Hétköznapok
2017. augusztus 17. írta: Autizmus Live

Hétköznapok

Ez most olyan mi van velünk post lesz,mert az utóbbi napokban nem igazán volt időm a gép elé ülni..Volt mi,sok minden..értem ezt a nyaralás óta eltelt időszakra,hisz az volt itt a blogban most az utolsó biztos pont..

Rögvest a nyaralás után,hétfő reggel Leventét műtötték,jobban mondva altatásos fogászaton járt a Madarász utcai Gyermekkórházban.A beavatkozás egynapos sebészeti eljárásnak minősül.Augusztus 7,-én három gyerkőcöt műtöttek,Zsoltit egy 11 éves autista kisfiút,Danit egy halmozottan sérült,nagyon koraszülött négy éves kisfiút és Leventét. A légkör igencsak családias volt,mert az osztályon mindösszesen két ápolónővel és egy takarító nénivel,no meg két gyakornok leánnyal találkoztunk.Sajnos jellemzően a hazai egészségügyre,ennyi volt az egész személyzet.Őszinte leszek,nagyon meg is döbbentett minket..Egyébként a kórházi személyzet és az orvosok is,hihetetlenül kedvesek voltak,kivétel nélkül.Mindenki.

Leventét 11 órakor műtötték,hetven percet tartott a 11 fogának kezelése..Fúrás,tömés,gyökérkezelés,húzás,minden volt.Az altatás után sajnos nem ébredt valami jól,és meg is viselte eléggé..Sorozatosan hányt és ezért pluszban infúziót is kellett kapnia,sajnos az is kiderült,hogy a felső fogsorának a jobb fele,gennyesen gyulladt,így azt is kezelték,magyarul pluszban,nagy dózisú intravénás antibiotikum kezelést is kapott..( Dalacin) Ezért este nem lehetett hazavinni, éjszakára is bent kellett vele maradni.Az éjszakát Szabi vállalta be,mert az ő fizikai ereje jóval nagyobb mint az enyém,ha emelni kellett Leventét..Én meg jöttem haza Zalánhoz,aki Bettivel agyon stresszelte magát egész nap,hogy mi is van Leventével??

Hála a csemete,ha nehezen is,de átvészelte az altatásos fogászatot,viszont szeptember 28.-án,még hat foga kezelésre szorul,ezért visszatapsoltak minket.

fogaszat.jpg

Nem mondom,hogy nem viselte meg az egész beavatkozás Leventét lélekben is,mert biztos nagyon megviselte,csak hát nála nehéz ezt mérni,hisz a kommunikációja az hagy némi kivetnivalót..Azért egyértelmű jeleket kaptunk,hogy nem volt ez annyira felhőmentes időtöltés..

No igen az autiknál és nem csak az autiknál,a fogászati kezelés nagyon kemény dió..A még borzasztóbb pedig az,hogy nagyon nagy a várakozási idő,az SNI fogászati ellátás,ritka mint a fehér holló..

Ha tetszik ha nem,alapvető rendszerhiba...így örüljünk annak,hogy egyáltalán van...

Nesze neked XXI.század........

fogaszat4.jpg

Itthon a csemete hamar erőre kapott,és a beavatkozás után 72 órával,úgy ahogy a régi volt,rizset-húst és Dobogókőt kért.. :) meg pólót dinósat,plíz mummy jutalomból.

Vittük is a fiúkat Rezsőzni, Dobogókőre,hogy álljon helyre a kicsinél a lelki béke..

dsc_0886.JPG

Csütörtök-péntek Szabolcs már dolgozni ment,éppen ezért egy kissé beszorultunk,persze csütörtökön Levente,emésztését is be kellett újra indítani,ami az altatás után,nem volt annyira egyszerű..

