Nátha frász..
2018. szeptember 17. írta: Autizmus Live

Nátha frász..

Mondtam én,már két hete is,hogy mennyire utálom a szeptembert..Indul az iskola fiúknak,és iskolával kapcsolatban minden évben előjön a szkeptikus énem.Sosem könnyű visszarázódni, és amikor már kezd sínen lenni a visszaszokás,septiben meg is érkezik az első betegség.Minden évben menetrend szerint. Tavaly kerek egy hónapot sikerült náthamentesen kihúzni, csodálkoztam is cefet módon. Idén nem sikerült..

Nátha frász és nekem stressz, üres pénztárca,miből menjek a gyógyszertárba dilemma,köszi szeptember..rázzunk kezet..Nekem nem indul a hetem,egy huszonhét milliárdos tenderrel..Biztos nem fájna a fejem,és talán még mosolyogni is tudnék..

Most nagyon nem tudok.

Már az elmúlt héten kedden reggel a buszon mondtam a buszt-tesóknak,amikor az Újmegyer tértől Kaszásdűlöig folyamatosan prüszkölt és köhögött a busz utasközönsége,hogy na srácok, ide a rozsdás bökőt szombatra borítékolom nektek a vírusos náthát..Néztek rám szép kerek szemekkel,Zalán mondta is hogy áááá mi ahhoz leghátul ülünk, ide nem ér el a prüszkölés. Ezzel szemben szombat reggelre Zalán tiszta nátha módban ébredt, vasárnap délután Levente is átkapcsolt taknyos üzemmódba. Szombaton a Juditékkal közös Város crosson kiderült,hogy Máté is szintén zenész. Kánonban fújták az orrukat Zalánnal és hősiesen tűrték a tömeget a Remíz nyílt napon és az Autómentes Andrássy úton, és a végén a Földalatti Múzeumban is. Mondjuk a napsütés és a jó idő, nem ellensége a náthának..D-vitamin fröccs. Igaz tegyük hozzá, szombaton még a csak fújjuk,fújdogáljuk első napos náthával álltunk szemben.

Vasárnapra már nem. Zalán átment diszkomfort sündisznó üzemmódba,magára zárta a szobáját,bebújt a pokróca alá,100 db papír-zsebkendővel és a mentolos szipijével egyetemben, az ajtójára meg kirakta, hogy belépni veszélyes..Danger Zone..Egyébként hála a jó égnek, Zalán engedelmes beteg és általában minden zokszó nélkül lenyomja a Coldrex juniort, engedi az orrspray-t és becsületesen fújja az orrát. Tudja,hogy nehéz teher az iskola és igyekszik minél hamarabb gyógyulni. Van egy saját mantrája is, jót nevettem amikor mormogni hallottam,hogy ERŐS vagyok LEGYŐZÖM..Kérdeztem is tőle,hogy ezt honnan hallotta? Amire gyökből vágta, hogy a nagyok szobájában talált egy könyvet a pozitív gondolkodásról és abban volt benne. Egyébként meg ajánlja nekem is elolvasásra..

Még jó hogy nem nyeltem félre a kávém hirtelen, amit éppen szürcsöltem.

Levente már más tészta,aki vasárnap délután csatlakozott a náthások sorához..

Levente rossz náthás. Leventénél olyan súlyos diszkomfortot tud okozni egy szimpla nátha, hogy együtt verjük a fejünk a falba.

Egy: Nem tudja kifújni az orrát..

Jobban mondva, az idei nyár igen összetett fejlesztő projektje volt,hogy megtanítsuk az orrán kifújni a levegőt.. Asztal tálca, fűszál, tollpihe, vattapamacs, pitypang, szívószál, fonaldarabkák..Erről szóltak az Ábrahámhegy-i és a Kismaros-i délutánok.Fújtunk mindent orral..Vízbe bugyborékot,nózival szappanbuborékot..Levente nyolc és fél éves és idáig orrszívó-porszívóval kellett fújni az orrát.

Kettő: Nátha alatt vesztegzár..

Sehová a lakásból..Sehová,mert a porszívó olyankor kötelező kellék a létezéshez. Ha elkezdett folyni az orra, az utcán képes volt üvölteni,hogy porszívózzuk ki, és nem akarta abbahagyni az üvöltést. Vagy nemes egyszerűséggel ki sem ment a lakás bejárati ajtaján,de volt olyan is,hogy húzni akarta maga után a porszívót. Komolyan meg kellett zsarolni,vagy a csillagokat is leígérni az égről,hogy a gyerekorvosig elmenjünk egy-egy náthás időszakban.

Három: Éjjel egyszerűen nem aludt..Vagy ha igen,az össz alvási időt, kettő órára korlátozta.

Ergo mi sem pihentünk jóformán semmit.. Sokszor a teljes fizikai kimerültségig jutottunk.Egyszer össze is estem, idén tavasszal.Akkor döntöttem el,hogy ha fene fenét eszik és ha fejre állok is de megtanítom orrot fújni..

Négy: Diszkomfort..Ha el van dugulva az orra, vagy ha állandóan folyik, üti a fejét,a füleit..Zavarja és azt,hogy zavarja így fejezi ki. Olyankor irányíthatatlan és kezelhetetlen.Ködburok,sírás üvöltés, láthatóan szenved.

Öt: Gyógyszerelni, sokszor lehetetlen vagy nagyon nehéz, a tablettát nem fogadja el,és csak az általa ismert ízeket eszi meg. Szirup és más semmi..A válasz csak ennyi..

