Tombol a nyár...
2016. június 20. írta: Autizmus Live

Tombol a nyár...

Tombol a nyár és én retek nagy bajban vagyok..Régóta gondolkozom,minden évben,hogy hogy is tudnám egyszer úgy  megoldani,hogy mindenkinek jó legyen itthon,ne legyen állandó matematika és logisztikai talány..Sajnos nem jöttem még rá a megoldásra..

Speciális probléma.. SNI-s gyerekekkel,a mi helyzetünkben lehetetlen.Ciki vagy sem,nem állunk úgy anyagilag..Így marad a régi nóta,vigyáznak a kicsikre a nagyok,jobban mondva,a nyár oroszlánrésze Bedié..a két autista testvérével..Megint csak marad a bezártság,és a délután velünk,és a kutyával,a már agyonuntam sáros  szúnyogos Duna-parton..Nincs más lehetőség..Nincs pénzünk a nyárra,sőt idén,jövőhónaptól októberig nagyon nagy bajban leszünk..De még mekkorában.. :(

Tombol a nyár,és ha nincs családi segítsége és pénze az ember fiának,az SNI-s gyerekével,akkor baj van..Nagyon nagy baj..Kicsit átvariálták a törvényeket a szociális platformon,és a nyári ingyenes étkezés,csak és kizárólag a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő,azon belül is csak a halmozottan hátrányos megítélésű gyermekeknek jár. ( A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997 évi XXXI.törvény módosítása) Szám szerint 141.000 gyereknek az országban.

Mi nem tartozunk bele,nálunk 50 ezer per hó esik fejenként..A Kormányhivatal evvel foglalkozó bürokratája a jó múltkor,-amikor ismerőseim unszolására és a béka segge alatt lévő pénzügyi helyzetünkre,na meg az éhes srácaimra gondolva méltányosságból be akartam adni-,meglátta a havi egy főre esőt,azonnal visszaadta,hogy mit képzelek én magamról,hogy havi ötvenezerrel ide merek jönni..Hiába magyaráztam,hogy a gyerekek autisták,és fogalmuk sincs,hogy az autizmus mekkora költségekkel jár,és hogy az állami 4-6-8 óra fejlesztés amit kaphat egy gyerek lóbrét se ér..Nem azért mert nem szimpatikus a fejlesztő vagy ilyesmi,hanem azért,mert pokoli kevés,és örülni kell annak,hogy ha egyáltalán van fejlesztő..és persze azt az autista gyermekünk elfogadja..mert az is lehet,hogy nem..Ha meg nem elég az állami óra,illetve mást is kéne fejleszteni rajta,mint amit az állami ad,akkor bizony azt nekünk kell fizetni,a családi kasszából,nem úri passzusból,hanem a gyerek érdekében,hogy javítsak,fejlesszek az állapotán.

Úgy el zavartak akkor a Szociális Osztályról,hogy a lábam se érte a földet..

Tavasz eleje óta azon gondolkozom,hogy mi lesz velünk a nyáron..Gondolkodom és állandóan újra bootolom az amúgy is gyenge lábakon álló rendszert..

Keresek kutatok a gyerekeknek táborlehetőséget,és rá kellett jöjjek,Leventének nincs,az lehetetlen,Zalánnak persze lenne de..az számunkra teljességgel elérhetetlen...Vagy nem fér bele korban mert 14 éves kortól lenne,vagy pokoli drága..most Budapestről beszélek.

http://www.kezenfogva.hu/nyari_taborok

(A link alatt egyetlen egy tábort találtam 40.000 forintért..per hét nap..)

Ami jó és még megoldható lenne és mehetne is az:

https://www.facebook.com/LaborcSuli/photos/?tab=album&album_id=959426977439267

Ezek a Laborc Iskola táborai négy héten keresztül,Zalán saját iskolája,de egy tábor 24.500 ft per hét,és csak egy hónapot oldana meg 100 ezer forintért..

vagy

http://pontonklub.hu/?q=node/6761

találtam egy ilyet 38.000 jó magyar forintért..Velencén..bentlakásos..persze ha összejön a 10 gyerek,azt írják..

vagy:

http://www.mikuszi.hu/taborok.php#napkozis_fejlesztotabor

A Mikuszi fejlesztőtáborok talán itt még úszni is megtanulhatna heti 29.500 ft-ert..

