Indián nyár
2018. szeptember 11. írta: Autizmus Live

Indián nyár

Az idő fényes, a kedvem kevésbé..lehetne ez a mottóm is az utóbbi hetekben..Tudom már megint jó rég nem írtam. Igen,ez így igaz,sajnos jó nyomós okaim vannak..

Első körben:

Berobbant a szeptember és az iskola,amit már augusztus közepe óta nem vártam,de nem ám.Augusztus közepe óta,gyomor-görcsölök egyfolytában és a családi kasszára se merek nézni,sőt az az őszinte igazság ,hogy nullára írtuk,de teljesen. Most éppen ott tartok, hogy három nap körülbelül és ki tehetem a táblát..MAGÁNCSŐD..Póriasan fogalmazva,ezen nincs mit szépíteni.

Pénz: Nem vet fel,ami van azt az utolsó fillérig megbecsülöm,nagyon keményen dolgozunk érte a férjemmel,becsülettel,tisztességgel,és az utolsó leheletünkig,mindent de mindent megpróbálunk megadni a gyerekeknek.sőt,még többet is. Sosem nyújtóztunk túl a takarónkon, sosem éltünk pazarló módon..De minek is magyarázzam.. Jobban mondva DE!! Mondom..

Most már tényleg elegem van belőle,hogy a férjem idén,talán ha két alkalommal kapott csak "normálisnak"mondható fizetést. A két normális alkalomból visszatömögettük a téli fiaskót - vállalkozónál alkalmazott "munkahely"-, biztosítottunk a gyerekeknek,két majdnem null költségvetésű nyaralást,köszönjük Szép kártya,és ennyi.Szabolcs munkahelyet váltott, amit teljes szívemből megértek,mert napi 15-16-17 óra munka agyon zsigerelve, a "fekete" gazdaság peremén,hát hogy is mondjam,éveket vett el az életéből..Súlyos éveket..Jó tanulópénz volt az biztos..Sajnos a Kipperes szakma, se a szabályosan dekára betartott rakománysúlyból él,maradjunk inkább ennyiben. Nem feszegetem, mert nem akarom, okkal..Akik ismerik a Billencses szakmát, tudják miről beszélek.Papíron 24, papír nélkül 40..Ha meg akarod tartani a munkahelyed, jobb ha a másodikat tolod..Az elsőt felejtsd el,az a csókosoké..Becsület,ugyan miről beszélünk már?? Jajj de naív vagy..szép-öcsém,szövegkörnyezet!! Szóval munkahelyet váltott a nyár derekán, szép ígéretekkel..Na azt kár volt elhinni..Ha leteszem se megyek el a fizetési papírjain,egyszerűen nem kiszámolható,átláthatatlan a fizetés. Az még hagyján..A megállapodástól, pont százezer forinttal tér el..

Amikor megláttam a fizetését frászt kaptam..Nem csak én Ő is..Kerek perec megmondtam,hogy idefigyelj Szabolcs, a mézesmadzag szép volt, egy ideig hittünk is benne,mert hitegettek, csak éppen a fizetésedből, abból amennyit kaptál,a lakás rezsiét sem tudjuk finanszírozni, nem hogy az AUTIZMUST..és akkor hol vannak a járulékos költségei,és a napi betevő.?? Csúnyán összevesztünk, nem tagadom..Reklamálni reklamált, csak éppen nem volt túl korrekt a, foganatja.A legnagyobb baj a a közöny, ami a fogadót jellemzi..Mert ugye magasról teszek RÁD kis-csávó..Mert full hülyének nézlek..a megoldóképlet..Az állítólagos "korrekt" megállapodás ellenére is..

Csakhogy a "kis-csávó" nem hülye..Egy technikus embernek azt mondani,hogy figyeljél már Te, van neked egyáltalán nyolc iskolád?, egy csöppet meredek kijelentés és frázis.

A szombat és a vasárnap éjjelt átsírtam..A tegnap éjjel egész éjjel számoltam..Számoltam,hogy hogyan tovább, és most ötletem sincs..Csendben megjegyzem még mindig várok a BANK-ra..visszautalva augusztus havára..Állítólag szerintük,van még 10 napom...Pató Pál Úr..Tényleg ennyire ráérünk????

Erre most nem tudok gombot varrni..

Az idő fényes a kedvem kevésbé..

