Zalán
2018. december 02. írta: Autizmus Live

Zalán

Őszinte leszek,ez egy nagyon nehéz bejegyzés lesz. Tudom most egekig kéne ugrálnom az örömömben, valahol a lelkemben belül teszem is,de kívülről még sem.. Sokan mondhatnák, hogy Dóriii ez egy nagyon jó hír ! Igen tudom..DE.....

Muszáj volt, és merész én húzás volt, de Zalán jövője miatt tulajdonképpen nekem kellett egy éles határt húznom,és azt mondani, hogy a fiam elég érett, jól kompenzál a mindennapokban, jobban mondva megtanulta nagyon jól kompenzálni az autizmusát 12 és fél éves korára, és ha azt akarom, hogy szakmája, jövője legyen, neki kell menni a felülvizsgálati eljárásnak..

Tulajdonképpen nyár vége óta tépelődtem az egészen, hiszen Zalán élete az erdő, hivatásának szeretné választani az erdővel és a vadjaival való munkafoglalatosságot..Hivatásának, szívvel lélekkel..Akkor azt mondtam neki, hogy ha a hetedik osztály első negyedévében jók az érdemjegyei, megy a biológia, a földrajz és a többi tantárgy is, ahogy eddig,akkor beszélek az osztályfőnökével, megkérdezem, hogy van e annak reális esélye, ismerve a háttérben Zé rohamosan fejlődő szociális önállóságát, lát e arra lehetőséget,hogy a pszichiátriától,diagnózis módosítás kérjünk.

ze1.jpg

Tulajdonképpen már októberben kértem időpontot a Vadaskert Ambulanciára, elsősorban Levente miatt,másodsorban Zalán miatt..

Majd jött a november és az iskolai fogadóóra, és egy életem egy halálom elánnal kértem Zalán osztályfőnökétől időpontot. 

Őszintén elmondtam neki, hogy Zalán jövője a tét..

Arra kértem, hogy gondoljuk át és beszéljük meg,hogy lát e arra reális esélyt, ismerve Zalánt,hogy diagnózis módosításért forduljunk a Vadaskert Ambulanciához.? Azt mondta, hogy abszolút,abszolút van rá esély, mert Zalán az aki igazán megérdemli, hogy mindenben támogassa mint az osztályfőnöke. Kértem,hogy írjon róla pedagógiai véleményt, hogy el tudjam vinni a pszichiátriára,Zalánnal együtt. Arra is kértem, hogy valós képet alkosson a gyerekről írásban,és azt is hozzáfűztem, hogy tényleg csak akkor,és csak akkor, ha ő is úgy látja, hogy nem csak matematikai esély van rá,hogy Zalán diagnózisát az Autizmus Spektrum Zavart módosítsa a felülvizsgáló orvos.

Hétfőn kaptam meg a pedagógiai véleményt, amit másnap megmutattam Levente iskolájában, két általam nagyon tisztelt gyógypedagógusnak. Az egyik Levente volt osztályfőnöke volt, a másik meg egyenesen két évet foglalkozott Zalánnal anno amikor óvodás volt,és az utazó fejlesztők látták el.Mind a két gyógypedagógus jól ismeri Zalánt,éppen ezért kértem az Ő tanácsukat is a lehetséges diagnózis módosítás kapcsán. Zsuzsa néni is és Vali néni is arra bátorított, hogy nyugodtan vágjunk bele,mert szerintük Zalán mostanra egyáltalán és semmiben sem tér el a neurotipikus kortársaitól.

img_20181202_135133.jpg

img_20181202_135047.jpg

Magyarra fordítva megtanulta nagyon jól kompenzálni az autizmusát,annak semmilyen jele nem látszik rajta.Jól boldogul az iskolával, úgy kommunikál, gondolkodik,rugalmasan gondolkodik,mint az átlag 12 és fél évesek. Önálló,jók a szociális interakciói,kitartó,céltudatos, a szenzoros érzékenységei elkoptak,komplett egész a fiatalúr, és miután a legapróbb jelét sem mutatja a spektrumnak, elmondható, hogy tünetmentes.

Szerdán ( 11.28.) reggel még egyszer megkérdeztem Vali nénit, a Zalánt öt éves kora óta igen jól ismerő gyógypedagógust, hogy akkor tessék mondani, tényleg neki indulhatunk e,mert ha most azt tetszik mondani, hogy inkább ne, vagy még várjunk, akkor mi sehová..Én dolgozni, Zalán meg iskolába,aztán majd gondolkozom tovább a jövőjén.De Vali néni azt mondta, hogy menjünk csak nyugodtan, vágjunk bele.

