Generációs sorstalanság..
2018. április 20. írta: Autizmus Live

Generációs sorstalanság..

Két napja szülői értekezleten ültem Levente EGYMI iskolájában..A Speciális tagozaton változás lesz,szeptembertől új osztály új pedagógusok..A koncepció nem rossz,a leendő C osztály tekintetében,hiszen csak hat gyermek fog az osztályba járni,két gyógypedagógus szárnyai alá,akik mellett két asszisztens fog dolgozni. A 6:4 arány, azt hiszem a magyar EGYMI ellátásban egy igen jó szám..

De most nem is ez a lényeg..A szülői után megállított mint autizmus-specifikus mentorszülőt az iskola igazgatója és a segítségemet kérte..Ennek persze nagyon örülök,mert nagyon jó vele a kapcsolatom,és azon vagyok,mindig,hogy ha szakembertől kapok megkeresést ( persze a szülőktől is) akkor a legjobb tudásom szerint segítsek..

Tegnap az egész délutánomat avval töltöttem,hogy összekalapáljak egy adatbázist,amiből az iskola igazgatója hatékonyan tud majd dolgozni..Este hatkor már-már a sírógörcs kerülgetett,mert nem találtam megfelelő számú,felső tagozaton JÓL!!! mondom JÓL integráló Általános Iskolát. Most nem az EGYMI-kről és nem az Alapítványi, vagy Magán Iskolákról beszélek.

A Szellő EGYMI-ben vannak osztályok,ahol az a cél,hogy negyedik osztályra integrálhatóvá váljon a gyermek,magyarul ki lehessen integrálni a többségi oktatásba,hogy felső tagozaton a normál köznevelésben folytathassa a tanulmányait..Csakhogy a jól integráló iskolák fogynak..Tegnap 9 iskolát hívtam fel, abból 3 vállalja az integrációt, 6 viszont csendesen a tudomásomra hozta,hogy bár felveszik a gyerekeket,csak most éppen nincs külön fejlesztői kapacitásuk.Avagy nem szeretik az autistákat integrálni,mert velük túl sok a probléma,és nincs idejük a komplex segítség megszervezésére az autista vagy aspergeres tanuló tekintetében.De akadt olyan is ahol konkrétan azt mondták,hogy ja...hogy olvasta,hogy ide jöhet??Nem ide nem jöhet mert kivették az autizmus spektrumot az alapító okiratból,túl sok probléma volt,meg különben is,pont elég baj van normál fronton is, így csak teher az iskola számára az SNI-s tanuló..

Ez volt az a pont,ahol elkezdtem százig számolni és magamban üvölteni..

Tovább is van mondjam még??  Nagyon kedves iskolai gyermekvédelmi megbízott,magyar tanár,aki felvette a telefont..Pesti belső kerület..Kicsit Chicago a környék..

Idézem: Autistát?? Húúú avval lenne egy kis gond..Az a tapasztalat,hetedikre kiesnek vagy magántanulóvá válnak.Mi mindig az utóbbit javasoljuk.

WTF????? Eddig csak csupa jót hallottam az iskoláról..Mégis mi változott???

Sajnos az utóbbi időben nagyon sok egyéb SNI-s gyerek érkezett az iskolába.Sok az ADHD-s és ők rögtön "megtalálják" az autistákat,többször is volt már belőle gond..Nézze én csak őszinte vagyok.Egy autista gyerek túl speciális probléma..De ha esetleg hoz mellé saját asszisztenciát felvesszük.Viszont 7.-re akkor is gond lesz..Tudja serdülnek..kamaszodnak..változik a viselkedésük..Itt a lányok nagylányoskodnak..A fiúk...na ez egy nem túl jó környék,nagyon vegyes az iskola összetétele,nagyon sok a magatartási probléma.Sajnos az integrálódó autisták sokszor szenvednek el lelki neadj fizikai abúzust a társaik részéről..Általában kipontozódnak ez az igazság..De magántanulóként tudunk fogadni..Azt meg tudjuk oldani, a felkészítő órákat és a vizsgáztatást is....

Elhiszitek 200/120 lett a vérnyomásom??

Mielőtt keményebb hangnemben csapnék bele a lecsóba (bocsi) ajánlom egy pár bejegyzésemet elolvasásra,amit régebben írtam,mégis idevág száz százalékig..

De nehéz az iskola táska: http://autizmuslive.blog.hu/2017/09/21/de_nehez_az_iskola_taska_725

Középfok: http://autizmuslive.blog.hu/2017/10/06/kozepfok

Mi leszel édes fiam szobanövény? : http://autizmuslive.blog.hu/2017/05/13/jovotlenul_968

Életpálya: http://autizmuslive.blog.hu/2016/11/15/mindhalalig_843

Nesze neked köznevelés..és ennyit az integrációról..Valahogy úgy tudtam,hogy a Köznevelés jelen hattyúhalála vissza fog ütni az SNI-s gyerekekre..Mégpedig azért,mert amíg az átlag normál problémamentes gyereknek is egyre nehezebb ebben a rendszerben tanulni,addig mit is várhatunk el,vajh az integrálható SNI-s gyerekekkel kapcsolatban.?? Úgy tudtam, hogy az állami oktatási rendszer vesszőfutása,előbb utóbb azt fogja maga után vonzani,hogy az SNI-s gyerekek szép csendben kirekesztődnek,és csak papíron fognak integrálni az iskolák..