Második körben:

Hurrá itt az iskola..Hát én nem ugrálok örömömben..Nem,nem a tankönyvárakról van szó,mert azt az SNI miatt megúsztam,hanem a járulékos költségekről.A jelen kialakult helyzetben, nagyon nyomorultul ért. Persze spórolgattam rá a nyáron,és az Auchan volt a beszerzési forrás,a mottó meg a mindent a legolcsóbban alapon,de így is a duplája lett a beszerzési költségeknek a tényleges szükség.Mert még ez kell,meg még az kell, jajj meg nem is ilyen kell, hanem olyan..Persze a tékozló leány is hazatért, igen csak legatyásodva, akit meg aztán végkép nem számoltam bele az idei évkezdésbe. Sírógörcsöt is kaptam,hogy még az Egyetem is..Mert nehogy azt hidd,hogy oda nem kell..

Bevallom őszintén,elballagtam az OTP-be és kértem annyi hitelkeretet, amennyi a fizetésem..És pont annyiba került forintra,az iskolakezdés.Mert Magyarország Én ÍGY szeretlek!!

Visszagondolva az utóbbi évekre ez egy abszolút semmi extra iskolakezdés volt a taneszközöket tekintve, mégis dupla annyiba került mint tavaly..a minőséget tekintve meg,kétszer annyira silány..Kib.....tul elszaladtak az árak.

Nesze neked Családok Éve..Mi??

Szumma most úgy állok,hogy nem elég, hogy július óta fokozatosan totálisan nullára írtuk magunkat, rajtunk teljesen kívül álló okok miatt,mára el is adósodtam..Egyszerűen ez az év agyonvág..Nem hogy az egyről a kettőre, de a nulláról a mínusz ötödikre jutottunk..

Legalább annyi vigaszom van,hogy gördülékenyen ment az iskolakezdés..már Zalánnak..Respekt a Laborc Iskolának,a tárgytömbösítésért és az AKG szemlélet bevezetéséért a hetedik osztályban és respekt azért is, hogy még nem rakták ki az ifjoncomat, mert kissé megcsúsztam a "tandíjával".. Csessze meg most nem megy..Holnap nagy levegő és írom a szegények levelét..Megint,vagy negyedszerre Megint..Alulírott T.D. avval a kérelemmel fordolok XY titulus..-hoz, hogy részemre K.M.Z 7. oszt. tanuló számára méltányosságból az Alapítványi oktatási hozzájárulás 2/3 részét...........pont,pont pont....

Mielőtt még: Nem,nem kedvtelésből jár Alapíványi Iskolába Zalán..Anno közoktatási feladatot látott el az iskola,ki is jelölték neki,úgy ahogy azt kell..SNI ellátó,akkor még szegregált, okos ügyes magasan funkcionáló autiknak, aspiknak, ADHD-s gyerekeknek. Az iskola valamikor a sorból kilógó gyerekek miatt jött létre.Aztán ez az évek alatt szép csendben megváltozott..Most már a tehetség-gondozás a fő csapásirány..Persze ez nem baj, csak éppen lassanként megint szegényebb lesz a paletta egy igazi gyermekközpontú családias oktatási intézménnyel, ahol nem volt gond az SNI. Tavaly azt mondta a Bizottság, hogy elvileg már integrálhatóvá vált a gyermek. Gyakorlatilag viszont jobban teszem és ez a gyerek érdeke is,nem kéne még kiengedni a "vadak" közé..Elég lesz majd a Középiskolás korában. Inkább most két évig fektessek minél nagyobb súlyt arra, hogy mire odakerül,biztosan,rutin szerűen ÖNÁLLÓ legyen..

A bizottsági pszichológusnak, most az egyszer IGAZAT adok..Tanuljon még burokban,de legyen önálló..Jajaja...Tanuljon még burokban,az már más kérdés, hogy ezt a formációt az állam egyáltalán nem támogatja..Itt minden buli saját zsebre megy..Tanuljon még burokban...Jó persze,csak a miből itt most nagyon nagy probléma...

Az bosszant az egészben,hogy Zalánnak lenne jövője..Lenne és én nem akarok a gátja lenni benne..Bosszant igen,mert a saját hazám nem tisztel annyira,hogy méltóképpen tanítathassam a gyermekem..A saját hazám nem tisztel annyira, hogy az SNI-s gyerekeimmel EMBERI módon,EMBERI életet élhessek..A saját hazám, tulajdonképpen semmibe vesz..Az SNI-s gyerekeim miatt megbélyegez,Az SNI miatt sárba tapos.És magasról köp ránk..Legszívesebben a föld-alatt látna minket, csakhogy ne is legyünk az élők sorában,mert csak a gondot meg a bajt szaporítjuk.

