Irány Ki a Természetbe.. (IKaT)
2016. augusztus 26. írta: Autizmus Live

Irány Ki a Természetbe.. (IKaT)

Különlegesek - Autisták...de ugyanolyan emberek,mint Te vagy én..Kicsit több odafigyelést igényelnek,na bumm,kicsit máshogy kell bemutatni nekik a Világot..Gond??Ugye nem..Mutasd meg,hogy meg tudod csinálni.." (Autizmus Live)

Igen kicsit máshogy kell bemutatni és egy kicsit máshogy kell megtanítani..

Hidd el..meg lehet..nagyon nagy munka,ezt nem tagadom,de ha élhető életet tudsz adni a kezébe,és nem kell zavaros káoszban élnie a napjait,akkor megérte..Hisz ez a cél!

(Felhívom minden olvasó figyelmét,hogy az alábbiakban leírtak,bizony nem kevés időbeli ráfordítást igényelnek,és SOK MUNKÁT a gyerekkel,fejlődése érdekében..Úgy hiszem aki felelős szülő annak ez nem lehet akadály,SAJÁT gyermekének az érdekében..Arra is felhívom a figyelmet,hogy az IKaT nem gyógymód az autizmusra és más fogyatékosságra sem,és nem terápia,ettől függetlenül sok területen igazoltan nagyon fejlesztően hat és ezáltal segítheti a gyógypedagógusok vagy terapeuták munkáját is.Ez tényeken alapuló visszaigazolás,lásd Zalán és Levente fiam.Az IKAT egy általam és a férjem által kidolgozott és összefoglalt,visszaigazolt tényeken és eredményeken alapuló erdei környezetben általunk alkalmazott módszer.A bejegyzés nem a teljes kidolgozott leírást prezentálja,annak csak egy részlete.Bármilyen kérdésed van,amennyiben érdekel az IKaT,forduljatok hozzánk bizalommal..Dóri és Szabi )

IKaT - Irány Ki a Természetbe

Hitvallás:

Fejleszd játékosan,az egészséges jó levegőn.gyönyörű környezetben..de közben gyarapítsd tudását,vizuálisan megsegítve.Jelszó:Mosolyogj,erősíts meg pozitívan,és meglásd szárnyakat kapnak..Szóval: Irány Ki a Természetbe..Ne félj kivinni a négy fal közül!! Hidd el nekik is és neked is megéri..Azért mert autisták,ugyanolyan gyerekek mint a többi gyerek a sarki játszótéren..

dsc02757.JPG

Honnan is indul az IKaT??

Szegény ember vízzel főz,évek óta,hónapról hónapra küzdünk a megélhetésünkért,a kicsik fejlesztési költségei miatt.Állami alkalmazottak vagyunk egy nadrágszíjas szervezetben,én közalkalmazottként részmunkaidőben,a páromnak hivatás.Nem vet fel minket a pénz..Négy gyermeket nevelünk,az Egyetemistát,Technikumba járót,Általános Iskolást,és Óvodást.Vagyonunk nincs,csak autizmus itthon,nem is egyszeresen..Inkább nem ecsetelem..

Az autizmus terén: Autizmus-specifikus Mentorszülő vagyok,AOSZ tag,Blogíró és jó sok képzésen részt vettem.Tudásom a területen,autodidakta módon szereztem szakkönyvek által,de szakemberek által állandóan kontrollált módon.Ha megakadok,kérdezek..Nem szégyen.

Majd négy évtizedes tájfutó múlttal rendelkezem,Túravezető vagyok,jó pár éven keresztül a hegyek a sziklák és a barlangok voltak a szabadidőm szerves részei.A férjem Erdész lett volna,ha 14 évesen,nem kerül egy nyilatkozatra aláírás,de,emiatt Faipari Technikus lett Sopronban.Szereti a szakmáját a mai napig,de az élet úgy hozta,hogy egy másik szakmában dolgozik.Nekünk az ERDŐ természetes közeg..Az életünk része..Sosem hagyott cserben..

Hát hová is fordulhattam volna ha nem az ERDŐhöz,amikor előre láttam egy jó pár évvel ezelőtt,hogy 180 fokos fordulatot fog venni az életem.(Amiben egy jó pár szakember is 100%-ig megerősített.)

