Becsengettek..
2016. szeptember 14. írta: Autizmus Live

Becsengettek..

Ésss igen az eltelt két hét tükrében kijelenthetem,hogy a 2016/2017-es tanév teljes erőbedobással megkezdődött..Nem hiszem hogy evvel a posztommal népszerű leszek.

Nem akartam ma írni,van egyéb más dolgom is,munkakeresés,meg ilyenek,(erről majd később) náthás nózi szívás,közben magamban anyázás,hogy biztos isten ki leszek rúgva,hogyha ez így megy tovább..Görcsben a gyomrom...Hallelujah autizmus,hallelujah másképp működő immunrendszer..Most nem ecsetelném,hogy hogy érzem magam........ :( se lélekben,se anyagilag...

Nem leszek népszerű,nem bizony,de muszáj tiszta vizet önteni a pohárba,mert egy hete,folyamatosan csörög a telefonom,és felrobban a netem...Hamisíthatatlanul elkezdődött a tanév..és elkezdődtek a gondok..

Egy hét alatt körülbelül harminc szülő kért tőlem segítséget,volt olyan is aki vasárnap este,hogy azonnal beszéljek a gyerek osztályfőnökével,mert nem kapja a fejlesztést a gyerek (nem auti hanem ADHD nem is tudom,hogy talált meg),még a tanerő mobilszámát is meg akarta adni,volt aki hajnali 5 órakor hívott,volt aki ma reggel mikor Leventét gyógyszereltem,és csak annyit kértem tőle,hogy öt percet adjon amíg a sajátom rendezem,erre rám vágta a telefont.Sorolhatnám tovább de nem teszem,inkább csendben konstatálom,hogy a türelem,nem mindenki erénye..de az udvariasság sem..Úgy gondolom mi mentorszülők,mindig megpróbálunk a legjobb tudásunk szerint segíteni,és nem arra vagyunk hivatottak,hogy a tanintézményekkel kapcsolatos sérelmeket,a szó legszorosabb értelmében rajtunk verjék le a kedves szülőtársak..

Igen-igen,én nagyon sok dolgot megértek,tudom mekkora teher az autizmus vagy az asperger terhe,tudom,hogy egy érintett gyermek nevelése,földöntúli módon sok terhet ró egy családra,és nagyon sok család belerokkan.Házasságok mennek tönkre,és a diagnózist is pokoli nehéz feldolgozni,ha egyáltalán fel lehet,mert rengeteg szülő fel sem tudja. Sajnos igen,az egy életre szól..

Az elkeseredett szülő meg nagyon gyorsan haragosba fordul,és ez az a pont amikor jönnek a problémák.Jönnek,és ha nem tudják a szakembereket megtalálni azonnal,időhiány kommunikációs-kapocs hiány és ecetera,akkor bizony megtalálják a mentorszülőt..

Evvel nem is lenne gond,de azért csendben megjegyzem mi nem vagyunk mindenhatók,és a kezünk sem és el a végtelenségig..

Tehát: Öntsünk tiszta vizet a pohárba.

A legtöbb kérdést avval kapcsolatban kaptam,inkább nem is mondom mekkora felháborodásokkal,hogy az újonnan óvodába,iskolába került lurkók,miért nem kapnak rögvest és azonnal fejlesztést,miért nem utazik azonnal az utazófejlesztő,a logopédus,mi az,hogy nem minden fejlesztést tud biztosítani,mondjuk egy integráló oviban az intézmény..?????????

Becsöngettek..be,ez tény,de...

Amennyiben a diagnosztizált esetről beszélünk,és az SNI-ről is van némi iromány amit általában a gyermek intézménye is meg kap,abban az esetben az intézmény fejlesztési tervet készít a gyermekkel kapcsolatosan,általában az első két hétben.Erre az időre általában minden tanintézménynek meg van a lehetősége,hiszen a fejlesztési terv egyénre szabott.Pont azért,mert lehet,hogy Józsikának nincs szüksége logopédusra,de Gizinek meg igen és intenzíven,vagy Gizinek nem írták elő a mozgásfejlesztést de Józsikának igen..Tulajdonképpen ez olyan,mintha fejlesztési órarendet készítenének egy gyereknek..A két hét arra is szükséges,hogy az újonnan érkező gyerkőcöt,az óvó-tanító néni,bácsi vagy a gyógypedagógus megismerje,és esetleg a fejlesztési tervvel kapcsolatban kiegészítő javaslatot tegyen.

Általában az SNI-s gyerekekkel kapcsolatos fejlesztések szeptember második,harmadik hetében beindulnak.Általában teljes gőzzel,ahol meg van rá az egész kapacitás,de az is előfordulhat,hogy a terv elemei egy kissé döcögve kezdődnek,pusztán azért,mert kicsi országunkban,nagyon nagy a szakemberhiány.

Olyan is előfordulhat,hogy ha a gyermek nem speciális intézménybe jár,hanem integráló intézmény látja el,akkor helyben nem is fog tudni minden előírt fejlesztést megkapni,ilyenkor bizony a szülőnek kell elvinni oda ahol ez megtörténik.Sajnos nagyon sok szülő meglepődik ezen a tényen,és felháborodik miatta.Azért arra felhívnám a figyelmet,hogy nem minden óvoda,iskola rendelkezik a mozgásterápiás fejlesztésekhez szükséges eszközökkel,vagy foglalkoztat logopédust,vagy esetleg egy kisebb falusi oviban nincs pszichológus,és be kell miatta utazni a városba.

Sajnos nem minden utazófejlesztő- szolgálat van 100%-ig szakemberekkel feltöltve.

Kedves Szülők..Türelem...

Tudom fogy..fogy de akkor is türelem.....Be fog indulni,ha nem holnap akkor a jövőhéten,vagy legkésőbb október elején..

Illetve még valami! Ha speciális intézménybe jár a lurkó és nem beilleszthető,mert olyan kirívó a  viselkedése,akkor arra is fel hívnám mindenki figyelmét,hogy a speciális intézménynek joga,hogy megfelelő indoklás mellett felülbírálja a gyermek felvételét. Ezt általában a szülői értekezleteken el szokott hangzani,csak általában fül mellett eleresztett mondatként landol..Most én azért csendesen szóltam...

Kedves Szülők..Akármilyen türelmetlenek vagytok velünk (is),nem mi mentorszülők vagyunk arra hivatottak,hogy kommunikációs hidat képezzünk az intézmény és köztetek.Erre azért felhívnám a figyelmet.Sem rám,sem senkire nem kell megsértődni,ha azt tanácsolom,hogy ha probléma van az intézménnyel,az a legjobb megoldás,ha annak igazgatójával vagy annak helyettesével beszéltek.A,miért nem kap a gyermek fejlesztést vagy időben fejlesztést kérdésre válaszolva,általában kommunikációra bátorítom a szülőt!Ezt NEM nekem kell vagy más mentorszülő-társamnak megtenni,ez nagyon nagy TÉVHIT! (állítólag az terjedt el egy szülőcsoportban,hogy mi mindent meg tudunk oldani,és kötelességünk is..)

Hát nem is tudom........

Higgyétek el,nem vagyunk Mindenható Istenek.......

Sorry...EMBEREK vagyunk Mi is.....don-t-panic-sign-white-background-44982561.jpg

(képforrás: www.dreamstime.com)

Ez volt mára az Autizmus Live....

és bocsi fél óra türelem...megyek orrot szívni....a kicsi náthás...MÉG MINDIG!.....