Civil..
2017. május 02. írta: Autizmus Live

Civil..

Most már kezdem nagyon utálni,hogy mindenki csak lapít mint félős nyuszi a fűben,és senki nem emeli szavát hathatósan azért,hogy bizony a Fogyatékossággal élők ellátása a CIVIL szféra nélkül,bizony nagyon gyorsan összedőlne.

Szó mi szó,sajnos ez így van..Igaz ez nem MÉDIA szenzáció,az majd akkor lesz,ha tényleg összedől,és.........

Egy ideig én is csak csendesen megfigyeltem ez tény,de pénteken rendesen kiverte a biztosítékot,egy a lakókörnyezetemben élő kormánypárti család,a helyi ....iroda oszlopos tagjai.Jobban mondva a család,hölgy tagja.A háziorvostól hazafelé telepedett mellém a buszon,és nyomta a demagóg szöveget..Először próbáltam kizárni,de Kaszásdűlőnél,amikor már a legutolsó Soros-bérenc voltam,akkor felcsattantam egy cseppet,hogy ezt mégis csak mire alapozza??

Nem politizálok,nem vagyok elkötelezett sehová..Direkt őrzöm a függetlenségem,jó okom van rá..Mindig szólok,hogy TESSÉK ezt TISZTELETBEN tartani!! Meg van a magam baja,sokat láttam már,sokat szenvedtem már..ELÉG volt!

A hölgy tolta,tolta,és tolta....nyomta,a szövegét,minden civil hazaáruló..Háthurrá!!!

A közös pont az életünkben csak annyi volt,hogy három éve,egy családi érintettség kapcsán a hölgy rokonának,segítettem az autizmussal kapcsolatosan,az öt éves fia okán.A hölgy keresett meg,Zalán régi óvodájából ajánlott egy blogolvasó szülő.Nem mérlegeltem,segítettem mindenben amiben csak tudtam.A kisfiú és családja két éve már nincs az országban.Egy évig bírták a periférián.Felszámolták a jól menő vállalkozásukat,és az EU-n kívülre mentek boldogulni.Köszönik jól vannak..

Sajnos a tégy jót cselekedettel, a hölgy látóterében maradtam,ez most pénteken nyilvánvalóvá vált a számomra..Leszek őszinte,ezt egyáltalán nem gondoltam volna.Ha találkoztunk,köszöntem,Ő visszaköszönt,idén már csak én köszöntem,vissz-válasz nem volt.Van ilyen..Két hete történt,jöttünk haza Szabolccsal és a kicsikkel délután,a hölgy a Pékség előtt beszélgetett,odabiccentettem,és amikor elhaladtuk mellette,odasziszegte nekem,hogy Norvég kurva,Soros-bérenc...

Csak jót röhögtünk rajta,hogy rettentően el van tájolva..még hogy pont én...Tutira cecelegyet evett a feladó..A múlt péntekig ezen viccelődtünk..

Azóta nem...

Azóta nem,mert mert úgy érzem nagyon nem volt etikus nekem,mint fogyatékossággal élő gyerekeket nevelő autizmus specifikus mentorszülőnek felemlegetni,hogy én is hozzáfértem a Norvég Alap cseresznyéstáljához,és abból csemegéztem..

No akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba..

Az autizmussal kapcsolatos képzések finanszírozása velem kapcsolatosan,nem minden esetben a Norvég Alapból történtek..Mentorszülő az FSZK által lettem,ha jól tudom EU-s finanszírozásból.A Vadaskerti képzés TB alapon történt anno,a Mozaik Fogódzó Plusz képzés hátteréről nincsenek információim.A Norvég Civil Alappal egy szupervízió kapcsán,illetve egy az AOSZ-tól teljesen független,más által szervezett jogi képzés ( gyermekvédelem) miatt kerültem kapcsolatba,vagyis képződtem általa.

Egyébként a Norvég Civil Alap nélkül,nagyon sok hátrányos helyzetű gyerek,fogyatékossággal élő gyerek,fiatal vagy felnőtt,az utóbbi években nem vehetett volna részt,színvonalas programokon,avagy a velük foglalkozók nem vehettek volna részt magas színvonalú képzéseken..

Nem evezek veszélyes vizekre,ha azt mondom,hogy bogarásszatok,nyilvánosak az információk..

https://norvegcivilalap.hu/hu/tamogatott

A lista minden támogatott szervet tartalmaz..

Csak egy párat sorolok fel..: Korai Fejlesztő Központ, NEO, Kézenfogva Alapítvány, Down-Alapítvány, Kékcsillag Segítőkutyás Egyesület, Abigél Közhasznú Egyesület, Nem Adom Fel Alapítvány, MITIŐK Egyesület, Salva Vita Alapítvány, Magyar Hospice Alapítvány, Igazgyöngy Alapítvány, AOSZ, Mosoly Otthon Közhasznú Alapítvány, Tordasi Állat-asszisztált Terápiás Egyesület, REGY, Jó-LÉT Alapítvány Nóra programja,

Köhömmmmm...Na...Teljesen veszélyes Egyesületek és programok politikailag...

