Jó arc,kőarc...avagy túrázz velünk virtuálisan..
2016. február 21. írta: Autizmus Live

A héten Levente beteg volt,de hála péntekre már sikeresen összeszedte magát,és a kisördög szintje,maximálisra ugrott,így mondtam Szabinak,hogy a hétvégi,kivételesen nem esős napon,ez lett végül is a szombat,vigyük már el a kicsiket,meg Kunos kutyát valahová ide a közelbe a zöldbe,az erdőbe,és túrázzunk velük egy kicsit..

Mindez rendben is lenne,csak a héten ugye az eső volt a fő barátunk,magyarul a Dera-szurdok kilőve,a Hosszú-hegy oldal is,Dobogókőn biztos százezren lesznek,és teszem hozzá Levente nem nagy barátja a sárnak,viszont azért azt már pénteken délelőtt a tudomásomra hozta,hogy menjünk erdő..erdő,erdő..Kunos kutyát is..

Szóval ne legyen sár,közel legyen autóval,mert nagyon hó-vége hangulat van itthon,és ha lehet legyen minél több felfedezhető erdő..ahol Leventét le lehet kötni,és esetleg valami jó mókát is kitalálni a számára..

Töprengtem rajta egy jó pár órát,hogy melyik erdészeti út legyen a megfelelő opció.

Tulajdonképpen teljesen véletlenül leltem rá a Pilis térképen,rossz oldalra lapoztam,és ahogy néztem hirtelen lecsattant,hogy hoppá,hoppá, jé nem is tudtam,hogy ez az út pont ott ér véget,ahol most számunkra kezdődött..

Valahogy a Dél-keleti Pilis részletesebb megismerése lánykoromban kimaradt,amire tegnap rájöttem,hogy nagyon nagy kár érte..Nem is tudtam hová indulunk,mondtam Szabolcsnak,hogy ha mellélőttem,akkor nem haragudni ám,mert nekem is ez first time..

Tehát szombaton délelőtt (tegnap) az itthoni teendők gyors elvégzése után,a két kicsivel,és Kunos kutyával,célba vettük a Pilis hegység hozzánk legközelebbi lankáit..

Innen Békásmegyerről,pontosan 12 km a túra beszálló pontja..a Sztaravoda forrás,Szentendrén mindjárt a Skanzen háta mögött..ahonnan kezdődik a..........

és szélsebesen folyik a Sztaravoda patak..

ráadásul meg is lepődtünk elég rendesen,hogy az erdészeti út jelezve van,igaz bringatúrás berkekben,nem nagyon vagyok jártas,mondjuk mi nem is bringázni mentünk..dsc09335.JPGOlyan járt utat a járatlanért alapon,dehogy nem hagyjuk el módon mentünk,elő is vettem a vizuális mankót,hogy most már azért illene megnézzem,részletesen,a túránk útvonalát,és célját..Be is lőttük a Nagy-Berseget.

Tehát..az útvonal a Kerékpáros zöld jelzésen:

Sztara voda forrás - Mélysár - Kis-Hortoba oldal - Nagy Berseg - Ókúti völgy - Sztaravoda patak cca: 6-7 km a táv, a szint kb 100-150 méter,de úgy oszlik el,hogy észre sem veszed..Abszolút kisgyermek és családbarát,azoknak mindenképpen,akik babakocsival túráznak..Itt lehet..a burkolat aszfaltos erdészeti út,ráadásul nem is rossz..

Magyarul minden ideális egy nem saras,de izomdolgoztató,jó kis túrához,a jó levegőn,az erdőben...

Ha már erdő,és aszfalt,ami tudom elég monoton,mi mindig megtaláljuk a módot arra,hogy némi mozgásterápiát,vagy érzékelés tréninget belevigyünk a dologba Leventének,Zalánnál meg minden egyes túránk vizuális ismeretbővítés (környezetismeret) jegyében telik,ahogy most is..

Levente például imád jó mély avarban sétálni..hát erre most aztán volt lehetősége..kilométereken át.

Koncentrált tevékenységre ösztönözte Kunos kutya,mert errefelé kötelező a póráz..

amire a Pilisi Parkerdő Zrt,fel is hívja a figyelmet!

A törpördög ismerkedett az erdő aljnövényzetével...

majd átcsapott a túra moha keresőbe..és a mohák megismerése lett a túránk fő csapásiránya..a Kis-Hortoba oldalban..

ahol...pihe-puha mohán csücsül,volt a mottó..( hogy ezt vajh honnan vette??)

Zalánnak is persze.. :)

A moházás után célba vettük a Nagy Berseget..

Majd egyszer csak nagy hirtelen megláttuk Jó arc - kőarcot..A Pilis-hegység odon őrét..

ami Zalánnak nagyon tetszett..

Visszafelé Zalánnak Szabi elmagyarázta,és megmutatta,hogy hogyan kapaszkodnak a földbe a fák..

Találtunk egy pihenőpontot,ahol magyarázatot kapott arra,hogy ha van egy rönköd,akkor csinálhatsz padot is,magyarul mit ad nekünk a természet az építéshez..

Napfürdőztünk egy jót..

Elmerültünk az Ókúti völgy szépségében..

Szabi csinált rólam is egy képet a kicsikkel,és Kunos kutyával..( vagy harmincadszorra a blöki a kamerába is nézett..bár addigra a kicsik megunták...)

Majd lassan visszaindultunk az Erdészházhoz..

Szabiék egy kicsit előttünk jártak..

és a Finish...

Jót mozogtunk..és meg is beszéltük,hogy ide bizony egy jó párszor még visszajövünk idén túrázni,patakozni,illetve erdei környezetórára..hiszen Békásmegyerről csak egy kőhajításra van a túra kiindulópontja..Sőt továbbmegyek,a forrástól 250 méterre áll meg a helyi Szentendrei buszjárat.. (Szentendre Kiskertek megálló..) így autó nélkül is könnyen elérhető..

Még valami..ha valaki komolyabb túrát tervez,és gyönyörködni akar a Pilisi tájban és a Duna vonalában a Sárga kereszt és a Sárga jelzés kombinációján,közvetlenül lehet az erdészháztól feltúrázni a Vörös-kőre..kb 7 km..

Mindenkinek ajánlom,tényleg gyönyörű helyen jártunk..

Ez volt mára a Live,köszönöm,hogy túráztatok velünk VIRTUÁLISAN..