Az igazság az,hogy a kezdetek kezdetén,a diagnózis után,kimentem az erdőbe és jól kisírtam magam..Kijött velem a párom is és együtt sírtunk..Az ERDŐ az a közeg ahol a mai napig mind a ketten nyugalomra találunk.

A diagnózis sokk után,sokszor írtam már róla,hogy a könyvekbe temetkeztem,mégpedig azért,hogy tanuljak,ismereteket szerezzek az autizmusról,terápiákról,arról,hogy hogyan kell felelős szülőként egy,nálunk kettő fogyatékossággal élő,jelen esetben autista gyereket nevelni,úgy,hogy ők is jól érezzék magukat a világban,mert az élhető élet elérése a lényeg.

Persze rájöttem arra is időközben,hogy a Bizottságok által előírt és valósan megkapott fejlesztési órák,körülbelül annyit jelentenek egy kicsi auti számára,mint halottnak a csók,ez nem arról szól,hogy heti 5 óra fejlesztéstől itthon csodákat várhatok.Rájöttem arra is és a saját bőrünkön tapasztaltuk és tapasztaljuk a mai napig,hogy havi százezres nagyságrend kellene/kell ahhoz havonta forintban,hogy az állami mellett,még legalább heti két magán/civil fejlesztési órát kapjanak,ami elengedhetetlenül szükséges,pusztán azért mert az ellátó állami intézménye,nem tudja a számára biztosítani az összes előírt terápiát..

Mert az egy dolog,hogy mit írnak le,és az egy másik,hogy mit kap meg!!

Nem tagadom az évek alatt nagyon sokat figyeltem,és nagyon sokat tanultam a gyerekeimet körülvevő,és velük foglalkozó gyógypedagógusoktól,és sokszor kaptam olyan pozitív irányú lökést,hogy kis találékonysággal simán otthon is meg tudok csinálni fejlesztő feladatsorokat.

Elkezdtem gondolkozni..Mi nem vagyunk gazdag emberek,sőt.. Nem tudjuk fizetni a terápiákat,lassan már a legszükségesebbeket se..Szégyen?? Igen,az,de nem az én szégyenem,hanem a rendszeré,hogy ilyen..Nem tagadom,elkeseregtem ezt egy gyógypedagógus és egy pszichológus ismerősömnek,és mind a ketten egyöntetűen azt javasolták,hogy próbáljam otthon is fejleszteni a vesztibuláris (egyensúlyi) rendszert és az érzékelés problémákat,de enyhíthetek a rugalmatlan gondolkodáson is,persze a finommotorikát is a szem kéz koordinációt,a nagy mozgásokat,a motoros funkciókat,a feladattartást,az együttműködési készséget,de még akár a kommunikációt is fejleszthetem..

Tovább gondolkodtam..Miért otthon?? Miért a négy fal között?? Mi lenne ha mindezt a jó levegőn,egészséges környezetben,az ERDŐBEN tenném..???

erdo32_1.jpg

Az Erdő ezer és ezeregy lehetőség,és ott a gyerekek sem hordják a skarlátbetűt,senki nem tudja,hogy autisták..

Két éve már,tudatosan fejlesztem őket az erdőben,és az erdőhöz köthető bemutatóhelyeken,tanösvényeken,látogatóközpontokban. Így találtuk ki a férjemmel Szabolccsal az IKaT mozaikszót ezen erdei fejlesztős tevékenységünkre. IKaT = Irány Ki a Természetbe (Autizmus Live)

Az Erdő mint eszköz...

Csúnya szó,hogy eszköz..jól tudom,de a mi esetünkben az..Vagyis mára az is..

Tulajdonképpen avval kezdtem,anno hogy megfűztem egy két mozgásos terápiát tartó ismerősöm,hogy légyszi-légyszi alapon engedjenek be,és had nézzek meg egy Ayres vagy egy Alapozó terápiát. A TSMT-t megtanultam,az volt a kötelező..Nagyon sokat beszélgettem egy gyakorló gyermekpszichiáterrel a szenzoros érzékelési zavarokról..és azok enyhítéséről,mert minálunk azokból bőven jutott,főleg a taktilis problémákból,de sajnos másból is.

Fogtam magam két és fél éve anno egy tavaszi napon,kértem egy nap szabadságot a munkahelyemen,és kimentem a Pilisbe egyedül.Persze addig is sokat jártunk az erdőbe,de most más szemmel néztem az egészet.