és slussz passz..............

A fentiek csak Zalánra értendők,és Budapestre..Itt élünk,itt kéne megoldanunk...Itt élünk becsülettel dolgozva,mind a ketten,autista gyerekeket nevelve és nem tudjuk megoldani..Meg tudnánk persze,ha lenne pénzünk,de nem vagyunk abban a helyzetben és státuszban,hogy ez sikerüljön,pusztán csak azért,mert bérből és fizetésből élő közszolgák révén,örülünk ha 15.e után még jól lakunk egy héten háromszor..A 20.-át előre kellett hozzuk..és ez nem vicc...Tragikusan nem vicc..15.-e után csak túl élünk..fillérekből,egészségtelenül..Hajrá vajas és zsíros kenyér..Tényleg nem vicc,bárki eljöhet hozzánk..

Örülünk ha nem lóg ki a fenekünk a nadrágból,és ki tudunk fizetni mindent.... :( dehogy tudunk...Talán ha havi 100 ezer marad hatunknak az életre ételre..100.000 : 30 :6 = 555 ft per nap per fő..

Egy nagy survivor az egész...

Ugyan már ennyi pénzből,hogy is tudnék kifizetni egyetlen nyári tábort is..Álom,az csak jó nagy álom..és akkor hol van még Levente??????? Mondjuk neki a két-két ügyeleti héten kívül hat hetet kéne megoldani a nyáron..

Mondhatná a laikus,hogy küld le a mamához vidékre.....Ohhh..az nem fog menni..Az én szüleim nem élnek,Szabi szülei dolgoznak,jobban mondva a Mama éppen nem,mert beteg..Beteg és egyáltalán örülünk ha majd meg tud küzdeni vele valahogy és túléli..Rák.....Pokolira bízunk benne,hogy megküzd vele..de ahhoz fejben is meg kell,meg anyagilag is meg kell,meg mindenhogyan meg kell...

Én már nem mondok semmit se..Ma éjjel sem aludtam egy percet sem..Azon gondolkoztam,hogy per most éppen hatvanezer a deficitem a hónapban,és hogy okoskodjak a befizetetlen csekkjeimmel,hogy ne kapcsolják ki ezt se,meg ne korlátozzák azt se,mert harmincezer van itthon 6-unkra 14 napra,az 555 ft sincs..per fő...

Éhhalál...a köbön! Vége....

490 ft per fő per nap.....Most mit mondjak erre....Magyarország igen jó teljesít.....Van itt mindenre pénz csak a családokra nincs...Megélhetési rabszolgaság..

Mennék én másodállásba,de ha hazajövök nekem kell tovább fejlesztenem a gyerekeim..Nyáron nem fejleszti senki őket..Visszaesés mindig..Itt nincs apelláta,ez pokoli kemény..Minden nap újra tervezés,hogyan lehet pénz nélkül mégis változatosan..úgy hogy jó is legyen és tényleg fejlesztően hasson..

Mennék,persze másodállásba,de bürokratikus engedélyeztetési procedúra és hosszú idő..Szabinak meg nem is lehet..Nem fér össze a munkájával..Tiltja a törvény..Meg amúgy is le kell váltanom Bedit..Elfárad a kicsikkel mire hazaérek..Autisták,ez itt más tészta...Nagyon más...

Nyári táborok...Hahaha....

Pedig én még cégest is kértem..az olcsóbb lett volna 12.500 forint per hét,de avval utasítottak vissza,mert becsületesen bevallottam,hogy Zé autista,igaz magasan funkcionál,és nagyon okos gyerek,hogy nincs kapacitás az SNI-s gyerekekre a céges táborban.Kevés a kísérő,nincs szakpedagógus..

Itt bezárult a kör..Vége...

