Négy nap instant...
2016. március 16. írta: Autizmus Live

Négy nap instant...

Instant igen,mert egy bejegyzésbe megpróbálom belesűríteni a négy nap krónikáját..Még pedig azért,hogy hogyan lehet igen kicsi költségvetésből tartalmasan eltölteni,a szabadnapokat,és jól lemozgatni a srácokat.

Első nap.. A Skanzen..( Szentendre )

Tulajdonképpen a facebookon bukkantam rá egy megosztásra,talán a családinfóéra,a Skanzen ünnepi Huszártáborával kapcsolatban,amin kissé vaciláltam ugyan,mert tömegprogram,de néha ilyet is muszáj becsempészni a mindennapokba,úgyhogy mindjárt utána is néztem mindennek.A program tetszett,és ez volt az a pont,ahol úgy benéztem a napokat,hogy ihaj csuhaj..Ráadásul Bettit is rábeszéltem,hogy jöjjön ő is velünk..A kicsik már csak szipogósra vették a figurát,így akadálya nem volt,hogy útra keljünk..

Apropó,itt jegyezném meg,hogy a fogyatékossággal élőknek és a kísérőjüknek a Skanzen ingyenes!

Még a fesztivál napok is..Úgyhogy Bettistől,Zalánostól,Leventéstől,teljesen ingyen mentünk be a Szabadtéri Múzeumba.Jó sok lóra készültünk,meg sok sok huszárra,de rájöttünk,hogy ez a nap,nem az a nap..az a program majd holnaptól lesz..No mindegy,kárpótolt minket,hogy nagyon kevesen voltak,így Zalán nagyon élvezte a programhelyszínek adta lehetőségeket..

Játszatott egy kis élő történelmet..

Fakardot készített..az öccsének..

dsc09625.JPG

Bedi meg bajuszt,én meg csákót hajtogattam..

dsc09632.JPG

Sőt Zalán be is öltözött..

dsc09633.JPG

Azután megtanulta,hogy hogy kell táncolni a verbunkost,csak neki húzta a zenekar..

dsc09637.JPG

Majd összefutottunk Apjával,és Levivel,akik addig másfelé kalandoztak..és akkor Levente gondolt egyet..lett egy kicsi huszárunk..

dsc09647.JPG

Végigjártuk az egész Skanzent,töviről,hegyire..

dsc09653.JPG

Bolondoztunk egy szalmakazalban..

dsc09743.JPG

Zalán tartott nekünk térképismeret órát..

dsc09711.JPG

Kipróbáltuk a kézi malmot..

dsc09699.JPG

és a végén belefért egy kis játszótér is..

dsc09783.JPG

Jó nap volt,sok jó kedvvel,és tulajdonképpen,20 kilométernyi disel fuel ráfordítással..az oda és vissza tekintetében,összesen. Hála a jó égnek,a Skanzen nekünk nagyon közel van..Vittünk szendvicset,teát,három gyereket..meg jó sok vidámságot..

Második nap...Kondor Béla nyomdokain..

Bernadett lányom,idén indult a Kondor Béla Ifjúsági Képző és Iparművészeti Versenyen,ahol a tűzzománc munkájával,kiállítási jogot nyert.Ez a verseny az egyik legnívósabb országos verseny,a művészpalánták között..Megígértem neki,hogy a négy nap valamelyikén,elmegyünk,és megnézzük az alkotásokat..Vasárnap kora délelőtt hármasban,Zalán,Bedi és én nyakunkba vettük a várost,és majd két óra alatt el BKK-ztunk a Békásmegyerről a XVIII kerületi Havanna lakótelepre,a Kondor Béla Művelődési Házba. Levi és Szabi otthon maradtak,mert Leventének nagydolgos napja volt,és hát várták a csodát türelmesen..

