Vasárnap este kaptam...messenger-en.. ( de ja vu-m van.. :) :) )

"-Helló,szia szevasz,Te figyu már...Hallottam,hogy te is AUTISTÁS szülő vagy..Segítenél??..."
-Szia! Persze,miben????

(majd egy óra csend után....)

-ŐŐŐŐ..már nem kell,......a szülőfórum okosabb mint te,ott van olyan nő,akinek 147 az IQ-ja!....."

Nem kétlem.........

Honnan is kezdjem...Igen,igen voltam anno nem egy szülő-fórumnak tagja AUTIZMUS témában,hol aktívan,hol csak a háttérből olvasgatva,sőt még én is csináltam egyet,miért is ne alapon..A fórum tagságaim ideje alatt,sajnos nem igen tettem szert pozitív tapasztalatokra,most nem ecsetelem miért,mert már sokat írtam róla.No mindegy..Egy biztos,hogy mindenhonnan kiléptem,bár kettőből kitiltottak,sőt az egyik fórum úgy retorzionált,hogy felhívta az olvasói tagságot,hogy még a blogomat sem olvashatják,mert az "ördögtől"származom..

Két éve nevetek rajta.... :) Nem kicsit,nagyon..

Azután a dolog úgy adódott,hogy a saját fórumomból is kiléptem,mert egy két tag folytán felkerült pár olyan cikk az autizmus alternatív kezeléséről az oldalra,amivel abszolút nem értettem egyet,de vitába szállni meg nem akartam..Hisz mindenkinek lehet véleménye..Így inkább hagytam,és hagyom had csinálják mások..

Elég a blogom,meg a blogom facebook oldala...meg a négy srácom,a családom,és minden más az életemben..például az auti mentorság,szülőként..

Viszont ettől függetlenül két fórumnak azért tagja maradtam,abszolút olvasóként,néha-néha beleolvasva az írásokba..de semmi több..

Párszor már vigyorogva olvastam magamról,és a családomról,számomra abszolút ismeretlen emberek tollából,totális fals képet felvázolva rólunk..Sőt már volt olyan is,hogy direkt belekérdeztem,a blog-oldalam linkjét használva,hogy ha már,ilyeneket írsz,had kérdezzem,meg,hogy ismered személyesen a családot??Amire rögvest séróból kaptam is a választ,hogy persze,persze nem egyszer jártam már náluk,és kaptam mellé dorgálást is,hogy jobb ha nem szólok bele ezekbe a dolgokba..Egyébként a GAPS-diéta kapcsán történt,ez az eset..A hölgy még arról is felvilágosított,hogy én mekkora nagy híve vagyok ennek a diétának......Soha életemben nem találkoztam a hölggyel,sem személyesen,sem semmilyen formában..A diétának meg egyáltalán nem vagyok híve,és mielőtt valaki nekem jönne emiatt,csak megjegyezném,hogy elolvastam a módszerről íródott könyvet.

Hát ...na......van amikor nálam is elfogy az a birkatürelem.....

Fel is szántottam magam mögött minden fórumot.. A fenti eset pont két éve történt...

Valamit azért leszögeznék..Tiszteletben tartom mindenki véleményét,senkinek nem szólok bele a dolgaiba,ugyanis mindenki a saját kanosszáját járja,de ha valaki megkér,nagyon szívesen meghallgatom,vagy osztom meg vele saját tapasztalataim,vagy a legkisebb vizuális segítő rendszerét,de ennyi..és nem több..Ha kell támogatok tudásommal,de nem vagyok hajlandó semmiben állást foglalni,főleg nem tudománytalan dolgokban..

Ettől függetlenül van véleményem,aminek a saját portámon itt a blogomban hangot is adok..De a saját portámon,engedtessék már meg..............................

Igen,hogy válaszoljak a vasárnapi üzenetre,én is "AUTISTÁS" szülő vagyok,mindjárt triplán,és pont az ilyen kifejezések miatt vagyok bajban a szülő-fórumokkal..

Bajban,mert több képzésen is ahol részt vettem,beszélgettünk a fikciókról,a tévhitekről,a sztereotípiákról,ezen fórumok kapcsán,hogy sok szülő ragaszkodik a saját igazához,és viszi maga után a többi fórumozó szülőt,hangot adva a fikcióknak,keresik a csatornákat,a nyilvánosságot "tanaik" terjesztéséhez,evvel rettentő sok szakember munkáját fél perc alatt lerombolva...Mert ők a jobban tudják group...