Leventét egyszerűen nem lehet sehová sem vinni Budapesten.. SNI-s óvodásnak,nincsen gyermektábor..főleg Autistának..Olyat egyáltalán nem találtam..Meg Levente más tészta..ez köztudott...Örülök ha azt elfogadja,hogy az Óvodai Ügyelet az Iskolájában nem a saját csoportjában lesz,hanem a földszinten....Persze a jövő héten még enni is kell vigyek neki...Mert nem biztosít sem az iskola,sem az Önkormányzat.Öt gyereknek nem éri meg...Azt hittem hanyatt vágom magam amikor meghallottam..

Nyár...marad szegény Bedi,mert mi dolgozunk..Dolgozunk,hogy éljünk valahogy...Mit éljünk...csak tengődjünk..

Marad szegény Bedi,igen akinek a nyárra el veszi a Tb az ellátásait..Októberig nem is kapunk..Egy kísérletet teszek ma,kérvény hegyeket írok és igazolok hogy hátha,de nem fűzök hozzá sok reményt.Az a rettentő nagy szemétség benne,hogy folyamatos a tanulói jogviszonya középiskolában nappalin 13.-ba megy..De hát olyan a törvény,hogy erre senki sem figyelt oda...Érettségi után nyáron nincs ellátás...Le sem merem írni,hogy az nekünk mekkora mínusz..Mekkora mínusz a családnak ételben például....Persze tudom menjen dolgozni....Nem fog,mert a testvéreire vigyáz,megint rááldozza a nyarát,amit csak hálásan köszönni tudunk neki,és örülök ha délutánonként pihenhet egy kicsit..Manapság egy SNI-s gyereket 2-3000 ft körül vállal per óra egy gyerekvigyázó főiskolás.Nekem kettő is van akire vigyázni kell alsó hangon nyolc órát naponta....hat héten keresztül...

Alsó hangon 32.000 ft naponta,ha kétezer per óra per gyerek..Ebbe még bele sem gondoltam...Hú basszus....Na ez a tragédia...

Utálom a nyarat...elhiszitek??? Nekünk biztos éhhalál.....

Álom egy tábor,álom az étel az asztalra,sokkal keményebb munka mint az iskolai időszak...Mindegyikünknek.......A kicsiknek akik abszolút beszorulnak,a nagyoknak,idén Bettinek főleg,és nekünk is..

Idén nyáron sem tudom,hogy mi lesz...Ma egész nap matematika,az biztos....és tudom előre,hogy úgysem jutok ötről a hatra..........

Magyarország én így szeretlek......

Nincs esélyünk.....csak álmaink.....

dsc02187.JPG

Ez volt mára az Autizmus Live..

Utóirat: Amikor bottal ver a Jó Isten..Ne kövezzetek érte tényleg így van..Két hete eltört a szemüvegem..Javíthatatlanul..Nem divatból hordom,távolra három és feles..Nem látok nélküle..Nem volt rá biztosításom,mert tavaly tavasszal örültem hogy ki tudtam fizetni azt a harmincnyolcezret amennyibe került.A készítő nem tudta megjavítani eltört a keret..rossz helyen..Újat nem tudtam csináltatni,így maradt a pót,az öreg hatéves..ami kettő és feles mínusz..Gyenge..nem jó..Két hete avval létezem..dolgozom..és pokolira fáj a fejem minden áldott nap..A szemem estére patakokban könnyezik..Ma hajnalban Levente Wc-re menet véletlenül a polcról leverve,rálépett..Kettétörte..Most itt ülök,magyar lévén talányosan szigszalaggal összeeszkábálva,lesve rajta ki,az orrom hegyén át,és tudom,hogy Óriási nagy Bajban vagyok..Nincs szemüvegem...Arra elég volt,hogy megírjam ezt a bejegyzést úgy ahogy...Biztos hibáztam benne sokat...

Nem tudok újat csináltatni,honnan is lenne rá pénzünk..másik pót meg nincs...Odáig jutottam,hogy az egyéni álmom egy szemüveg amiben nap mint nap létezem,mert nélküle nem megy..Csütörtökön megyek dolgozni,addig meg kéne oldanom..de kilátástalan..Reggel óta csak pityergek magamban,hogy MIÉRT??????

Még ezt is........

Szóval.."jól" érzem magam.... :( :(

süti beállítások módosítása