Délre oda is értünk a Havannára,és egy gyors fotó után,nem győztünk ámulni és bámulni..

dsc09786.JPG

Ízenlítő a munkákból..

dsc09789.JPG

Bámulatos alkotások voltak..

dsc09802.JPG

dsc09796.JPG

Zalánnak is nagyon tetszett..

dsc09806.JPG

Bedi munkája (tűzzománc)

dsc09831.JPG

A művész és műve..

dsc09838.JPG

Az összkép.. (részlet..)

dsc09803.JPG

Egy jó órát időztünk az alkotások között,majd lassan búcsút intettünk a kiállításnak..A buszra várva felfedeztünk egy nagyon jó Pékséget,úgyhogy kapva kaptam az alkalmon,vasárnap révén,ismerve kishazám ilyen terű vasárnapi ellátatlanságát,vittünk is haza egy kiló friss kenyeret..per ezt csak azért írom,le,mert az a Pékség..Húúúú...A kenyér,ott tényleg kenyér..Van benne anyag..na...

Hazaérvén szembesültem,hogy Levente túl van az egyéni csodáján,így délután,Zalán pihent,és a legkisebb jött velünk egy kutyasétáltatós Duna partosat..

Volt boldogság...

dsc09872.JPG

A nap költségvetése,nem került tulajdonképpen semmibe..Megúsztam egy túrós pite,és egy baconos csavart ráfordítással a kiló kenyér mellé..Zalán jót közlekedett, mert a Havannán még sosem járt..Vagyis dehogy is nem,csak nem emlékszik a Sűn day-re..

Harmadik nap... A túra..

Hétfőn,reggel gondoltunk egy merészet..A nap hét ágra süt,így az erdőben a helyünk..Irány a Pilis,de most menjünk egy kicsit messzebb,mondtam én,nagy bőszen..Hisz holnap úgy is rossz idő lesz,fogadok be fogunk szorulni. Pilismarótot vettük célba,de akkora dugó volt Szentendre felé,hogy Szabinak elege is lett a dugózásból,és azt mondta,hogy akkor most átmegyünk a Pilisen..Esztergomba érve kitalálta,hogy mi lenne ha felmennénk a Vaskapu-i turista házhoz,amit már nagyon rég terveztünk,mert onnan valami csodaszép a panoráma.

Hát menjünk,mondtam én,csak lehet kirándulni körülötte...és lőn..lehetett...

dsc09980.JPG

Úgyhogy neki is vágtunk zöldön és piroson körtúrának..

dsc09906.JPG

Sokszor összevesztünk a sárral..

dsc09923.JPG

Levente néha járatlan utakon kalandozott Kunos kutyával..

dsc09916.JPG

Belestünk a Búbánat-völgybe..

dsc09917.JPG

Frissítettünk a Fári-Kútnál..

dsc09928.JPG

Megmásztunk sok szintet a Vaskapu-hegy oldalában..

dsc09953.JPG

Átöleltünk fákat..

dsc09955.JPG

Kunos vadnyúlra akart vadászni..

dsc09905.JPG

Nagy lihegve lassan leküzdöttük a hegyeket..

dsc09968.JPG

és a végén megcsodáltuk a panorámát Esztergom felett..

dsc09973.JPG

A kicsik rendesen elfáradtak ez tény,hisz legyűrtünk 7 kilométert és 300 méter szintet..Levente hazafelé el is aludt..Aminek az esti lefekvésének kicsúszása miatt,annyira nem örültünk..

A költségvetés: 56 kilométernyi disel fuel összességében,Békás- Esztergom -Békás viszonylatban,és némi harapnivaló,no meg ásványvíz az apróknak az esztergomi LIDL kínálatából...meg egy-egy bónusz Túró Rudi..Itthon meg várt minket a paprikás kolompér.. :)

Sajnos éjszaka volt egy kicsi kóc Zalán gyomrával,ami nem éppen volt sima liba,de erről majd máskor egy másik postban..Tény,hogy nem nagyon pihentünk az éjjel,és ingem gatyám is ráment a problémára..