Én az AOSZ-hoz vagyok köthető,ezért lettem.Norvég k.....va.

Na most erre mit is mondjak????

Ilyenkor mindig azt mondom,hogy meredek szégyen a rendszer hozzáállása,akárki akármit mond..

Salva Vita: Neked munka,Nekem állom...Sok boldog pillanatot szereztek a programmal,tényleg..

AOSZ: Hálózatfejlesztés...Szerintem ezt itt nem kell ecseteljem...

MOHA: Autistic Art..

MITIŐK: Autizmussal élő fiatalok képzése (3D grafikai képzés)

Nekem csak az a bajom,hogy a rendszer azt sugallja a köz felé,hogy a Norvég Civil Alap az össznépi társadalomra veszélyes dolgokat támogat...Ahamm..A még nagyobb baj az,hogy ezt nagyon sok,a témában tájékozatlan ember el is hiszi..Elhiszi és mutogat..Mutogat és olyan embereknek kell magyarázkodni,akiknek egyáltalán nem is kéne..Mondjuk most éppen nekem..de nemcsak nekem,másoknak is..

Soros  Alapítvány..

Ciki-nem ciki,de Soros György nélkül,nem lenne Autizmus Kutatás Magyarországon...

Olvasnivaló a témával kapcsolatban:

http://aosz.hu/esoember/autizmus-alapitvany-es-autizmus-kutatocsoport/

http://www.autizmus.hu/vezetoseg

Csak idéztem,felhívom Mindenki figyelmét! És nem is foglalok állást..Tessék elolvasni,mind a két link alatt található szöveges tartalmat..

és pont!!

DE.......Tovább is van mondom még....

Zalán fiam Civil iskolába jár..ugyanis az állam nem tudja megfelelően ellátni,képességeihez mérten.Levente és Zalán fiamat is Civil Alapítványok fejlesztették.Régebben elérhető áron,mostanában már csillagászati árakért,de ha ezek az Alapítványok nem lennének,akkor nagyon sok szülő vagyis hát a szülők majdnem 100%-a megnézhetné magát,és a gyerekét is.

Az állam által biztosított fejlesztési órák,édeskevesek,ez tény,és a vidéki régiókban,-teszem hozzá előfordul Budapesten is-,a szakemberhiány miatt az autista gyermek azt a fejlesztést sem kapja meg,ami kötelezően jár neki az állapota miatt.(az AJBH ezt már nagyon sokszor jelezte,a kormányzat felé.)

A szülő Egyesületek nagy többsége Civil lábakon áll,önfinanszírozásból tartja el magát.

Autista Lakóotthonokat működtetnek Civil Alapítványok és Egyesületek,ugyanis az állami férőhelyszám mondhatni nem elég..és még szolidan fogalmaztam.A felszerelésről és specifikus ellátásról inkább ne is beszéljünk..

De működtetnek felnőtt nappali foglalkoztatókat is..

...és sorolhatnám,és sorolhatnám................

Fogyatékossággal élő emberek ellátásáról beszélünk..Csak csendben megkérdezem,amúgy nem állami feladatnak kéne,mindennek lennie??

...Csak nézzünk körbe a környező országokban,és már nem is kell annyira nyugatra menni..

A legnagyobb baj az,hogy ha a Civilek lába alól,még jobban kihúzzák a talajt,minden a szülők ölébe fog borulni.Ugyanis nincs alternatíva..Az állam,nem menekít ki.Egyszerűen megszünteti azt,a lehetőséget is,amibe nagyon sok család kapaszkodik.

Ráadásul meg is bélyegez...

Komolyan kérdezem,egy Levente kaliberű gyermek,mi veszélyt jelent a társadalomra???

Nem is értem..

Én mi veszélyt jelentek mentorszülőként??

Segítek..Pótolom azt,ami nincs..Önkéntesen,ingyenesen,ellenszolgáltatás nélkül,ahogy a többi mentorszülő-társam.Családokat segítünk,Krízist kezelünk,Tanácsot adunk,neadj specifikus életvezetést tanítunk..

..és jó sokszor meghallgatjuk,hogy az AUTIZMUS még mindig mekkora nagy fehér folt,és mekkora nagy mostohagyerek,még a fogyatékossági ágak között is..

Na igen....

...és még mekkora lenne CIVILEK nélkül.....

Gondolkozzunk már el ezen is egy kicsit......

dsc00166.JPG

Ez volt mára a LIVE...Köszönöm,hogy olvastatok...

..ennyit a központi agymosásról..........ufff....

( ...és MOST SEM politizálok...bár a kijelentések miatt kicsit szívtam a fogam....)

süti beállítások módosítása