Sajnos igaz a mondás,hogy:Egy bolond,százat csinál......

Tényleg rendet kéne tenni a fejekben..

Pont azért,mert sok szülő,évek óta a diagnózissal a kezében,még mindig nem tudja mivel áll szemben,és meglehet csak egy kicsit kéne önképezni,és nem önsajnálatban élni,és akkor mindjárt más lenne a gyermeke helyzete..

Minden szülőnek utána kéne nézni annak,hogy mi az autizmus..

ÓÓÓÓ hányszor hallottam már szülőtől azt,megalapozott és részletes diagnózissal a kezében,hogy az ő gyereke csak,igen kicsit autista..Nem tipikus..nem tipikus autista..Azután egy idő múlva azt hallani,hogy a szülő szidja az amúgy is gyenge lábakon álló,több sebből vérző rendszert,hogy a gyereke onnan is kihullott,és mindenki más hibás csak ő nem,aki azért mert nem tud elfogadni egy diagnózist,nem is segít sehogy annak a gyermeknek..Lehet,hogy a rendszer segítene,csak éppen otthon nem kapja meg a támogatást,és így szétesik az a gyermek..A szülő meg csodálkozik,és szid Tolnát,Baranyát,kézbe veszi akkor,de csak akkor a dolgot,talál valami fórumot,és belekapaszkodik egy fikcióba,és megy a hangadó után..Majd egy idő után ő is hangadóvá válik...De arról fogalma sincs mi az autizmus,mert el sem olvasott egy darab könyvet sem róla...Viszont mindenki hibássá és bűnbakká válik,a környezetében, a családban...mindenhol....ÚÚÚÚ hány,de hány ilyen szülő van...

Az Autizmus,nem könnyű diagnózis,higgyétek el,jól tudom..Saját tapasztalat..Egy szülőnek fizikailag és lelkileg is fáj...TUDOM..

Olyan érzés,mint amikor agyonvernek,vagy tetőtől talpig leforráznak,a lelkedben üres semmi leszel,elveszted mindazt amit a legfontosabbnak tartottál,elveszted a jövőt,a jövőbe vetett hited..Nem jó érzés...Mert hirtelen csak hányni tudnál,és verni a fejed a falba,hogy akkor most összeomlik a szépen felépített életed,azon agyalsz,hogy most biztos ki fog taszítani a környezeted,nem marad egy barátod se..ÉS AKKOR MOST MI LESZ VELED???

Most mire gondoltál??

Ugye magadra!

Miért is??

Te kaptad a diagnózist??????

NEM!!

A gyereked.....

VELE kell törődnöd,nem magaddal...és nagyon sok gondot megspórolsz magadnak..Neki nagyobb támaszra van szüksége,mint neked az önsajnálatod miatt!

Tartsd szem előtt ezt mindig...

A gyereked érdeke legyen a legfontosabb a világon...

Te érted a világot,Ő viszont nem...

Olyan meg nincs,hogy csak kicsit autista,vagy kicsit aspergeres...A probléma igen összetett...Mert egy zseniálisan kommunikáló érintettnek is lehetnek megértési gondjai..Sőt..lehet nagyobb gondok,mint egy nem beszélő autistának..Hiszen lehet hogy a te kicsit Aspi gyereked,azért pörög ki a rendszerből,mert nem tudja pontosan megértetni magát,vagyis megsegítés nélkül elveszik...

Bajban vagyok a fórumokkal igen,mert éppen elég épít,sztereotípiákra.......

Ja és lehet nincs 147-es IQ-m,csak 134,ettől függetlenül,nem vagyok ostoba,és nagyon nem szeretem azt,ha valaki egy fórumon,a blogom nevével,vagy ne adj az enyémmel úgy domborít,mintha én mondtam volna,az általa terjesztett "tanokat"...Pokoli módon utálom,ha visszaélnek a blogommal,és a nevemmel..amióta mentorszülő vagyok,még jobban!!

Szóval kedves MINDENKI!

Kérlek előbb olvassatok egy kis szakirodalmat,mielőtt bárhol megnyilvánultok...ja és ne magatokkal,hanem a gyermekeitekkel törődjetek!Nekik kell a segítségetek..Ők legyenek a legfontosabbak....

Köszönet!!!

dsc02791.JPG