A kör közepén állok..ja nem! Állunk..
2018. május 03. írta: Autizmus Live

A kör közepén állok..ja nem! Állunk..

" ..Előszó: a blog-bejegyzés a héten..Surány leszerepelt....No nem a buszforduló büféje,mert ott a lángos frenetikus,és kedvesek az ott dolgozó emberek..Ez tény..Viszont az ott pihenő időző vagy mit tudom én milyen idejüket töltő emberek kirekesztő magatartását nehéz feldolgozni még két nap után is.. 8 éves Autista..igen..Vannak félelmei,repetitiv mozgásai..Most ez a kettő a kiemelendő..Leültünk a Büfénél..Repkedett..Nem zavart,csak valaminek örült..Azonnal kaptuk az asztal-szomszéd beszólását..Megjöttek fogyatékosék..Jobb lenne mennének mert ez itt nem divat..Lehet elhaladni...Nem mentünk!!..Mert jogunk MARADNI!!...Tíz perc múlva a kis büfé feeling..megjöttek a darazsak.Sikít egy kislány..egy szöszke,helyi..Nem szólnak.Nincs baj,mondják..Majd két perc múlva Levente..(Mi nem vagyunk helyi nyaralók)...Megijedt,felugrott,sikított..úgy ahogy más kisgyerek is tenné,mint az a kis szöszi lány,a helyi..ha megretten..Arrébb vittem nyugtattam..Egy másik asztaltól azonnal jött a mondandó..Takarodjanak innen,sérti a fülem..Ez a gyerek nem normális..Szabolcs válaszolni akart..Nem hagytam..Odamentem,az úrhoz..Elmondtam,hogy a kisfiú Autista..Csak egy darázstól megijedt..Egyébként meg ugyanolyan joga itt időzni mint bárki másnak..Az ember csak nézett..Aztán felcsattant..
-Takarodjanak innen..Surányban nincsenek bolondok..Itt tiszta népek laknak.......
Erre csendben közöltem vele: Már pedig joga itt maradni az "emberek"között,bárhogy is háborog...!!
Gratulálok mereven......XXI. század Magyarország.."

dsc_6243.JPG

Indítottam így két napja a facebookon, mert egyszerűen nem tudtam és azóta sem tudok napirendre térni a történtek fölött..

Kereken hat éve tudom a gyermekeim autizmus diagnózisát,és evvel párhuzamban kezdtem el a blogírást..A kezdetekben öngyógyításként ,majd aktív érdekvédőként..Jelen esetben nem az előbbi,hanem az utóbbi a lényeg.

Nehéz lélekkel hordom a keresztem,járom a stációim évek óta..Visszagondolva az utóbbi hat évre, sokszor kellett lerágnom magamról a húst,hogy fel tudjak épülni újra..Számtalanszor gyalultam nullára a lelkem,hogy azzá az emberré váljak aki ma vagyok. Szeretném jól érezni magam a saját bőrömben,de rengetegszer nem tudom..

A szakmai tudásom hátterét, autodidakta módon szívtam magamba a szakkönyvek által,a mai napig folyamatosan képzem magam..

Autizmus.-specifikus mentorszülő vagyok,segítek családokat,mostanában egyre többször szakembereket. Érdeket védek, Érzékenyítek, Felvilágosítok, ahol kérik Akadálymentesítek.(vizuálisan) A tapasztalati tanácsaimmal Road-Show-zok Autizmus témakörben..

Mindeközben Négy gyermekes családanya vagyok, és dolgozó nő (részmunkaidőben).. Blogíró - Író..

Hat éve írom ezt a blogot, LIVE üzemmódban,és mutatom be általa azt, hogy mi hogyan csináljuk..Nem árulok zsákbamacskát,megmutatok mindent..A poklot is és az üdvözülést is.. A magaslatot és a hullámvölgyet..Azt, hogy hogy építsünk várat,jóformán a semmiből..

Érdek-védek igen...Nagyon sok dolog mellett nem tudok szó nélkül elmenni, én nem dugom homokba a fejem, sokszor hívom fel a figyelmet a diszkriminációra, a törvénytelenségekre, a jövőtlenségre..Arra hogy a gyermekeinknek,nincs esélyük gyermeknek lenni...

Pont azért mert a társadalom kirekesztő magatartása, nem hagyja őket GYEREKNEK lenni...

