Moson Patak..
2016. augusztus 11. írta: Autizmus Live

Moson Patak Vendégház - Nagymaros de inkább Kismaros.. Börzsöny-hegység - Dunakanyar - Pest megye - Magyarország..GPS koordinátát nem tudok..A nyaralásunk helyszíne.. Nyolc napra.. a Nyaral hogy a kicsik szavaival éljek...

Igazi gyöngyszem a Dunakanyarban..Csoda-ház,egy csoda.kertben..Nem is kertben,1100 nm "mini"arborétumban.Szenzációsan aranyos szállásadóval..A távolból,mert tőle csak a kulcsokat kapod,és tiéd a vár,az egész pihenés alatt..A felszereltség full extra..Nekünk legalábbis az volt..Hirtelen nem is akartuk elhinni,hogy hová is csöppentünk..

Kukkants be Te is: http://www.mosonpatakvendeghaz.hu/

Tulajdonképpen nem ma akartam írni a nyaralásról,egy mert nagyon fáradt vagyok,egész nap nagy-takarítottunk,kettő,holnap hajnaltól munka és az elkövetkezendő napok,a nem kis Miska kategóriába fognak tartozni,a Sziget Fesztivál miatti munkaelfoglaltság nem egy könnyed opció..Nem akartam írni de a nyaralásunkkal kapcsolatban emailben ma reggelre kaptam hideget-meleget,sőt egyenesen sértőt is..

Nem is igen értettem,és tudtam mire vélni a dolgot..

Nem magyarázom a bizonyítványom,de ehhez a témához azért egy két gondolatom lenne...Lenne bizony mert nekem nem szokásom soha ,isten őrizz,senkinek beleszólni az életébe,főleg ennyire sértő módon,amennyire azt kedves hölgy tette,vagy az irigység ami szólt belőle..

Azok akik a kezdetek óta olvassák a blogom,nagyon jól tudják,hisz a nyaralós posztokban mindig megírom,hogy nyaralni nekünk per "kes",nem lenne lehetőségünk,mert nem tudnánk megengedni magunknak..Ugyanis régóta már,köszönjük autizmus,nem vagyunk abban az anyagi helyzetben..sőt ocsmány módon a béka segge alatt végtelen mélyen..Kétkezi munkások vagyunk az államigazgatás hangyái,az alsó traktusból,de hála a cégünknek,és a számunkra minden évben juttatott cafeteria keretnek,megtehetjük,hogy a fogyatékossággal élő gyerekeinket és a tesóikat egy hétnyi időre kiszakítsuk a panel dzsungelből.

Mondhatni nekünk ez a hülyénk,hogy a cafeteriánkat a Szép kártya vendéglátás és szabadidő zsebébe kérjük..Nem buliból,hanem azért,hogy nyaralni menjünk,és a programok jó részét illetve a család meleg étellel való ellátásának kb hetvenöt százalékát abból álljuk,az utolsó morzsa lángosig is..

Fogyatékossággal élő,autista gyerekeket nevelünk és uram bocsáss,minden évben nyolc napra kitörünk egy kicsit,tematikusan a panelszürkeségből..Mert Loreal...(megérdemeljük..)

Elvonulunk a világ elől aktívan pihenni..Tematikusan,hogy ismételjem magam,mert ennek is meg van az oka..Nálunk a természet és a hegyek..és a túrázás..Vagyis az IKaT..(Irány Ki a Természetbe..) ami által fejlesztünk..Remélem jól csináljuk..

Idén sem történt másképpen..Egy hónapon át kerestem olyan szállást ami számunkra megfelelő opció..Szép-kártyás,önálló,nagy kert,idén Szabi kikötötte a 100 km-es határt,és a kutya akit nem feledünk el..Négy hétnyi keresés és egy hétnyi levelezés után találtam rá az idei kismarosi csudára...

Mondjuk az emeletes mivolta miatt kissé szívtam a fogam,gondolva Leventére,de Szabi azt mondta,hogy próbáljuk meg,hátha jól fogja venni a lépcsőket..Jól tettem,hogy hallgattam rá..Sőt nagyon jól tettem...Mi az hogy bírta..nyolc napon keresztül lépcsőzött..kisebb megszakításokkal estig..Ha belegondoltok,micsoda nagy mozgásterápia lehetőség.

