Egy Gyógypedagógus tollából.
2017. április 11. írta: Autizmus Live

Egy Gyógypedagógus tollából.

Tulajdonképpen Zalán blogjához kerestem szakembert,aki néha néha kontrollálja mind a bloggal,mind az IKaT-tal kapcsolatos munkásságunkat..Azt hittem hosszabb idő alatt fogok szakmai konzulenst találni,így Nagy Kata tegnapi gyors bejelentkezése,még engem is nagyon meglepett.Hát még az amit írt..Kata gyógypedagógus Csongrád megyében.Jelenleg Autizmus spektrum zavar pedagógiája szakos az eredeti végzett szakját kiegészítendően az ELTE Bárczin. Van mögötte nagyon sok év tapasztalat..és a praxisában jó pár autista lurkó..

Kata nagyon köszönöm amit írtál!! De még mennyire nagyon köszönöm...Idézlek...és köszönöm a megerősítést,hogy jó irányba haladunk...

dsc09487.JPG

Mi a jó a Természetjárásban..??

"Jó-e az autizmusban érintett személyeknek az erdő, a természet, a túra? Igazából ez nem kérdés, hiszen a válasz egyértelműen igen. Hogy miért? Röviden: mert hatékonyan fejleszt. Hosszabban? Az autizmus esetében markáns nehézségek jelentkeznek mind a társas interakciók, mind a kommunikáció során. Joggal teszi fel bárki azt a kérdést, hogy az erdő, a csend és a nyugalom hogyan tud emberi kapcsolatokat teremteni, fejleszteni.

Bárki, aki volt már valaha túrázni, az megtapasztalhatta, hogy a természetjáró ember rendkívül közvetlen, barátságos, nyitott a másik irányába. Nem foglalkozik a többi ember esetleges sérülésével, másságával, hiszen van egy pont, ami a közös témát adja: a természet szeretete. És ez rendkívüli fejlesztő hatással van a szociális és kommunikáció készségekre (is).

Túrázás során az ember nagy valószínűséggel találkozik embertársaival, ami segíti a más személyek közelségének az elviselését, megszokását, de nem okoz frusztrációt, hiszen nincs elvárás hosszabb udvariassági társalgásra, miközben mégis segíti a kölcsönös beszélgetési készségek megszerzését. Ugyanakkor lehetőséget ad a szociális rutinok, udvariassági szabályok elsajátítására, gyakorlására, megkönnyíti az érzelmek felismerését, kimutatását. A kommunikációs készségek fejlesztése így funkcióban történik, ez teszi azt igazán hatékonnyá.

A kirándulások tereptől függően könnyebb-nagyobb fizikai igénybevételt jelentenek. Ez kiváló hatást gyakorol a gyakran összerendezetlen mozgáskoordinációra, erősíti az izomzatot, javítja a szem-kéz és szem-láb koordinációt, egyensúlyérzéket.

Amikor az ember kimegy a természetbe akaratlanul kifinomultabbakká válnak az érzékszervei, ezáltal fejlődnek olyan kognitív készségei, mint a figyelme, észlelése vagy akár a memóriája.

Egy-egy program alapos és mélyreható tervezést, előkészületeket igényel. Érdemes tájékozódni a terep nehézségéről, a környék ismertebb és kevésbé ismert nevezetességeiről, a honos növény- és állatvilágról, a védett fajokról. Mindezek új akadémikus ismeretek elsajátítását, és a meglévők elmélyítését, megtapasztalását teszik lehetővé. A térképen való tájékozódás, a turistajelzések felismerése, alkalmazása az orientációs készségeket erősíti. Az újabb és újabb tájegységek felfedezése alkalmat teremt az elsajátított ismeretek általánosítására, míg a felmerülő nehézségek pedig a problémamegoldó képességet erősíti.

Az átélt élmények megörökítése – fényképen és írásban – pedig segíti a rendszerezést, az emlékek felidézését, evvel erősítve a személyes emlékezetet.

Ebből az igen rövid – és rendkívül hiányos – felsorolásból is látható, hogy a Dóra által kifejlesztett „Irány Ki a Természetbe” program igen komplex és hatékony. Csak ajánlani tudom. Nemcsak autizmusban érintett személyeknek."

(Nagy Kata gyógypedagógus Csongrád megye )

Most akkor egy kicsit olyan Dóris leszek mint mindig...

..HÁT ENNYIT AZ ERDŐRŐL....és remélem egyszer tényleg módszer lesz az IKaT..

Az IKaT: http://autizmuslive.blog.hu/2016/08/26/irany_ki_a_termeszetbe_ikat

dsc09702.JPG

 

süti beállítások módosítása