Hat: Levente szelektív evő..hat-hét féle étel,és a többit kenjem a hajamra. E miatt az immunrendszere sem az igazi..Egy nátha vége a leggondosabb ellátás ellenére is vagy hörghurut, vagy arcüreggyulladás.. Pokoli nehezen gyógyul. Persze persze kap vitaminpótlást,de sajnos a mi pénztárcánkhoz mértet..

Nálunk nem játszik a Mexikói őssejtkezelés,a minap olvastam valahol,hogy most éppen ez a divat a nagyon gazdagéknál,mos éppen ebben hisz a ...........nép. Valaki megint elhintette,hogy ez a tuti..és vakon hisz benne az a réteg,akinek nem gond kifizetni..Óvatosan ezekkel jó?? - ez most mentorszülői tanács volt!!

Hét: Mert a nátha tényleg hétfejű sárkány..Ezt sajnos igazolom..

natha.jpg

Én lennék a legboldogabb a Föld kerekén,ha valahogy ki tudnám kerülni a náthát...Senkinek nem kívánok egy náthás autista gyereket..Jobban mondva ja de..Aki kitalálta az évi 12 nap betegállományt a 6-12 éves korosztálynak..főleg az SNI-s gyerekek vonatkozásában..Innen üzenem,hogy akik ezt így megalkották,azok teljesen híján vannak az emberségnek,és nincsenek avval sem tisztában, hogy egy fogyatékossággal élő gyerek tekintetében egyszerűen kevés a 12 nap.. :( A jelen korban sokkal durvábbak a betegségek és hosszabb a lefutási idő..12 éves kor felett meg ne is számíts arra,hogy az SNI-s gyerekeddel otthon maradhatsz gyeápon..Nem jár rá..A 12 napról meg annyit,hogy lehet, hogy igénybe veheti mind a két szülő,de pl nálunk Szabolcs nem jöhet el vele. Olyan a cég, hogy sem betegállományt sem szabadságot nem fizet. Tudom szabálytalan,de ebben az országban a fuvarozó szakmában mutass már egy helyet,ahol minden szabály klappol..Olyan nincs!! Egyébként meg az egyszülős családok esetében megint csak veszett fejsze nyele a helyzet.

Nesze neked Család Barát mindenség..Hahahahaha... Szüljél gyereket jó sokat,vagy ne jó sokat,vagy csak egyet..aztán rokkanj bele..főleg ha SNI-s.Ja azt ne is merj, mert nincs helye a társadalomban..Az a Te gondod,én az állam meg mosom kezeim.. Selejt vagy selejt gyerekkel.. Ezt pont ma délelőtt kaptam meg a Futár kérésünk kapcsán,egy megosztás alatti hozzászólásban..No Comment..

Szumma a heti menetrend: Ma és holnap én vagyok GYEÁP-on Leventével és marad egy egész darab nap január 21-ig még, amit ha beteg majd igénybe vehetek..Szerda -csütörtök Szabolcs viszi magával a Kamionban,ha valami csoda folytán, végre belelendül az orrfújásba a csemete..Pénteken meg újfent én,max viszem magammal az AOSZ-ba, ha már egyszer úgyis értük van a szervezet..

Őszülök kicsit, elhiszitek???

Bagatell nátha mi???? Mert Te csak azt hiszed...Gyere csináld utánam..Szoktam volt mondani,úgy ahogy most is.

Becsülettel bevallom az iskola 10 hónapnyi ideje alatt nátha frászban élek, minden egyes áldott tanévben. Egyébként a fele,a megbetegedések számának simán visszaszorítható lenne, egyszerű higiéniai szabályok betartásával, mint a kézmosás, mondjuk orrfújás után, a szennyezett papír-zsebkendő kidobása.De van egy jó mondás is, hogy zsebkendőbe köhögj,tüsszents. Ugyebár..Illetve a Náthás beteg gyermeked,ne vidd közösségbe,az ááá ez csak egy kis nátha felszólítással..Mert amíg lehet,hogy Te megteheted, én vagy az anyatársaim nem..Egy SNI-s gyerek meg kissé bonyolultabb mint a sarki Pistike vagy Katika..Ne vidd tényleg, csak akkor, ha büszkén kihúzod majd magad a közösség előtt,hogy a Tiéd fertőzte meg az összes többit,amivel elindított egy láncot..Azért 200 gyereknek áttolni egy náthát nem kis teljesítmény...

Tudom az élet rohan és mindenki hajtja a pénzt,úgy ahogy én is..Igaz én nem arra költöm amire egy átlag magyar..Én az autizmusra költöm,vagyis inkább az állapot javítására fordítom,az utolsó filléremet is..Meg van az okom. Persze ha marad rá, mert amúgy csak egy egyszerű megélhetési rabszolga lennék vagy mifene..Egy egyszerű napról-napra harcos..Akinek túlélni kell az ütemszerű huszonnégy órákat..

Na jó..Nem szaporítom tovább a szót..

Mennem kell a gyógyszertárba...Mindenből kifogytam a júliusi arcüreggyulladás alkalmával...De hogy azután hogyan tovább??

Passz piros......

( Kutyás Varga doki, igazad volt..Nincs új a nap alatt, avval a kitétellel,hogy felelőtlenebbek lettek az emberek...vagy csak figyelemzavarosabbak...és egyáltalán nem figyelnek oda egymásra :( ...)

Úgyhogy most:

elmentem_1.jpg

Ez volt mára a Live... Köszönöm,hogy olvastatok...

( holnap igyekszem a hogyan fejlesztjük Leventét opust széjjelfeszegetni....)

 

süti beállítások módosítása