Mi az amit tudatosan tudok használni a fejlesztéshez..Mire lennének vevők a gyerekeim..???Mert egy Auti gyereknél kicsit Máshogy működik a világ,nekem meg el kell adnom nekik azt amit én szeretnék,de az ő nyelvükön.

Ki kellett találnom azt,hogy a vidám erdei sétáink,hogy maradjanak vidámak és játékosak akkor is,ha nem kevés munkát fogok hozzáadni..

Körülnéztem..

Patak,kisebb sziklák,kidőlt fa,gyökerek,lejtő,emelkedő,változó fény,kis rét,nagy rét,lekaszált,nem kaszált,kis híd,erdei falépcső,mohaszőnyeg,avarszőnyeg,mindenféle fajta fakéreg,forrás,virágok,kis völgy,nagy völgy..és mindenféle erdei termés..toboz,makk....

Mi a fenéért kéne nekem otthon fejlesztenem?? A Pilisbe 10 perc alatt kiérünk...mondjuk odajártunk eddig is..

Két éve tulajdonképpen tudatosan építem fel a túráinkat,vagyis inkább tudatosan használom az ERDŐ természetességét Zalán és Levente komplex autizmus specifikus fejlesztéséhez.

Persze lépésről lépésre többet terhelve őket,és néha keményen emelem a tétet,pl Kalandpark-i mászások.Azután szép lassan egy éve bevezettem a Környezeti nevelést az erdőben,amiről úgy gondolom,hogy nem csak a neurotipikus gyermekeknél van nagy jelentősége,hanem az arra fogékony,fogyatékossággal élő gyerekeknél is bizony van létjogosultsága,sőt ezen területen nagyon sikeres lehet az integrációjuk.Zalán fiam erre nagyon jó példa.

Ugyanis attól mert autista,nem kell leírni az erdőben sem! Sőt...sok autista gyerek sokkal jobban szereti a csendes erdei környezetet mint a zajos városit,nagyon sok ilyen visszacsatolást kapok mentorszülőként.

Egy dolgot muszáj megjegyeznem..Az erdőben nagyon sok,egy auti gyerek számára,máshol zavaró ingert,például zaj,majd a nullára lehet csökkenteni..Magyarul lehúzom a hangerőt és a balanszot..

Írtam már egy bejegyzést arról,hogy miért pont az ERDŐ..Most egy kicsit a gyakorlatban is megpróbálom bemutatni.

dsc04856.JPG

Először is induljunk ki vesztibuláris rendszer fejlesztéséből.. (egyensúlyi rendszer)

"A vesztibuláris (egyensúly) rendszer központja a belső fülben található. Ennek segítségével érzékeljük a testünk térbeli helyzetét, lassulást-gyorsulást, vagy, hogy állunk, vagy fekszünk.
Mint a többi érzékelésnél az autizmus esetén, itt is előfordulhat alul, vagy túlműködés. Alul működés esetén az illető keresni fogja az ingereket, sokat pörög maga körül, vagy ugrál egy helyben. Ilyen esetben szoktuk látni, hogy előre hátra dülöngél a gyermek vagy felnőtt. Túlműködés esetén pedig félhet bizonyos nagy-mozgásoktól, kerüli azokat, pl nem szeret csúszdázni, vagy hintázni.
Az autizmusban jellemző idegrendszeri éretlenség fejleszthető az érzékelési rendszerek ingerlésével. A vesztibuláris rendszer fejlesztése pedig maga után húzza a többi rendszer fejlődését is."

(forrás:http://auti.hu/erzekelesi-zavarok )

 Nálunk az a helyzet,hogy a két gyerek kétféle módon működik..Amíg Leventénél alul működik addig Zalánnál túl.Sokáig gondolkoztam rajta,hogy no most akkor?De azután rájöttem,hogy csinálják közel ugyanazokat a feladatokat,és egy idő után meglátjuk.

A lényeg,az egyensúlyozás.Például: Gyökereken

erdo34_1.jpg

Farönkön..

erdo21.jpg

Köveken..

dsc02744.JPG

Farakáson

dsc07698.JPG

Minden olyan dolgon,ahol biztonságosan lehet az erdőben.