Persze ez megint megviselte úgyhogy újra elő kellett vennem azt a jutalmazási rendszert amit négy éves korában használtam utoljára..Nagy tábla,kis tábla,smile gyűjtés mindenért..mert csütörtökön annyira antiszociális lett a viselkedése,hogy a nap folyamán többször is beleőszültem..Köszi fejre állok nap és utána jött még egy..Nem volt jó semmi..semmi és semmi...Diszkomfort minden percben...Örültem,hogy valahogy túléltem azt a megint 48 órát...Ráadásul belefutottam három olyan mentormegkeresésbe is,ahogy full a nulláról kellett kezdeni mindent,és mind a három esetben,a szülők sem tanúsítottak elfogadó magatartást..Egy esetben,még az orvosi szakvéleményt is megkérdőjelezték,és mindazon vélt sérelmet amit a diagnosztizálási eljárás alatt "felszedtek" a nyakamba is borították.

Minden voltam csak úrinő nem,mindezt úgy,hogy első megkeresés történt...

Nem szoktam ilyenekről írni,de utálok a kompetenciáinkon túl mentorálni.Egy:mert nem az én asztalom már..Kettő:nem vagyok pszichiáter,és nem értek a gyógyszer összetevőkhöz például ezen esetben..De írhatnék sok mást is,hogy miért nem..Én megértem,hogy dúl a nyár,és ilyenkor képtelenség vállalható időn belül szakemberhez jutni,a fejlesztéseket sem tudjuk azonnal elérhetővé tenni,sajnos azok csak ősszel kezdődnek..Tessék már megérteni,hogy ezen problémákat mi mentorszülők sem tudjuk még mágikus varázslattal sem megoldani..Nem megy...Tudom rossz,de ez a rendszer ilyen szar...Lófa......se törődik nyáron a gyermekeinkkel..Holott kéne.......csak úgy csendben megjegyezném..A gyereknek joga egész évben fejlődni,nem csak 9-10 hónapon keresztül egy évben...

Egy dolgot viszont kikérek magamnak...a hangnemet! Úgy gondolom,hogy ha én segítőkészen,és nyugtatóan próbálok "kezelni" egy problémát,viszont megérdemlem,hogy emberi hangnemben beszéljenek velem...

Sorry,hogy most erről írtam,de azért volt muszáj,mert valamelyik szülőcsoportban a cyber térben felmerült,hogy mi mentorszülők,zsíros javadalmat kapunk az AOSZ-tól havonta a mentormunkáért...

Csak szólok..A munkánkat önkéntes szerződéssel végezzük,és abszolút INGYENES..

Magyarra lefordítva: ingyen,szívességből,és önkéntesen nyújtunk segítséget,adunk tapasztalati tanácsokat.A Szövetségnek nem vagyunk fizetett alkalmazottjai.Hacsak nem tisztségviselő valamelyikünk..( nur költségtérítésért) Mondjuk én nem vagyok az..Szóval öntsünk már tiszta vizet a pohárba..Teszem hozzá azt is,hogy a munkánkat sem a gyakorlatban,sem elméletben,mostanság,hivatalból sem köszönte meg senki..Önkéntes alapon dolgozunk ezt kiemelem,és nagyon sokszor a kompetenciánkon túl..

Lapozzunk......

Szombaton Levente hangulatát helyre tettük egy Párkányi átruccanással,mert a legkisebb beleszeretett Szlovákiába..A nyaralás óta mindent szlovákul néz a youtube-n..Derülünk itthon rajta rendesen....Úgyhogy átvittük a kicsit és a nagyobbat a maradék eurónkból fagyizni egyet,illetve Zalán kapott iskolai dolgokat,mert odaát minőségibb és olcsóbb..3000 ft helyett pl 1200 ft-ért vettem neki balkezes tollat..Ha ciki ha nem,még mindig megéri a taneszközökért átruccanni..

Vasárnap reggel összepakoltam Zalánt Obornakra mert ezen a héten a Zalaerdő Zrt Erdei Iskolai táborában van..Nem speciális,hanem teljesen neurotipikus gyerekekkel.Ő az egyedüli budapesti gyerek..Tavaly még elképzelhetetlen volt,és nem is akart itthonról elmenni a szünidőben,de egy év alatt,pozitív irányban olyan sokat változott,hogy mi is csak állunk és bámulunk..Az idei nyáron a mostani a harmadik tábora...Visegrád,Tata és Obornak...Visegrád és Obornak Erdészeti Tábor,Tata meg nomád sátras tábor volt a NÉBIH jóvoltából...