Úgyhogy nagy levegőt vettem,magamat közben agyon stresszelve mentünk a Vadaskert Ambulanciára Zalánnal.

Az adminisztráció után másfél órát vártunk a sorunkra,majd Dr. Kollárovics Nóra pszichiáter orvos vizsgálta Zalánt.

Beszélgetett vele, elolvasta a pedagógiai véleményét, amiért rettentően megdicsérte, hogy mennyire pozitívan és mennyire jó irányban változott.Kérdezte, hogy mi szeretne lenni, hisz hetedikes,és Zalán a pályaválasztási terveivel igencsak meglepte, de nem csak a terveivel, hanem a határozottságával is.Sőt a doktornőnek nagyon tetszett az az irány amerre Zalán a jövőjével kapcsolatban indulni szeretne.

Elmondtam én is, hogy nagyon hosszú volt az út idáig, hogy Zalán teljesen önálló, semmilyen problémája nincs a hétköznapi életben.Jól boldogul, egyedül közlekedik, nincs felmentve semmilyen tantárgyból az iskolában, ellátja magát, jól kommunikál, az iskolában és az iskolán kívül is, nagyon szeret beszélgetni,vannak barátai, nem csak egy hanem több hobbija.Elmondtam, hogy én mint szülő úgy látom, nem teszek hozzá és nem is veszek el, hogy kerek egész ez a gyerek, és nehogy azt gondolja,a doktornő, hogy nincs benne tapasztalatom, mert Zalánon kívül még van három gyermekem. Humorosan meg is jegyeztem, hogy küzdök Hans Aspergerrel és Leo Kannerrel is, Zalánon kívül, pluszban hat perc oxigénhiánnyal is, by Betti lányom..Egyszer már elvégeztem az ELTE-t, most járok másodszorra, de teljes mellszélességgel nyomom a kerületi EGYMI-ben és a mellette lévő Alapítványi iskolában is. Ismerem az Autizmust szőröstől bőröstől az FSZK által képzett specifikus mentorszülő vagyok.

Azt is elmondtam őszintén, hogy az anyagi lehetőségeink sajnos nem túl jók, sose voltak azok, így csak nagyon ritkán tudtam magán fejlesztést fizetni, tulajdonképpen most sem tudok. Így a, férjemmel sok fejlesztési irányzatot és módszert megnézve, megismerve, majd azokból pár-pár dolgot kiemelve, azokat összefésülve, megalkottuk a magunkét, de mind ezt szigorúan kint a természetben. Elmondtam továbbá, hogy mi mozgás alapon fejlesztettük Zalánt, (Irány Ki a Természetbe) de sokszor emeltük a tétet és tettünk hozzá élményterápiás elemeket. Sokat jártunk mászni kalandparkba, terep bringázni, és mindig úgy fejlesztettük, hogy a mozgása, a koordinációja, a koncentrációja, érzékelő szenzorai egyszerre fejlődjenek.

Persze nem csak a mi munkánk érdeme az, hogy olyan a legény amilyen, hanem a Laborc Iskola és a pedagógusai tettek érte rengeteget, és értek el vele kimagasló eredményeket..

A doktornővel arra a konszenzusra jutottunk, hogy Zalán iskolája igazi gyöngyszem az országos oktatási palettán..

Zalán motivációja és természetszeretete, nagyon nagy hatást tett a doktornőre..

Ő is látta, hogy komplett kész. egész a legény..

A szép és jó dolgok után, nem árultam zsákba macskát.. Konkrétan elmondtam, hogy miért jöttünk..

Elmondtam, a jövőjét övező kilátástalanságot, hogy az Autizmus Spektrum Zavar diagnózis, a mai hazai középiskolai köznevelésben, szakképzésben teljesen ellehetetleníti a pályaorientációt..Minimálisak Zalán továbbtanulási esélyei, egy autista gyereknek sok lehetősége nincs, összezár előtte a rendszer..

Nyugodtan meg lehet kövezni, nem írom alaptalanul, évek óta, azon dolgozom, hogy felébredjen végre az érdekvédelem és a szakma, és jöjjenek rá, hogy 14-16 éves koruk után alig akad továbbtanulási lehetőség..