Aki régóta olvas, az nagyon jól tudja rólunk,hogy Mi mindent megteszünk a gyerekeinkért..Ha kell nagyobb lépésekben haladunk, ha kell apró pici hangyányi távolságokra nyújtunk velük..Csak elérjék a CÉLT..Nem nagy célokra gondolok,hisz egy Autista gyereknél nem szabad a falnak rohanni..Nem szabad sprintelni fejetlenül,ez inkább egy lomhább maraton.. Mi mindent megteszünk értük,becsülettel, tisztességgel dolgozunk, váltottunk mert elegünk lett az állandó megbélyegzésből..Új sínen vagyunk..De,és ez nagyon megdöbbentő,hogy bármennyire is törekszünk,hogy élhető életet nyújtsunk a gyerekeinknek,valahol és valami mindig eltörik..Eltörik,elakad, lehetetlen lesz..Mindig és Mindig speciális akadályok,sokkal drágább megoldások és nem azért mert más minőséget akar az ember, hanem azért, mert a silány triplájára drágul...

Én nem vagyok stróman, én nem tudok lépést tartani..Nekem csak az van amit a két kezemmel megkeresek a munkám által..Én nem vagyok senkinek a senkije,így nincs gazdagság, hahaha sose volt, csak a panelproli lét..Nekem csak álmaim és vágyaim lehetnek, jobban mondva már azok se,ha jót akarok magamnak.

Tízen-sok éve tolom az Autizmus hajót..Adtam a gazdaságnak és hatékonyan dolgozó, jó kaliberű, diplomás sok nyelven beszélő Aspi-t,remélem adok lassan még egy diplomás másért SNI-st,...a kicsit távolabbi jövőben egy technikust, és a végén egy jó szakmunkást..

Ne tessék már azt hinni,hogyha SNI-s akkor hasztalan..NEM!!! NEM ÉS NEM AZ!!!!!! Hasznos kenyérkereső, ha úgy áll hozzá a környezet és a munkahely..120%-on teljesítő tevékeny ember-polgár!!

Tízen-sok éve tolom, tudjátok,írtam róla éppen eleget..de most úgy érzem,hogy nagyon de nagyon belefáradtam a szélmalomharcba.. Az örökös pénztelenségbe,az állandó fizikai terhelésbe..Megreccsentem..

Ha az ember örök vesztes, abba mindig kicsit BELEHAL...Én már számtalanszor belehaltam..és számtalanszor felálltam..De van egy határ......Amikor már csak legyintesz.. Anyagilag eljutottam odáig...Ez tény...Kaparni még kaparok a gyerekekért..csak azért imádkozom nap nap után,hogy legyen ERŐM....

Erőm ami most..........................Hagyjuk........ :(  (

Nem szoktam ilyet nyíltan kérni..(most is jelképesen áthúzom!!!) ÉS ELŐRE KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI..........AKINEK van módja...tegye meg,hogy segít Nekünk...Tényleg köszönöm... ) Hálásan...

Utóirat:

Úgyis vádak szoktak érni..Megszoktam már.. Igen..Voltam a rendszernél,hogy segítsen rajtunk.. Még mielőtt bárki is megkérdezi..De ez a rendszer erre felénk inkább jelző rendszer,amiből NEM KÉREK! Ismerem a következményeit..Nem család barát.. Az csak mese habbal.. Ha jelez, az bélyeg, örök büntetés..Nem kérek belőle,nem kérünk belőle, pont elég az Autizmus terhe és a napok vergődése.. a túlélésre játszás, a periféria és a kiszolgáltatottság.. Mi nem vagyunk abban a helyzetben,hogy hibázhassunk..Percre pontosan fizetünk,még ha nem is eszünk,mert csak addig lehet biztos tető a fejünk felett.. Dolgozunk,tesszük a dolgunk és próbálunk életesélyt biztosítani,többet is..Mégis a népítélet bűnösnek kiált azért mert kilógunk a sorból..Kilógunk mert SNI-s gyerekeket nevelünk..AUTISTÁKAT.. Ez a Bűnünk..igen Bűnünk,mert ebben az országban,ebben a jelenben Bűnösnek kiáltanak minket a gyermekeink miatt..

Az Autizmus, nem a mi hibánk... Senki hibája... Sors,Karma.... és nem BŰN! Csak egy más világ, és ezt a más világot itt lenne már jó rég az ideje elfogadni a társadalomnak és a rendszernek..

dsc_0562.JPG

A képen kerékpározó gyerekeket látsz... Távolról meg sem mondanád, hogy autisták.. Úgy működnének,élnének  mint bármelyik másik átlagos gyerek,ha tehetnék..Ha a rendszer, nem építene nekik tripla magas akadályokat !!

Mégis mennyit, meddig kell még bizonygatniuk,hogy ŐK is ugyanolyan gyerekek,mint neurotipikus társaik..????

Ez volt mára az Autizmus Live..Köszönöm,hogy olvastátok a bejegyzésem.

süti beállítások módosítása