Mostohagyerek...
2015. augusztus 14. írta: Autizmus Live

Mostohagyerek...

Tegnap óta azon gondolkozom,hogy az AUTIZMUS mekkora mostohagyerek,a fogyatékkal élők körének összességében...semmi mást nem tettem,csak elmentem tegnap a párommal a Sziget Fesztivál Ability Parkjába..Mentem,láttam,felfogtam,megértettem,és elkezdtem gondolkozni a Park struktúráján..Persze már jó rég óta gondolkozom ezen az egészen,amióta belecsöppentem a fiaim által a fogyatékos ellátásba..Sajnos nyilvánvalóvá vált a számomra,hogy az autizmus az utolsó a sorban...Na igen..Persze amíg ezt nem látom,addig nem hiszem el,vagyis bízom benne,hogy áááá ugyan már ez nem is így van..

Viszont tegnap elmentem valahová,és lecsattant....nagyon fájó módon...

Általában ha elmegyek valahová,úgy működöm,hogy egy ideig csak megfigyelem a környezetem,és gondolkozom rajta..Tűnhetek,úgy,hogy nem figyelek,de ez nem így van,mert általában indirekt fogom az információkat,közben a terepet felmérem,és alkotok valamiféle véleményt magamban.

Tegnap jól körülnéztem az egyszer szent...

ap_logo.jpg

Az Ability Park egy nagyon üde színfolt a Fesztiválon,én csak jóság pontnak hívom,ahol mélyebben elgondolkozhat az ember,hogy bizony a társadalomban ahol él,vannak elesettebb,fogyatékossággal élő embertársak,akik egy kicsit másképpen élik a napjaikat,nehezebben mint az átlag ember..Sőt sokkal nehezebben..

Az Ability Park az a hely ahol ki lehet próbálni hogy milyen nehéz fogyatékkal élni.

Az Ability Park,ahol lehet tanulni,empátiát,toleranciát,türelmet,és azt,hogy az elesettebb társainkat segíteni kell.

Az Ability Park egy jó hely..bár lehet nehéz a lelkednek,egy biztos ott tanulni fogsz valamit..

Na igen.....körbenéztem...

és csak a kérdések fogalmazódtak meg bennem....

Miért kell az autizmust eldugni????Miért nem lehet egy ilyen rendezvényen jobban demonstrálni??Miért nincs önálló sátorban,hisz nem egy üreset láttunk a Parkban......

Nézelődtem és neurotipikus üzemmódba váltottam magamban..

Mire is figyel fel az ember?? Ha valami szembeötlő és látszik..Arra,ha valami eltér,és akkor még jobban ha valami nagyon negatív irányba tér el..Egy emberre aki mozgássérült,vagy fehér bot van a kezében,vagy esetleg hallókészülék a fülében..Arra amit a szem lát...Az autizmus viszont láthatatlan,hogy sztereotip módon fogalmazzak,nem látszik..elsőre biztos nem..Csak van,csendben észrevehetetlenül..A legtöbb emberben a kerekesszék vagy a fehér bot,sajnálatot kelt,és afelé mozdít,hogy az alanyának segíteni kell..A társadalom ezért általában pozitívan áll hozzá..De hogy áll egy autistához??Akin nem látszik az autistasága,akin csak akkor látszik a problémája,ha valamilyen magatartási anomáliába vált.Itt és most tegyük össze a két kezünket,a magatartási anomália,biztos nem a pozitív ént hozza elő,hanem inkább a negatív hozzáállást,az alanyával kapcsolatban...Mert ha egy angyalarcú gyerek,repked,visít,kiabál,vagy éppen rugalmatlanul ragaszkodik,és nem ért a szóból,akkor azt a környezete hajlamos az első blikkre negatívan elítélni..és kivetni magából..Majd eldugni,és ha esetleg láthatóvá válik,vagyis a fényre merészkedik,akkor,minél gyorsabban,és erősebben visszatuszkolni,a sötétbe...Az a te világod élj ott...Úgyis önmagadba zárva élsz...

Nem jó..Nagyon nem jó így....

Elmentem egy Parkba és mit láttam??A first a kerekesszék a second a fehér bot...Óriási akadálypálya kerekesszékkel,labirintus bekötött szemmel a fehér bot kipróbálóinak,sötétszoba,vakfoci,kerekesszékes kosárlabda,Digitalizált bemutatók a siketeknél,jelnyelvi oktatás a Démosztenész Egyesületnél...

Magyarul frontban ami látszik...ott sokan vannak....

Ami nem,az csendben a sarokban(autizmus)...amellett elsétálnak,bár vannak kivételek,de nem sok...

Most mondhatnám azt,hogy külhoni fiatalok...Na igen,de ez itthon sincsen másképp..

Fájt látni...hogy az elesettek között is az utolsó sorban..és persze mindenki a Dustin Hoffmann-i alakítás után asszociál..Rohadt sztereotípiák....

Autista???Az nagy baj?Az fertőző??Sokat visít? Tudja kívülről a telefonkönyvet??Ja hogy cipőt kötni még nem tud,és elmúlt 12.....Autizmus?Miiizmis??????????és nem is érti amit mondok??De hát akkor hogy tudja fejből a függvény táblázatot???20 éves és repked? Biztos nincs ki a négy kereke.............

Miért Neked ki van,hogy ilyeneket kérdezel???????????

Tudom,nem látszik..Vagy ha látszik mindjárt izomból ítéljük el..Nem kell sajnálni nincs alatta kerekesszék....Csak egy AUTISTA.....

Csakhogy 100.000 autista él Magyarországon.....

Fogadok Te sem gondoltad volna......

Ability Park...ahol az AUTIZMUS szép csendben megbújik....Mégis vannak emberek,akik töretlenül mellettük,értük minden áron...Mint most ott éppen a Gubbio...

A szomszéd asztalnál viszont feltettem egy kérdést...Mi lesz ha véget ér a NyolcPont projekt?????Mi lesz utána??? Kaptam is mindjárt a választ...Pénz és Politika függő a további út.....amolyan mostohagyerek....

Nos akkor szerintetek mire is számítsunk??????????

fszk-gyermekvasut_2014_05_24_089.JPG

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása