Probléma.. (kiszúrásokkal..)
2016. január 12. írta: Autizmus Live

Probléma.. (kiszúrásokkal..)

Igen jó rég írtam,de ennek is meg van a miértje..Nem jól indult az év,és nem jól folytatódik..Őszintén?? Már hozzászoktam..

Probléma? Probléma...

Igen ezen sokat gondolkozom,de valahogy a telő évek alatt elvesztettem a hurrá optimizmusom..és evvel nem csak én vagyok így..hanem nagyon sok szülőtársam,aki autista vagy más fogyatékossággal élő gyereket nevel..

Az utóbbi időben mióta nem írtam,azért nem töltöttem hasztalan a szabad laufom,nagyon sokat olvastam..Cikkeket,tanulmányokat,egyebeket..és persze nagyon sokat gondolkoztam,hogy miért férges is ez az alma..

A probléma ott generálódik,hogy a mi világunk nem kocka,de nem is karika,hanem inkább ellipszis..Nem kocka,vagyis MÁS de nem kevesebb,sőt néha sokkal több,mint neurotipikus embertársainké,csak éppen,a normál társadalom,nem igen szereti ha hangot adunk annak,hogy mi is vagyunk..

Mi szülők,és ilyen olyan Mássággal élő gyerekeink..(direkt fogalmaztam így..)

Igen nem szereti a társadalom,mert csak probléma,amit meg kellene oldani..Probléma,aminek megoldásába,némi pluszt kéne fektetni,ami mostanság nem nagyon akaródzik.Probléma,mert a szülő a gyereke érdekében hangot emel,amivel foglalkozni kell,és ha már foglalkozni kell vele akkor már nagybetűs probléma,és a szülő problémássá válik..Ha problémássá válik,akkor meg mostanság az a divat,hogy rekesszük ki,de izibe...Vagy...tapossuk el...rúgjuk ki,ássuk el,ne is lássuk soha többé....

Pusztán csak azért,mert otthon nem minden kerek...

Nem értem ezt a társadalmat,egyre jobban nem..Valahogy kivesző félben van az emberség..Jó lenne végre megérteni már,hogy én az ellipszis gyerekemet,nem tudom kockásítani,ha agyonvernek sem..Nekem ezt dobta a gép,hogy egy ismerősöm szavával éljek..

Ettől függetlenül úgy érzem,hogy azért mert autista gyerekeket nevelek,per pill pont most én,igenis van helyem a társadalomban,és nem a számkivetettek között..

Miért kéne számkivetettségbe vonulnom?? Az én gyerekeim ugyanolyan gyerekek..mint a játszótéren rohangáló összes többi..Ja hogy egy kicsit más?? Mert nem Windows,hanem Ubuntu az ő boot nyelve? Probléma?? Neked igen,nekem nem...

lami6_1.jpg

Én megtanultam az Ubuntut...és ha én meg tudtam tanulni,akkor Neked miért olyan nehéz?? Tanuld meg Te is,és hidd el,mindjárt más lesz...

Lenne...jó lenne,mert valahogy így kéne a fogyatékossággal élő emberekhez hozzáállnia a társadalomnak..,

De nem így áll...Mert manapság kötelező kockának lenni..Mert aki nem kocka az lázad..

Kérdezem én,ugyan miért??Mindösszesen azért,mert az én gyerekem nem olyan mint a Tiéd?? Hát tedd össze a két kezed és adj hálát a Jó Istennek érte,hogy nem a mi vagy az érintett szülőtársaim életét kell éljed,nap mint nap..!! Adj hálát a Jó Istennek,hogy Te azt tervezheted,hogy jó iskolába megy,jó szakmája,piacképes diplomája lesz,szül majd neked unokákat,vagy jó apa lesz,velem szemben,aki minden éjjel arra riad csatakosan,hogy egyáltalán képes lesz e önálló életre,vagy mi lesz vele,ha már nem leszek,számkiveti a társadalom,elme-szociális otthonra ítéli...ja és unokákról ne is álmodjak..Tedd össze a két kezed és adj hálát a Jó Istennek,hogy nem kell attól félj,hogy kitaszított lény sorsára jut,mert csak problémát jelent..

