI VAN????????????????????

VÉGREHAJTÁS....Szó se lehet a hosszabbításról....

Na állj...személyi adatok?????

1990.10.19.

Elkezdtem röhögni...és megköszöntem, hogy ilyen jól nézek ki, hogy 1990-ben születettnek nézett...CÍM????

Hollós K utca....

Nem talált...Itt a személyim meg a lakcím kártyám.....Adatok itt és itt....

JÉÉÉÉÉÉÉÉ tényleg nem maga az....a Tóth Dóra....

Na ugye..kérem a nullás igazolásom.....

De le fog járni a személyi igazolványa....

Tessék nézni, egy órája küldte az okmányiroda, hogy mehetek érte, itt az SMS...Ügyintéztem, az elmúlt héten...Kérem a nullás igazolásomat......

Telefon..Andika..itt ül velem szemben hölgy, akadékoskodik, hogy kéne neki a nullás....Húúúúú hogy nincs Margó?? Jó akkor elküldöm....

MI VAN??????????

Na az van, hogy az osztályvezető asszony szabadságon van, és nem tudjuk kiadni.. Látom befizette, de akkor sem tudom kiadni..

De én meg kérem,mert jogom van megkapni...

Telefon...Andika! Mikor lesz a Margó??? Te nem írhatsz alá helyette??? Hogy nem??? Jó akkor elküldöm....Hát akkor menjen..Kérje ki az Önkormányzat...a lakás ellenőrzésekkel együtt...

Na akkor már nem kicsit voltam mérges!

NEM,én kérem az igazolásomat, úgyhogy jövök HÉTFŐN, és addig fogok itt ülni, amíg az osztályvezető alá nem írja és meg nem kapom...

De akkor úgy készüljön, ha látja a rendszer a következő számlát, akkor azt majd be kell fizetni.....úgy lesz majd a nullás........

Harminckilencezer forint......honnan????? Amikor az majd csak augusztus 10.-én esedékes

Szerintem én úgy jöttem el, hogy nem is köszöntem, csak húztam magam után Zalánt a HÉV-ig....és patakokban folytak a könnyeim...Most mit mondjak Szabinak??? Mit mondjak Zalánnak,és a többi gyereknek??? Nincs tábor, nem lesz Kismaros...(február óta be van fizetve a Szép -kártyámról) Megyünk a HÍD alá....Ezt hogy gondolják??? Én nem tudok két havi rezsit egy hónap alatt kifizetni, ez nekünk nem megy..Hiába mondtam én, hogy autista a legkisebb és négy a gyerekszám és mik a kondíciók itthon.. Hogy ez egy penészes víz tanya, hogy belebetegedett Zalán, hogy nem tudom kifizetni az immun-kezelését, hogy a gyógyszereket se mindig tudom finanszírozni, és nagyon szerényen élünk..A férjem munkáltatója megbízhatatlan kifizető...Azt se tudja mi van a hátam mögött, én csak egy nullás igazolásért jöttem..Nem tartozom...be szeretném adni a pályázatot, SZABÁLYOSAN..

Csessze meg...ELÉG..nem tartozom, sőt...előre fizettem mindent....

Ez senkit de senkit nem érdekelt ma....

Elmentünk az ELMŰ-be....Idén már háromszor jártam ott...nullás igazolásért...Az ügyintéző hölgy rám nézett, megismert, biccentettem, hogy már megint....és szó nélkül kiadta a nullás igazolásom.....Kicsit mosolygott is hozzá...Megköszöntem, hogy legalább Ő!!

Azt hiszem a mai nap jó tanulság volt....A jó fizető csak akkor lesz megbízhatóan jó fizető, ha előre fizet..de csak addig a pontig amíg a rendszer nem látja a következő számlát....

Lefagytam....Most aztán tényleg nem tudom hogyan tovább.... :(

XXI. század Magyarország.. Bürokrácia LEVEL.......Azt hiszem mindez Zalánnak, ma tanulságos "terápia" volt..No komment...

nulla_pixabay.jpg

Ez volt mára az Autizmus Live..Nagyon köszönöm, hogy végig olvastad és azt is ha esetleg támogatni tudsz minket...valahogy..

A bejegyzés nem sért semmilyen facebook közösségi elvet, csak egy autizmussal élő gyerekeket nevelő család életéről, napi gondjairól szól..

 Továbbá köszönöm azt is ha megosztod a bejegyzést...

süti beállítások módosítása