NE!!forgasd ki a szavaim!
2017. április 04. írta: Autizmus Live

NE!!forgasd ki a szavaim!

Tehát...Felhívom mindenki figyelmét a PONTOS szövegértésre! A BORS cikke nyomán a többi média által felkapott URBÁN-LEGENDA ügyében,mert ahogy nézem kezd azzá válni a dolog..Amit nagyon sajnálok,igaz teszem hozzá azt is,hogy bulvár médiáról beszélünk..

Csak Borsnak adtam telefonos interjút,senki másnak..Az újságíróval majd egy órát beszélgettem,akiben helyre kellett tenni némi fals információt.Elmondtam neki hogy a blogbejegyzést ami miatt megkeresett,nem konkrétan azért írtam,mert landolt nálam a Gyermekvédelem,kiemelve az induló JÓ SZÁNDÉKOT,hanem azért,mert a jó szándék egy kissé negatív töltetűvé vált,a családvédelmi szakemberrel folytatott beszélgetés alatt.

A bejegyzésem ismét:

http://autizmuslive.blog.hu/2017/03/29/nyuszika_nincs_rajtad_sapka

A tovább jelzés többszöri emlegetése,joggal keltett félelmet bennem,hiszen a 2017 januári törvényi változások óta a Gyámhatóság és a Gyermekvédelem-Családgondozás fogalmak nem jó értelemben mosódtak össze.Őszinte leszek nem csak bennem,mert jó néhány család fordult hozzám avval az év eleje óta,hogy autizmussal élő gyermekeik miatt,ilyen-olyan fals bejelentés kapcsán megfordult náluk a hatóság,és órákba tartó magyarázkodásukba került a probléma sikeres és számukra kedvező, retorziók nélküli oldása!

Őszinte leszek ez sem a megkeresések alkalmával,sem most,nem tetszett,sőt egyenesen visszatetszést keltett bennem,és kelt jelen is..

Mind az újságíró,mind a családvédelem,mind a szociális szféra jelen (tegnapi illetve mai) telefonos megkeresésére elmondtam,többször is kiemelve,hogy amíg a társadalomnak brutálisan hiányos az AUTIZMUSSAL kapcsolatos háttér illetőleg szakmai tudása,addig sajnos nagyon sok család fog szenvedni a TÉVHITEK és a SZTEREOTÍPIÁK miatti megbélyegzés miatt..

Ez ügyben sajnos mi sem vagyunk kivételek!!

Továbbá pont az újságíró figyelmét hívtam fel arra többször is,hogy égetően fontos és sürgős lenne,a társadalom széles körben történő érzékenyítése,és felvilágosítása az AUTIZMUSSAL kapcsolatosan..hisz az inklúzió a cél,nem a kirekesztés..Sőt arra is kértem,hogy inkább erről írjon cikket,és ha már cikket ír,akkor azt pozitív rámutatással tegye.

Az első leiratát,tematika szerint mondatokban javítottam,és a fotó alatti mondatra egyáltalán nem adtam engedélyt.Ezt itt és most ki is emelem!

Ha pontosan elolvassátok a fent linkelt bejegyzésem,akkor azt is leírtam benne,hogy két órámba tellett a helyzet tisztázása,a gyermekek elvételéről nem volt szó,csak az anyagi helyzetem továbbjelzéséről,és pont ezen a ponton,bocs a kifejezésért vert belém a félsz joggal,- esetlap,lekérési nyilatkozatok aláíratása- ugyanis a közelmúltban fordult elő kicsi országunkban olyan eset,ahol a család szegénysége miatt emelték ki a gyereket a családból..Magyarul,ha a családgondozó,esetleg továbbjelez és ezt megteheti hiszen hatóságról beszélünk,akkor bizony beindíthatja a rendszert..(Persze,hogy rosszul lettem hirtelen..)

Az esetemben pont azért,mert nagyon hiányos és tévhiteken alapuló autizmussal kapcsolatos ismeretekkel ültem szemben..(amit tetéznek az igen szerény anyagi körülményeink..)

Még egyszer az anya és a szülők magatartása NEM OKA az autizmusnak,Bruno Bettelheim a negyvenes évek végén leírt elméletét a kutatók már nagyon régen megcáfolták.Ettől függetlenül a fridzsider anya,mint lehetséges ok elég sokáig tartotta magát.Valószínű innen ered a sajnos még mai napig sokakban élő sztereotípia.

De nem csak ez nem oka,hanem sok más sem,értem ezt például mondjuk az oltásokra és ezt is nyomatékosan kiemeltem mind a három embernek akivel a témával kapcsolatosan beszélgettem!

Sőt azt is elmondtam részletesen,hogy az autizmussal kapcsolatban,rengeteg mindenről kéne beszélni,és egyáltalán nem releváns,most a gyermekvédelem látogatása.Vagyis annyiban igen,hogy a hozott tévhitekkel kapcsolatosan,nagyon komolyan helyre kell tenni a dolgokat,ahhoz viszont elengedetlenül szükséges,a képzés ezen a területen is.Mert pont a hiányos tudás miatt kerülhetnek családok nagyon kellemetlen helyzetbe,pont elég hozzá,egy névtelen levél vagy egy rosszakaró szomszéd túlbuzgósága.Most mondjam azt,hogy egy tőlünk két utcányira lakó család (autizmusban érintett gyermekkel) szenved éppen egy rosszakaró szomszéd miatt,aki állandó bejelentést tesz..hogy reggel 8-kor zajos a gyerek,mert kopog a papucsa parkettán..Sajnos nem élhetünk mind családi házban..Mondjuk pont azért mert nem tehetjük meg..

Nem akarom bő lére ereszteni,szóval nem bepanaszoltak hanem pozitívan méltattak....ezt is elmondtam az újságírónak,sajnos a cikke címét nem osztotta meg velem csak a tartalmát..

Egyébként a Bors cikke korrekt,egy mondaton kívül,amibe sajnálatos módon belekapaszkodott a többi média,amire engedélyt sem adtam!!Leírtam a blogbejegyzésben is előtte már,a megkeresés okát..Viszont azok a portálok akik a Borstól átvették azt a 10 mondatnyi anyagot,nem bizonyulnak pontos forrásnak és meg sem kerestek..

Még valami! Amire felhívtam az újságíró figyelmét emailban nyomatékosan!

"Mint mondtam,NEM SZERETNÉK semmilyen hátrányt sehol sem a cikk miatt és csak a blogra mutató linkkel engedélyezem....." Ti találtatok olyat?????

Hát ennyit a BULVÁR médiáról........

No comment.......és a pohárba TISZTA VÍZ!

Kiemelve: NEM RELEVÁNS,NEM OK,és ELEGENDŐ SZAKMAI TUDÁS AZ AUTIZMUSSAL KAPCSOLATBAN!!

Tetszik érteni???

UI: SZÖVEGÉRTÉS!!! ÉRTŐ OLVASÁS...................PLÍZ!!!! (nem félre magyarázni....szóltam uff !! )

dsc00605_2.JPG

süti beállítások módosítása