Vasárnap meg is érkezett Zalán számára a teljesítményéért járó igazi nagy jutalom,Iksz (Csipesz) Vom Schwarenberg egy szálkás-szőrű tacskó kölyök személyében,aki reméljük nagyon sokáig a társa,barátja lesz,és aki nagyon de nagyon sok dologra megtanítja még,és végig vele lesz és még egy kicsit azután is,hogy Zalán ERDÉSZ lesz majd egyszer.

dsc_0891_2.JPG

Az Obornak-i tábor miatt csak egy fél délutánnyi boldogság jutott nekik. Zalán amikor hív Zala megye mélyéről,minden esetben az első kérdése Csipesz..Hogy van az Ő társa??

dsc_0905_2.JPG

Úgyhogy mos éppen integrálunk a családba egy tacskó "csecsemőt"....Csipesz egy hihetetlenül bájos,nem pörgős,nyugalom tengere kiskutya.Fedémesről érkezett,a kis-Erdész mellé.

Kedd óta GYES-en vagyok..Jobb ha nem is kérdeztek,még bele sem mertem gondolni a jövőbe. A hátterét már sokan olvastátok itt a blogban..Kezdődött avval,hogy nem írták alá a részmunkaidőmet...Befejeződött avval,hogy Szabolcs miattam kényszerből leszerelt,csak nem alakultak úgy a dolgok,ahogy kellett volna Önhibánkon kívül..A vége az lett,hogy kaptam egy pénzügyi parancsot a pénzemről,de a részmunkaidős parancsot azóta sem,tavaly még megtiszteltek vele,a megindokolt szolgálati jegyem elbírálása után..Idén már nem...Úgyhogy GYES lett a vége,és egy nagy meccs magamban..

Tulajdonképpen csendben rávezettek,hogy...........és nem is írok tovább le semmit...Lezártam magamban egy korszakot,25 évet.....Lezártam és leírtam.....

Ha találok mást,azonnal és végleg bezárom azt az ajtót..hivatalosan is......

MOST Állást keresek!! Rész-munkaidőben adminisztratívat...EMBERI környezetet,ahol nem minden percben büntetéssel fenyegetnek,és néha néha a köszönöm szót is hall az ember..Vagy annyira ne legyek maximalista???..

Szóval ez most elég sok időmet elviszi,és muszáj lesz nagyon gyorsan találnom valami megoldást,mert ugyanott leszünk ahol a part szakadt egy hónapja..Arra meg már tényleg rámegyünk....

Az utóbbi három napban,pont ezért nagyon a paneldzsungelben ragadtam..Keresek....nulla-huszonnégy órában...Tudom nehéz ügy..Én nem árulok zsákbamacskát és elmondom a kondícióimat..Sokszor csapják rám a telefont...Vagy a korom nem felel meg,hogy nem vagyok egy huszonéves csöcsibaba...,vagy az,hogy autista gyerekeket nevelek.

Találkoztam már egy német multinál olyan HR-essel is,aki konkrétan megkérdezte,hogy fertőző e az autizmus..??? Ott fel is álltam rögvest..otthagytam az egészet a francba,mielőtt még csúnyát mondtam volna.

Most várok egy visszajelzést amiben nagyon bízom,hogy sikerül..és akkor be tudom magam mögött zárni végre azt a 25 évet...

Jó lenne.....

Szóval telnek a napok,úgy ahogy.....Döcögősen,Zalán hiányosan...kis tacsi nevelősen...Leventével küzdve,álláskeresősen...mentorálósan....

Mit mondjak????Nehéz és nehéz...

DE

Csak lesz valahogy......

Remélem Szabolcs is és én is kapunk az élettől még normális munkalehetőséget...A múltunkba kissé belefáradtunk és beletörtünk..Igyekszünk magunk mögött tudni......

Egy dologra azért magamban büszke vagyok....EMBEREK tudtunk maradni...Sajnos sokan nem,a környezetünkben.....a múltunkból....

dsc_0779_2.JPG

süti beállítások módosítása