Nekem sem a néhány Gimnázium aki felvenné, sem az informatikai irány, már az a pár darab Szakgimnázium aki integrál, egyáltalán nem perspektíva. Jobban mondva Zalánnak sem.

Megkérdezte a doktornő Zalántól, hogy mi szeretne lenni..Válaszolt.. Vadgazda Technikus vagy Erdész Technikus....( jó pár Erdészeti szakember véleménye, hogy szeme van az erdőhöz Zalánnak...és.....tényleg..)

Elmondtam a jövőjét övező kilátástalanságot, és azt, hogy tulajdonképpen a pedagógusai szerint is olyan, és annyira sokat fejlődött Zalán, hogy teljesen eltűntek a markáns és a nem markáns autisztikus tünetek, nagyon jól kompenzál mindent Zalán a hétköznapokban is, emiatt kérem arra, a gyerek jövőjének érdekében, vegye le róla az Autizmus diagnózist..

Tudom, hogy meghökkentő a kérés, és azt is tudom, hogy elvi okai vannak, hogy........de kértem, hogy tegye félre az elvi okokat, mert a gyerek pedagógusai is azt mondják, hogy Zalán tényleg megérdemelten vetkőzné le.....

Szóval ez a mai világ, ez nem az az elfogadó világ, és had bizonyítsa be ez a gyerek, hogy képes értékes, értékteremtő EMBERRÉ, jó SZAKEMBERRÉ válni..

A doktornő húsz percet kért..

majd........

dr.jpg

dr1.jpg

Avval váltunk el, hogy ő is látja, hogy kerek egész a legény, nagyon jó a választott pályairány, ne akadályozza őt semmi, hogy jó szakember legyen belőle...

Félgyőzelem...

Hátra van még a Bizottság...

Egyébként 100%-ig biztos vagyok benne, hogy Zalán ott is helyt fog állni..Miért is ne állna..Nagyon jól tudja, hogy a jövője a tét, a jövője a veszteni valója..

Most itt tartunk....

Tudom, hogy a merészségemmel, nagyon megosztó leszek..

De én úgy vélem,egy magasan funkcionáló, enyhe érintettségi övezetű gyerek, évek alatt, gondos fejlesztéssel, jó-elfogadó  iskolai környezetben, stabil szerető érte mindent megtévő családban képes a teljes tünetmentességig fejlődni, megtanítható állapotának abszolút kompenzálására, ha van kellő és állandó motiváció, a  gyerek által elérhető stabil cél, jövőkép.

Igen mi tettünk bele egy csavart....Sokszor eltértünk a konvencióktól..De csak és kizárólag az ERDŐ és az Élményterápiák által..

Hatásos??????? Igen...... Zalán az élő példa.....

ze_naplo_1.jpg

Lehet szkeptikusnak lenni, lehet bírálni..lehet................UTÁNUNK CSINÁLNI.....Ne csak Zalán legyen a PRECEDENS...

Még annyit hozzátennék, hogy az igazi nagy munka csak most kezdődik..Meg kell tanítani a csavaros-eszű báránynak, hogy hogyan boldoguljon a farkasok között..

Nekem akkor lesz komplett kész és egész, ha a Technikusi minősítő okleveleit átveszi majdan..Ha munkahelyet talál, és szívvel-lélekkel dolgozik a hivatásául választott szakmában..

Addig kutya kötelességem, mint szülőnek, MINDENBEN SEGÍTENI,A VÁLASZTOTT ÚTJÁN MELLETTE ÁLLNI...

Úgyhogy egyenlőre minden marad a régiben,tesszük a dolgunk és megyünk tovább..A Laborc Iskolában, a Középiskolában, az ERDŐBEN, a mindennapokban...az ÉLETBEN...egy kicsit máshogy......

Egyenlőre ennyit akartam elmondani Nektek...

Ez most Zalán posztja volt..Legközelebb ismét a Középiskolai beiskolázás kilátástalansága lesz a porondon..Vendégíróval, politikussal, oktatási szakemberrel..Ígérem lerángatjuk a leplet..Pont azért, hogy változzon végre, érzékenyedjen a hozzáállás az SNI-s gyerekekhez.

Ez volt mára a Live, köszönöm, hogy olvastatok..

(Zalán fejlődése a kezdetektől nyomon követhető itt a blogban a kezdetektől a mai napig...Róla referencia az iskolájában kérhető, kizárólag szakembereknek..A szülőknek,meg jómagam szívesen elmesélem az útját...)

süti beállítások módosítása