A Futóbicikli nagyon jó eszköz,nyugodtan vidd ki az zöldbe.

erdo20_1.jpg

és lejtőn lemenni sem olyan könnyű mint gondolná az ember.

dsc04366.JPG

A lényeg az,hogy minél változatosabb legyen..a lábak alatt a talaj..

dsc04060.JPG

vagy

dsc04029_1.JPG

vagy

dsc01358.JPG

A Jelszó,mindenen illegni-billegni,megállni,egyensúlyt megtartani.

az egy órás,fejlesztési blokkból körülbelül 20 percet szoktunk az egyensúlyozásra szánni..

Ha már mozgás..Engedd mászni,de kontrollálva szigorúan..

Vadlesre

dsc08495_1.JPG

Kisebb sziklákra

dsc02908.JPG

Egyéb tereptárgyakra

dsc02877.JPG

Ha már jól megy emeld egy kicsit a tétet..

Köteleken táncolva...(mj: a Kalandparkokban lehet Szép Kártyával fizetni)

Levente

dsc02037.JPG

dsc01986.JPG

dsc02042.JPG

dsc02040.JPG

dsc02032.JPG

Zalán

dsc01988.JPG

dsc02005_2.JPG

dsc02020.JPG

dsc02011.JPG

dsc02049.JPG

dsc02061_1.JPG

No igen,itt azért álljunk meg egy pillanatra..A srácok lassan két éve másznak,hogy hogy találtuk ki??Bettit akartuk elvinni,és ha már ott voltunk Csillebércen,Zalán is ki akarta próbálni,majd egy óra múlva Levente is.Jól ment nekik,nagyon.A kalandparkban szóltunk,hogy autik,és ebből a park nem csinált,-a legnagyobb meglepetésünkre-gondot,hanem küldtek mellénk,biztos ami ziher alapon,egy gyógypedagógus-hallgató animátort.Nagyon jól sikerült az a nap..Hazaértünk,és csend volt a lakásban,olyan szinten elfáradtak,hogy olyat még nem is láttunk.Ohh gondoltam,hogy ha így lefáradnak,akkor menni fogunk sűrűbben,amíg a Szép kártya bírja..Mentünk..havonta kétszer..Mind a kettőnk szabadidőkeretét a kártyáról a gyerekek mászásaira fordítottuk..Sőt egyszer Máté is volt velünk Zalán jó barátja..

Valahol halottam,hogy a mászás az élményterápia része.és utánaolvastam..Elolvastam mindent amit ebben a témában fellelhető..és IGEN a mászás egy auti gyerek számára igen csak hasznos lehet..

Folyamatosan kértem Zalán iskolájában a visszaigazolásokat,hogy változik e,fejlődött e,terhelhetőbb e,és egyszer csak határozott IGENeket kaptam..

Azóta nem kérdés,hogy menjünk e.

De hogy mit is fejleszt? Egyensúly,kognitív funkciók-figyelem,kéz-szem koordináció,feladattartás,motoros funkciók,nagy mozgások,és az önbizalom,mára az önállóságot és még egy jó pár dolgot hozzáírok..mert írhatok.

Úgy gondolom,látom és vallom,hogy a kalandparki mászó óráknak,100%-ig lenne létjogosultsága az autista gyerekek komplex fejlesztésében.A saját gyerekeimen látom a fejlődést.Én  csak úgy hívom hogy a mozgások non plus ultrája.

De térjünk vissza az ERDŐHÖZ..

A Taktilis érzékelés zavarai

A taktilis érzékelés sok elemet tartalmazó kategória: magában foglalja a tárgyak alakjának, felületének, súlyának érzékelését tapintással; a nyomás, érintés érzékelését a test teljes felületén; valamint a hő és a fájdalom érzetét is.
Mint a többi érzékszervnél, itt is beszélhetünk alul vagy túlműködésről. 
Túlzott érzékenységnél megfigyelhetjük az ingerek kerülését. Ilyenkor a gyermek nem szereti, ha megérintik, problémák adódhatnak a ruhákkal az anyaguk, vagy a címke miatt. Gond lehet a fájdalomérzékeléssel is, túlműködésnél minden apróság fáj, alul-működésnél pedig extrém magas fájdalomküszöb alakulhat ki. Előfordulhat ilyen esetben a fájdalom keresése is, ami veszélyes viselkedést is vonhat maga után. Szintén alul-működésnél fordulhat elő, hogy az illető nem érzi, ha melege van, vagy számunkra már túl forró hőmérsékletet is elvisel.