Őszinte leszek én már rohadtul nem szeretek a periférián élni,magunkba zárkózva,mert ez a mai társadalom,ez a JELEN valami,belekényszerít és ott tart..Nem engedi,nem hagyja hogy kilépjünk a "fénybe" az életbe..

Rohadtul nem szeretem a kirekesztő,diszkriminatív emberi magatartást,azt ahogy a JELEN társadalmának többsége a gyermekeimhez viszonyul..

Egy hónapja megígértem,hogy sokkal RADIKÁLISABBAN fogok fellépni a kirekesztés, az emberi butaság,a törvénytelenségek ellen..Keményebben mint eddig tettem...

Pont azért,hogy tessék már felébredni végre..!!!

Milyen társadalom az aki kiutál egy 5 évest, egy 8 évest de akár egy 12 éves gyereket?? Felnőttek viselkednek óvodás módon velük szemben,és hiszik magukról, hogy a jól teszik..Istent játszanak..Minket szülőket,meg a sárba döngölnek,csak pusztán azért,mert az a "bűnünk" a sorsunk, hogy fogyatékossággal élő gyerekeket nevelünk..Milyen világ ez?? Merre halad ez a társadalom?? Miért kell minden utca sarkon fröcsögő gyűlöletet olvasnunk??  Ma XY az ellenségkép...Holnap meg már mi leszünk?? Sajnos afelé haladunk..Csúszik bele szép lassan a társadalom agy-mosott része..

Hogyan van az,hogy mindig nekünk kell magyarázni a bizonyítványunk?? Igazolni szegénységünk,papírhalommal alátámasztani mindenünk?? Nem mért ránk amúgy is elég nagy terhet a sors?? A bürokrácia felerősödése,egyre jobban nem hagy minket élni!! SZÉGYEN!!

A mi munkánkat amit a társadalom helyett végzünk,senki sem fizeti meg..Mi csak segély kenyérre vagyunk jók a rendszer szemében..A politika legszívesebben eldugná a gyerekeink..Csakhogy a mi gyerekeink is élnek,létezni akarnak,sőt nagy többségük hasznos adózója lenne az országnak,ha hagynák őket élni,dolgozni,szakmát tanulni..Ha lenne megfelelő számú iskola, védett környezet, munkahely, életpálya...Ha és ha és ha.......

De nincs........

Ami van,az az elesettjeivel szemben egyre jobban kirekesztő magatartást tanúsító társadalom...TISZTELET A KIVÉTELEKNEK....Igen vannak,és hála azért a számuk,ha nem is meredek ívben,csak szépen lankásan,de egyre nő.Sokan dolgozunk azon,hogy elfogadtassuk gyermekeinket,szószólói vagyunk az INKLÚZIÓNAK....

dsc_6209.JPG

Surány.....

No igen..A Duna partért mentünk és a csendért...és nem utolsó sorban a Lángosért....A szigetért,ahol,nekem úgy mondták BÉKE honol..

Sajnos a mi partunk csendjét feldúlták,a manapság olyan divatos lakópark építések..Megváltozott Pünkösdfürdő..Megváltozott a Duna part csendje..Zsizsegő türelmetlen valami lett..Már nem a Béke szigete,nem is szeretek lemenni a gyermekeimmel..

A gyerekeim szeretik a Dunát,a folyó hűsét, amit a partra fúj a szellő..A kavicsos partokat, a kagylógyűjtést,a kacsakövek vízen pattanását..Nálunk mostanság errefelé már nem ez a miliő...

Surányba mentünk egy kis béke szigetét keresni....

Nem tolakodtunk,nem zavartunk,csak álmatag lélek csendben bámultuk volna a Dunát,és annak folyását..

Hallottam,hogy a buszforduló büféjében,híresen finom a LÁNGOS!! Tényleg az..Betértünk,igen..Csendesen,a legtávolabbi végre ülve..

Álmomban nem gondoltam volna,hogy az ott töltött fél óra alatt két deli felnőtt ember "vendég",képes sárba mocskolni egy nyolc éves autista gyereket, annak repetitív mozgása, és darázstól való félelme miatt..

Mondom felnőttek,meglett férfi "emberek" és egy gyereket...

Igen-igen..Nem tagadom,rá kellett csendben szólnom a férjemre,hogy Szabi hagyd, ne törődj vele..Ez most egy ilyen agy-mosott világ...

Meg jöttek fogyatékosék.....Innen üzenem,menj a fenébe..Az a gyerek a hot-dognak és a palacsintának örült,és veled ellentétben kulturált módon étkezett...Nem csorgott fröcsögve a nyála evés közben és a zsíros kezét sem a nadrágjába kente...