Ja hogy attól félsz,hogy az adóforintjaidat viszi?? Hát akkor válts szemléletet és integráld,mert ha megtalálod azt a képességét,amiben munkája során az örömét leli,hidd el sokkal kitartóbb lesz mint bárki más..Ugyanis veled ellentétben,neki a munka öröm,a munka feladat..és az ő lelke tud örülni az általa elvégzett,vagy készített munka végtermékének..Nem csak unottan félreteszi,hogy na ezt is elvégeztük...Ha integrálod és hasznossá teszed,a napjait,munkát adsz neki,akkor nem téged terhel,hisz ő is adózik..és ő is a Te vagy a Te vagy a Te gyereked tartja el,vagy ad hozzá valakinek az öregkorához..

Magyarul igenis lehet hasznos tagja a társadalomnak...

Lehet...!!! Ez nem kérdés,hanem kijelentés...

Ja,hogy gond,hogy ennek megteremtsd a feltételeit??Miért?? Lusta vagy vagy nincs rá keret?? Az előbbi,hát akkor kicsit el kell gondolkozz az életfelfogásodon..Ha az utóbbi,akkor nézz körül Európa jóléti államaiban,hogy igenis van erre sok-sok jó példa..Miért ne lehetne itthon is pozitív a hozzáállás..

Komolyan mondom adj hálát a Jó Istennek,hogy nem kell nap mint nap úgy élj,küzdj,és fejet hajts,megalázkodj,ahogy azt nekünk kell...Adj hálát a Jó Istennek,hogy nem kell huszonnégy órában félj,rettegj,hogy minden simán menjen aznap..és élhető komfortos napot élj túl..Adj hálát a Jó Istennek,hogy nem kell nap mint nap a kardozz a bürokratákkal a gyereked miatt..Adj hálát a Jó Istennek,hogy ne kelljen a havi apanázsod háromnegyedét fejlesztésekre költsed,csak azért,hogy felkészítsd a felnőttkorára,ami nem lesz olyan mint a Te vagy a Te gyerekedé..

Tanítsd arra a gyerekedet,hogy nem mondja majdan az én gyerekem szemébe,hogy csak egy korcs PROBLÉMA vagy!!

Adj hálát a Jó Istennek,hogy Te vagy Te vagy Te nem vagy probléma,a kenyéradó gazdád szemében,úgy ahogy mi,és majd minden szülőtársunk..aki ugyanezt a cipőt hordja...mi fogyatékossággal élő gyermekeket nevelő szülők...

Adj hálát a Jó Istennek,hogy amikor hazamész,és rád mosolyog,látod,érted,hogy érti a világot,nem úgy ahogy az enyém....

Látod??? Nekem mindez nem adatik meg...és mégis Te vagy az aki megbélyegzel....aki diszkriminál,aki lenézel,aki belém rúg,csak azért,mert az én gyerekem MÁS....

Van hozzá jogod??????

Nem hiszem......

Senkinek nem késő megváltozni!!! és akkor megszűnik a PROBLÉMA....amit Te generálsz...

Tudod mit? Inkább mutass példát,hogy másképp is lehet..Hogy lehet segíteni,támogatni,elfogadni..Elhiszed,hogy jobb lesz a lelkednek??Lesz ki feltételek nélkül rád mosolyog..hidd el ezért a mosolyért,megéri...

dsc07707.JPG

Kicsit radikális voltam?? Meglehet..De ki kívánkozott...A post osztható...

Persze ha egyetértesz avval,hogy sok dolognak,másképpen kéne működnie..

Ez volt az Autizmus Live...Köszönöm,hogy olvastatok..

süti beállítások módosítása