(forrás:http://auti.hu/erzekelesi-zavarok)

Ehhhh evvel a területtel nagyon de nagyon sok bajunk van..Nem akarom bő lére ereszteni,nagyon sokat írtam erről már a blogban.

Vért izzadunk,az évszakváltásoknál..

macika_2.jpg

macika3.jpg

De nem csak ott..Ha rácsöppen,ha hozzáér,ha megfújja a szél,ha túl meleg,ha túl hideg,ha rücskös,ha szemcsés ha homokos..már a bőre a kisebbiknek akkor.Kiborul..

Zalánnak a hőérzete az,ami hát hogy is mondjam,nem úgy működik ahogy kéne..de nála is edzeni kell,mert vannak olyan napok,amikor fáradtabb,ez egy auti gyereknél előfordul,akkor képes olyan dologra is rosszabbul reagálni,ha valaki hozzáér a kezéhez,vagy akár egy fűszál a lábához,vagy csak annyi,hogy koszos lesz a keze..

Mivel is kezdtem a fejlesztést e téren?? A vízzel..( a víz az jó buli tud lenni az erdőben..)

erdo25_1.jpg

Azután a kaszálókon kószáltunk

dsc01287.JPG

vagy

dsc04881.JPG

sokszor ölelnek fát..a fa kérge nagyon jól stimulálja a bőrt.

dsc02406.JPG

télen a hó is segít..

dsc00011.JPG

már ha van,nagy ritkán.

dsc08772.JPG
Finommotorika..,kéz-szem koordináció..,figyelem..,feladattartás..,együttműködési készség.

Sajnos az autista gyerekek igen nagy százalékánál fordul elő,hogy nincsenek rendben ezek a területek.Nagyon nincsenek rendben.

Az íróeszközök nagyon sokáig nem voltak a barátaink.Zalán 5,5 éves volt amikor elkezdett ismerkedni a ceruzákkal,Levente még most sem barátjuk annyira..Zalán balkezes.Ami nem baj,viszont túlnyomatékol,magyarul vés.Levente alul-nyomatékol,alig látod hogy mit rajzol.Ha rajzol egyáltalán.

Nincs mese,gyakorolni kell..így

erdo93_1.jpg

vagy így mert van ezernyi lehetőség.. (csomózás tanulása)

dsc04869.JPG

Az is jó ha csippentő mozdulattal kavicsokat gyűjtenek.

erdo26.jpg

A lényeg az,hogy fogjanak,nyúljanak,vizsgálódjanak,csomózzanak..

Feladattartás lehet fejleszteni játékosan a rönkök számolásával..

erdo90_1.jpg

De azt például buborékfújással is lehet..

dsc02605.JPG

A lényeg az,hogy minél játékosabb legyen és minél vidámabb..

A nagy-mozgásokat általában erdei játszótereken szoktuk trenírozni..

dsc03057.JPG

Ezekre általában a délután második felében vagy kora este kerítünk sort,a kicsik nem nagyon szeretik a tömeg-programokat..

Azt hiszem ez érthető.

Zalán azért se,mert volt már rá példa,hogy kicsúfolták,és konfliktusba keveredett autizmusa miatt.Konkrétan bántották,fenyegették.kinevették,egy-két játszótéren.Nem szeretem őket közösségi játszótérre vinni,vagy ha elkerülhetetlen,mert ők mennek be oda,akkor,szólok,hogy autisták,és ha gondot jelent,akkor,eljövünk onnan,mert annak semmi értelme,hogy negatív verbális "erőszak" tárgyává váljanak..

Ja és még valami: A FOKOZATOSSÁG elvét nem elfelejteni! Kis lépésekkel,szigorúan betartva!

A Környezeti Nevelés (az erdőben)..

Az évek alatt ahogy cseperedtek,és Zalán harmadikos lett,sajnos Környezetismeretből,néhány negatív értékelést kapott..amit ő saját maga sem vett jó néven..

Akkor pont az erdőről tanultak.

Tulajdonképpen pont a legjobbkor építettük bele a lexikális ismeretbővítést az erdei mozgós délutánokba..Elkezdtünk tanösvényekre járni..

dsc09420.JPG

amit egyébként a mai napig nagyon élveznek a srácok.