Ez itt nem divat,lehet tovább haladni!!.... Miért?? Azért mert repked a gyerek örömében,vagy  azért mert a magyar nyelv helyett angolul beszélt?? Sajnos az autizmusban benne van ez is...

1:0

Ja hogy megijedt a rászálló darázstól??? Hát komolyan mondom én is megijedek...és nem vagyok autista se..Csak egy átlagos anya...

A tiszta népeken is vitatkozhatunk...Nevetnem kell...Mutass nekem egy magyart,aki ma még igazi magyar..Nincs benne kun,német vagy szlovák,ruszin,és még sorolhatnám felmenő..Multikulti nép ez a miénk..Bennem is van vagy öt nép vére..Egy kis grúz, egy kis szász, egy kis jiddis, egy kis szlovén...és persze magyar is...

Ja hogy a tiszta népet nem erre értetted, hanem a fogyatékossággal élő gyereket akartad a kijelentéseddel kirekeszteni...Komolyan kérdem, ismered a környék összes emberét???? Vagy csak úgy mondtad,mert sértette a füledet a hirtelen ijedtség éles hangja?????

2 :0

Nem értem,hogy miért az egész?? Mi volt a zavaró egy nyolc éves kisgyerekben.........

Ja az hogy MÁS! Ja igen...Bizony még ebben a félig agy-mosott társadalomban is élnek olyan emberek és gyerekek akik egy kicsit MÁSHOGY fogják fel a világot,de semmivel sem kevesebbek,mint bárki MÁS aki átlagos!!

Senkinek nincs joga kirekeszteni a fogyatékossággal élő gyerekeket és embereket!!!

Ezt itt és most lezárom!! Ad Acta....

dsc_6241.JPG

Zárom a bejegyzésem a tegnap esti soraimat idézve a facebookról..

..Először is köszönöm a Surányi lakosoknak,akik mellénk álltak és nem vittek bele politikát..Nem gondoltam volna,hogy ennyien megosztják a ma hajnali gondolataim a vasárnap kora délután történtek kapcsán..Azoknak nem köszönöm akik mindjárt a politikát,és a mocskolódást választották,nekem nem kenyerem egyik sem..Nem köszönöm,mert egy 8 éves gyerekről beszélünk..Egy védtelen autista gyerekről..Aki csak egy fogyatékos a társadalom "jelesebbik"részének szemében,és semmi több..Ergo haszontalannak tartják..és úgy is viselkednek Vele..A történethez annyit még hozzáfűznék,hogy nem egy hanem két úrról beszélünk..A férjem meg is jegyezte,hogy 2 : 0 a büfé "vendégeinek"..Nem háborgott,bár tehette volna,de mégsem tette..Az évek rutinja megtanította csendben tűrni.Igen,én nem hagytam szó nélkül..Hat éve írom az Autizmus Live blogot,hat éve küzdök a kirekesztés ellen..Hat éve próbálok érzékenyíteni..Hat éve törekszem arra,hogy az autista gyerekek ne kerüljenek a perifériára.Bevallom egyre nehezebb a dolgom..Hat év alatt sok dolog negatívba fordult,nem jó irányba haladnak a folyamatok..Ez sajnálatos tény..A nem szeretem Magyarország...
Surány egy jó hely..Gyerekként sokat jártam a szigetre Anyámmal..A nyugalma,a kavicsos partja miatt..Vasárnap nosztalgiáztam volna..A családomnak akartam megmutatni...Igen maradt fájó tüske bennem..


..A buszforduló büféjében, nagyon KEDVES EMBEREK dolgoznak, POKOLI FINOM a Hot-dog!..Az a kifli..mennyei..Isteni a palacsinta,és frenetikusan jó a Lángos..Az a töltött juhtúrós,nálam mindent vitt..A limonádé meg...Hűű..Levente fiam és a Hot-dog garancia a minőségre..Én már csak tudom,mert az autizmusából kifolyólag szelektív evő..Nehéz vele..Surányban a Hot-dog és a palacsinta volt nála a menő,és ez bizony nagy szó ám..Hálás is vagyok érte..Csak köszönni tudom..!!Kiemelném,hogy NEM róluk írtam,nem a Büfé személyzetéről,a Büfé munkája csillagos 5-ös!

 

 

 

 

süti beállítások módosítása