Negyedik nap...A Hócsata...( Dobogókő)

Sajnos reggel szomorúan konstatáltuk a kicsikkel,hogy szakad az eső..nem is kicsit..Kánya bánja,pihenés nap,Zalánnak meg gyógyulós..Apának meg hivatalos kötelességes,nekem meg nagy-takarítós,főzőcskés..Leventének meg frontolós,amitől én álltam fejre,nem kicsit..Bedinek,meg 20 kilométeres Teljesítménytúrás sárdagasztós,hogy ki ne hagyjam..

Na de...Ha már március 15...Valaki emlékszik még arra az ominózus sms napra??? Hahahahaaaaa....Mi még igen..Zalán meg egész nap annyit nézte az Időképet,hogy havat is talált hozzá..és miután Szabi hazajött,és isten bizonyra megesküdött,hogy jól van,lehetett egy kérése..

Ni mi is volt???

Anya menjünk Hó-csatázni!!! 

Séróból meg is kérdeztem,hogy az eszed ment el,vagy a gyomorpiruláktól látsz rémeket???

de csak mondta....

Mi meg..Hát oké...Irány Dobogókő,a keretbe még belefér..Az ebéd meg volt itthon,még Zalán is evett egy keveset,tomboló reflux ide oda...

Pilisszentkeresztig komolyan kételkedtem..Na jó,max ázunk egyet Dobogókőn,kutyástól..Na de azután a Két-Bükkfa Nyereghez érve eloszlott minden kételyem..Hoppá itt aztán van ám hó,és nem is kevés..Fent a hegytetőn meg még több..

Úgyhogy....ha hó,hát legyen hó...na meg köd..és lőn fél ötkor délután,ember is alig arra felé..

Úgyhogy induljon a

dsc00006.JPG

meg a futááás..és támadááás...

dsc00021.JPG

Zalán úgy gondolta,hogy a hóangyal jó buli..

dsc00041.JPG

Levente hólabdázott Kunossal..

dsc09986.JPG

Néhányszor elvesztünk a ködben..

dsc00045.JPG

és a havas fenyők látványa csodaszép volt..

dsc00034.JPG

Én meg nem írtam sms-t,helyette MMS-ben  :) küldöm havas üdvözletem Mindenkinek-Nektek,Dobogókőről,a Pilis-hegység szívéből 2016.március 15.-én.. e voilá....:)

dsc00022.JPG

A nap költsége 44 kilométer disel fuel..és más semmi..A jókedv és a hó ingyen volt,még a parkolás is..

Hát így telt a négy napos hosszú hétvége a számunkra..Egy adag történelemmel,művészettel,kondicionálással a természet lágy ölén,és nem egy adag hóval,annál jóval többel...

Tartalmasan,és igen szerény költségvetésből sikerült megszervezzük ezt a négy napot..

120 kilométert autóztunk,cca: 9 liter diselt fogyasztott az autó..és volt némi szendvics és tea ráfordításunk,más egyéb nem volt.

Hogy miért írtam mindezt??Hogy bemutassam,hogy így is lehet...Lehet még akkor is amikor nagyon szegény az eklézsia..csak akarni kell,és pontosan kiszámolni mindent,kőbevésett határokat húzni,és ha tetszik ha nem alapon,be is tartatni azokat..Nincs kilengés és akkor meg lehet csinálni..hogy a hétköznapok nagyon kemény küzdelmeiből egy kicsit kiszakadhasson az ember..ha szerényen,hát szerényen..

A faramuci dolog az egészben,hogy Zalán ambulanter ellátása a négy nap költségeinek a hatszorosa volt..Mert a ménkő valahol mindig beüt..Csodálkoztam is volna,ha nem történik semmi extra...

No mindegy...túl vagyunk azon is...

Ez volt mára az Autizmus Live...Instant négy napja....Köszönöm,hogy olvastatok..

süti beállítások módosítása