Szépen fokozatosan rengeteget tanultak az erdőről..az erdő növény,és állatvilágáról is többek között,amit személy szerint én nagyon fontosnak tartok,hogy magukénak tudják ezt az ismeretanyagot is..Hiszen az erdő az életük része.

dsc09427.JPG

és ha már erdőbe járunk tanulják meg azt is,hogy vigyázni kell rá.

Ezt nem csak egy neurotipikus gyereknek lehet megtanítani,hanem egy autistának is.Sőt az autizmusukból kifolyólag sokkal jobban be fogják tartani az erdei viselkedési szabályokat.Ők nagyon szabálykövető gyerekek.

Éppen ezért néztem utána a felelős környezeti nevelésnek..

http://erdo.kormany.hu/kornyezeti-neveles-az-erdoben

Ne higgyétek,hogy egy auti gyereket nem lehetne elvinni egy Erdei Iskolába,erdei környezetbe akár egy hétre..Jó igaz ők egy kicsit nagyobb szakszemélyzetet igényelnének,de miért ne lehetne nekik is lehetőségük erre??Egy Erdei Iskolai környezetet,nem lenne nagy ráfordítás,vizuálisan akadálymentessé tenni.Hiszen csak logókról és ábrákról beszélünk.Tudom sokan nem hiszik el,de az ő akadálymentesítésük a legkönnyebb,és a legkisebb anyagi ráfordítás.

Vagy ha csak a család viszi el a gyerkőcöt az erdőbe,egy tanösvényre,vagy egy látogatóközpontba,a kicsi auti sem lenne annyira elveszve,ha egy két tanösvény vagy az ahhoz tartozó Erdei Iskola vagy bemutatótér vizuálisan akadálymentesített lenne,és nem a szülőnek kellene otthon logókat gyártani tanösvény-vezető füzetet akadálymentesíteni,hogy a lurkó tanuljon is és jól is érezze magát a meglátogatott környezetben.

Mondom logókról beszélünk semmi másról..

napirend_1.jpg

Az eltelt évek alatt rengeteget jártuk és járunk ki az erdőbe,és igenis van létjogosultsága annak,hogy a fogyatékossággal élőkkel szemben befogadó legyen az erdei társadalom,az erdőben és az erdőért dolgozó szakemberek,mérnökök,erdészek,környezeti nevelők,de akár a fások nagy közössége is.

Remélem hogy Zalán és Levente erdei látogatásaival,az Erdészeteknél valami elkezdődik..Elkezdődik az a haladó hagyomány,és a Szakdolgozók partnerek lesznek abban,hogy a fogyatékossággal élő gyerekeknek szerezzenek nagyon boldog pillanatokat..Sőt átadjanak a tudásukból is egy kicsit..

Azt hiszem Zalán fiam a bizonyíték arra,hogy milyen nagy boldogság,ez a nemes cselekedet..Gyereknek,Mérnöknek,Erdésznek..

Lengyel László Erdőmérnök

dsc04401_1.JPG

Tóth Kristóf Erdőmérnök

dsc04490_1.JPG

Beregszászi Olivér Erdész (Szentendre)

dsc04496_1.JPG

Locskai Milán Erdész ( Királyrét)

dsc04567.JPG

Szabó Ferenc Erdész ( Nyugat- Cserhát )

dsc04674_1.JPG

Ők azok akik ÖNZETLENÜL,megmutatták Zalánnak és Leventének az ERDŐT,a munkájukat,tették meg ezt úttörő módon,szívüket,lelküket beleadva azt a közeledést a fogyatékossággal élő gyerekek felé,amire már réges-régen szükség volt.

Hálás vagyok érte,nagyon hálás..

Remélem folytatódni fog a kezdeményezésünk..Remélem befogadja Őket az erdei társadalom.

Egy biztos,Zalán írásban is fogalmaz végre,naplót ír,a nyáron rengeteget fejlődött a kommunikációja.Ez pokoli nagy eredmény ám..Eredmény igen,mégpedig a jövőre nézve...Köszönöm Erdészek,köszönöm ERDŐ!!

dsc04713_1.JPG

Irány Ki a Természetbe!

Ne félj kivinni az ERDŐ-be,hidd el megéri....

Ez volt mára az Autizmus Live,köszönöm,hogy olvastatok! Teremtsünk haladó hagyományt,mellénk álltok???