Segítsünk vizuálisan...
2015. október 31. írta: Autizmus Live

Segítsünk vizuálisan...

Ma erről akartam írni,ugyanis az utóbbi napokban nagyon sokan kérdezték tőlem,a Vakfolt című bejegyzésem okán,hogy hogyan álljanak neki otthon,hogyan készítsék el a gyermekük vizuális megsegítését...

Ilyenkor happy vagyok nagyon,mert hála a bejegyzés,nem íródott hiába,és ha ez által egy pár szülőt meg tudok győzni a vizuális megsegítés fontosságáról,akkor már megérte..Nekem mindenképpen,mert remélem,hogy a segítséget kérő szülő gyermeke is profitálni fog belőle..

Egy dolgot azért előre bocsájtok..Sajnos a felszerelés hozzá nem két fillér,anno mi is apránként ruháztunk be rá,de lássuk be,nekünk érintett családoknak mindenképpen szükséges..Mondjuk egy csomó dolgot használtan vettünk hozzá..így azért olcsóbb volt..

Ebben a postban az eszközöket mutatnám be,stílusosan,vizuálisan,hogy pontosan mi is kell a vizuális megsegítés elkészítéséhez..

A képeket amiket megosztok itt most,a google segítségével kerestem,és az eszközbemutatást szolgálják..

Akkor vágjunk is bele...

Kell egy számítógép..ami azért jó ha van otthon,ha egy auti gyereket nevelünk..

hp255laptop.jpg

A speciális program a Boardmaker..Számomra nagyon fájó pont a programmal kapcsolatban,hogy százezres nagyságrendű forint a teljes ára,így az érintett magyar családok 90%-a nem is tudja beszerezni,úgy ahogy mi sem..Viszont van a programnak,időkorlátos free verziója,amit 30 napig használhatunk,és magyarítani is lehet.Én nagyon szeretem használni,Zalán folyamatábráit szoktam szerkesztgetni vele..Igaz a család folyamatosan regisztrál havonta,mindig valaki más,hogy tudjuk használni..Levente kapcsán,egész más rendszert alkottam sk,a gyerkőcre szabva egyénileg..Kicsit melósabb mint a boardmaker,mert sok képet kell keresni hozzá az interneten,de itt igaz a mondás,hogy a türelem rózsát terem..Mert tényleg..Kommunikálni kezdtem általa anno Levivel..ami nagyon sok folyamatot elindított nála.

boardmaker-family.jpg

(képforrás: boardmaker a linkről le is töltheted a free verziót): http://www.mayer-johnson.com/downloads/trials/

Szóval kell nyomtató..

nyomtato.jpg

fénymásoló papír...

fenym_papir.jpg

Illetve a fejedben sok sok terv,amit a srácoddal kapcsolatban realizálsz,és a valóságban megszerkeszted..

pecs2.jpg

Ha összeálltak benned a dolgok,akkor jöhet a laminálás..(nekem ez a verzió van itthon..)

lami1.jpg

Szeretem mert nem volt drága,anno,mondjuk,most sem az,és minden benne van ami kell..A vágó,a sarok lekerekítő,és persze volt hozzá egy csomó fólia is..Persze ha elfogy akkor jobb ha veszel tartalékba..

lami2.jpg

Ha ügyes vagy akkor simán tudsz ilyeneket gyártani..

levi1.jpg

Ha kész vagy akkor jöhetnek az apróbb részletek..mint a tépőzár...én öntapadósat használok..

ontapados-tepzar.jpg

...majd jöhet a munka oroszlánrésze..

lami3.jpg

Készíthetsz napirendet...

napirend_ze.jpg

folyamatábrát..

levi6.jpg

és PECS kártyákat..

levi2.jpg

Azért a PECS-hez egy kicsit több dolog kell,egy mappa mindenképpen,amibe a kártyákat teszed...

pecsbook.jpg

mondjuk így..

pecs1.jpg

 a mondat kirakása pedig,ilyen formában..

pecs.jpg

DE!! Sajnos nem mindegyik gyerek szereti a Boardmakert,Levente sem szerette anno,persze most már igen,így nála inkább fényképes,ábrás megsegítést használtam..Amihez ugye elengedhetetlen egy fotómasina..

fotomasina.jpg

Szóval Leventénél ilyet használtam..és használok itthon most is..

lami5.jpg

Ehhez viszont rengeteget kell fotóznom és a képeket szerkesztenem..

De...higgyétek el,mindez megéri a fáradozást,mert a gyerkőcödet,kommunikációra fogja ösztönözni..

lami6.jpg

Most is és mindig,tényleg CSAK azt tudom mondani,hogy MUSZÁJ otthon is vizuálisan segíteni..Ez nem lehet lustaság,vagy nemtörődömség kérdése..Hahó,a GYEREKEDRŐL van szó!!!

Hidd el,ha használod mindezt,otthon is sokkal könnyebb lesz az életetek..

napirend.jpg

Remélem segítettem egy kicsit a postommal,VIZUÁLISAN!  :)

Ezt azért ne feledjétek átolvasni...

A vizuális akadálymentesítésről...

http://www.educatio.hu/bin/content/tamop311/download/tamop_311/kiadvanyok/SNI/akadalymentes_imprimatura.pdf

Ez volt mára a Live,köszönöm,hogy olvastatok..Ha hasznosnak tartjátok a bejegyzést,osszátok meg nyugodtan...Ha a továbbiakban van kérdésetek,keressetek bátran....

süti beállítások módosítása