Persze van lehetőség MAGÁNTANULÓKÉNT...cseng vissza a fülemben a mondat..Hát a rohadt élet..Mi ez ha nem perifériára taszítás..Szegregál a köznevelés..Nem csak roma fronton (sorry de ez bizony így van) hanem az SNI-s gyerekek kapcsán is..

Most úgy állok az adatbázisommal,hogy 20-25 budapesti állami általános iskolára merem azt mondani,hogy hellyel közzel jól integrál felsőben..Tehát ez nem egyházi,nem alapítványi vagy magán,hanem állami...

Az már más kérdés,hogy a "gyütt-ment" gyerekeket nem szívesen fogadják,azokat meg főleg nem akik EGYMI iskolából mennének ki az nyílt színtérre,bizonyos védett környezetből..Rögvest jön a kérdés,hogy ott tart a gyerek a tanulmányokban ahol kéne,meg vannak az alapok,de itt 28 fős osztály van nem 8-10..fogja bírni???? Jó lenne ha tenne valami szint vizsgát,mert mi van ha meg sem üti a minimál követelmény szintet..??

Csóró szülő és csóró gyerek, állítom maguk sem értik azt,hogy a lurkó rögtön -mínusz 30-ról indul és lehet le sem tudja vakarni magáról a bélyeget,hogy Te fiam a gyp-ben kezdtél..Ragasztott sztereotíp bélyeg ami marad is....Nem kell ellenkezni ez ellen,konkrét példákról beszélek...a sztereotípiák kapcsán is..

A helyzet siralmas!....és ha így haladnak tovább a folyamatok a köznevelésben,akkor még siralmasabb lesz...Az első réteg az SNI-s akiket ki fog dobni magából a rendszer..

...és fogadok mindenki csak szét fogja tárni a kezét,és már megint mi SNI-s gyerekeket nevelők huppanunk a padlóra és leszünk KIÚTTALANOK...

De akkor csavarok rajta még egyet..Zalánnal kapcsolatban is szóba került az integráció,hiszen most már lehetne,mehetne nyugodtan 7.-8. osztályban integráló közösségbe,igaz mondjuk nem egy versenyistálló elven működő zseniképző általános iskolába. Dolgoztam már az ügyön egy ideje,minden ismeretségem kihasználva.Reményem is lett volna rá,és ma ennek utolsó pontjaként felhívtam egy Szakértői Bizottságnál alkalmazásban álló pszichológus ismerősöm. Felvázoltam Zalán helyzetét,elmondtam a kondíciókat,hogy Szakgimnáziumba készülne,a szakma abszolút jó lenne neki,és nem lenne baj ha előtte mondjuk két évet integrálódna..

Az ismerősöm megkérdezte, hogy komolyan ki akarom küldeni a bárányt a farkasok közé?? Várjam meg míg erős kos lesz,inkább akkor vágjunk neki.Államiba ne vigyem ha jót akarok a gyereknek,mert akadozik a fejlesztési kapacitás..Nincs kellő számú szakember..Ne akarjak a gyereknek rosszat.. De jelzi,hogy az Egyházi iskolák sem szívesen veszik fel az autistákat,és nem is nagyon integrálnak,pedig megtehetnék,mert mostanság tele tömi őket a kormány pénzzel..Az Alapítványi meg adott ahová jár..Szóval no para,pihi,parkolópálya és nyolcadik osztály után menjen onnan a Szakgimnáziumba..Addig is jobban tesszük,ha valahogy kigazdálkodjuk az ottani tandíját..Védettebb a környezet..Több a figyelem amit a gyermek kap..Ha minden kötél szakad és már nem tudjuk fizetni az alapíványit,akkor megígéri,hogy tesz javaslatot arra,hogy Zalán legyen magántanuló..

Ezek után nincs is több kérdésem....

Magyarul mondva és értve,jelen időkben az SNI-s gyerekeket szép csendben elkezdte magából kidobálni a rendszer..

Mert az SNI gond....Az Autista meg még komplexebben gond..A siketről meg a vakról és a mozgássérültről meg már ne is beszéljek..

Hát tudjátok mit???? SZÉGYEN!!!!

Joguk van tanulni,a képességeik szerint...Csak éppen ebben a rendszerben nem lehet.....

Most azon gondolkozom,hogy kevés lesz a válaszom majd,visszacsatolva a bejegyzés elejére,és ettől igazán rosszul vagyok..

dsc_5634.JPG

Ez volt mára a Live...Köszönöm,hogy olvastatok...

Utóirat: Egy dolgot tegyetek meg a jövőre nézve..Ne dugjátok a homokba a fejeteket,az autisták érdekvédelmével kapcsolatban.Ne söpörjétek az asztal alá a problémáikat.Küzdjetek a gyermekeitekért!! Ha kell emelt hangot adva..Mert!!! Egyre jobban kirajzolódik,hogy nem nézünk jó jövő elé.Negatív irányt vettek a dolgok.

Ma megerősítettek abban,hogy dolgozhatok hivatalosabban egy bizonyos platform keretein beül,ahol súlyozottan foglalkoznak a fogyatékossággal élők jövőjével...Tenni fogom a dolgom,segítek,és radikálisan közlök,felhívom a törvénytelenségre,a kirekesztésre,a figyelmet..Közben érzékenyítek! Ahogy eddig is...és megyek tovább az utamon....

"A legnagyobb veszedelemben is mindig lesznek fák, amelyeket nem lehet átültetni. Én ilyen fáktól származom." ( Donáth Mirjam: Mások álma)