A szállást a Szép Kártya vendéglátás zsebéből fizettük ki teljes egészében.

A programokat direkt úgy próbáltuk kitalálni,hogy ne terheljen bennünket anyagilag,-a nincs miből-ből nem lehet várat építeni,-illetve csak kötelező elkerülhetetlen költségek legyenek..jó meg egy kis meglepetésre való a kicsiknek..

Május óta próbáltuk magunkban összerakni a programokat,amit a nyaralás alatt néhol legyőzött a spontaneitás..Nem baj,pont jó volt úgy ahogy volt..

A nyaralás alatt volt plusz két "gyermekem",hisz Bedi lányom is velünk volt,és nem várhattam el,hogy nyolc napig a kicsik legyenek a társai csak..Így két napra velünk volt Nikol és a bejárós Dávid..(Szentendréről)

No szóval a programokról..ami nur ingyen volt: A Kismaros-i Duna part,A Katalin-pusztai Látogatóközpont (Ipolyerdő Zrt) és a Gyadai Tanösvény duplán is, Királyrét Hiúz ház,Esztergom Bazilika,Párkány-i szomszédolás..Túra a Nagy Villámra..és a Csillaglesek..Amit a Szép Kártya szabadidő zsebéből álltunk,az a Törökmező-i Kalandpark,és a Visegrád Bob-pálya volt.Amit fizettünk az a Hajtányozás és a kisvasutazás volt Királyrétről.

A kötelező költségek a kompjegyek kétszer,és össz vissz fél tank benzin,Itthontól-itthonig..

Kismaros a parkolónktól 45 kilométer.

Az étekről..Háromszor rendeltünk vendéglőből,fizetve azt a Szép-kártyáról,bedurrantottuk a gulyás bizniszt,ami két napi meleg ételre volt elegendő,többnyire grilleztünk per virsli projekt,és friss kenyér a faluból..Reggel majd minden,tojás-rántottáztunk,feltaláltuk a Börzsönyi rántottát..mindent bele plusz a tojás,csak estig kibírjuk..A nagyobb heti bevásárlást kétszer Párkányban intéztük,mondván,a Dunakanyar CBA-ban megvilágosodtunk,hogy Sturovoban az itteni árak kétharmadából szinte majd dőzsölünk..persze mindehhez egy kilencven éves bácsi élet tapasztalata kellett,és rohadtul igaza volt..

Két napig azon gondolkoztam,hogy banyek,mennyire süllyesztő ez a made in Hungária..Holott pár éve még,mi álltunk jobban,nem a Szlovákok..most meg....................

A skacoknak a meglepi egy póló és egy hátizsák Katalin-pusztáról...hogy ki ne hagyjam...

Minimál költségvetéssel nyaraltunk,nem léptük át a határaink..Szigorúan betartva mindent amihez tartani kellett a költségvetésünk..

Kicsit frusztráló volt,néhány programnál,a gyerekek miatt,de hála meg tudtuk beszélni,és meg is értették,hogy ez nem egy ötcsillagos nyaralás...

Ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat..és hálásak vagyunk a  Börzsöny-i csudánkért....az utolsó percéig...Maradt még egy pár évnyi program a környékben..Szerintem ki is fogjuk aknázni...

Persze gazdagabb lettem sok-sok tapasztalattal,meg egy kismedencei gyulladással 38,5 C a lázam..gondolom felfáztam..Éjszakára a végére,bizony már jól lehűlt a levegő és kihűlt a ház..

(Csak remélni merjük,hogy Levi nem fázott fel,mert állandóan levette a zokniját..hiába minden szép szó,hogy vegye vissza....)

Írok majd igazi élménybeszámolót is, a kicsik szemszögéből,csak éljem túl a Szigetet..

Remélem nem éri több szó a ház elejét..Én csak annyit üzennék,tessék utánunk csinálni...gyerekestül,autizmusostól,mindenestől...úgy ahogy van....

Ez volt mára a Live...Köszönet,hogy olvastatok................