Nincs pinkó,nincs ovi...
2016. február 02. írta: Autizmus Live

Nincs pinkó,nincs ovi...

Nincs pinkó,nincs ovi...komolyan gondolja,én meg sikítófrászt kapok most,a glédába vágott gyerekkel,indulásra kész..Üvölteni tudnék..Nem megyünk sehová...

Zalán ma még itthon,valahogy most nehezen gyógyul,rendesen leverte ez a vírus,hála már nem volt láza,délután meg kerületi szépíró döntő,ahová menni akar..Dani átköltöztetve,és vigyázó üzemmódban,indultam volna,a kicsivel óvodába.

Indultam volna..de nem fogok..Nem tudom kirobbantani a lakásból..Fél órája sír,lassan én is vele..Glédába vágva,fekszik a takaró alatt,hüppög...

-Nincs,pinkó,nincs busz,nincs ovi..rossz halak...rossz fénykép...

..és leesik...összeáll...nem akart rosszat tegnap este..nem....valószínű csak fotózni akarta a halakat..és felhajtotta az akvárium tetejét..

Tartani egy kézzel,a másikkal meg filmezni,úgy fest,most nem jött össze..gondolom így esett bele a telefon az akváriumba...

telo.jpg

Basszus...és basszus... A jelen telefonom nem Samsung..Huawei P8 lite..és ennek is meg van a miértje..A Samsung helyett kaptam cserébe..Mert a Samsungot már nem lehetett javítani,és ezt ajánlotta helyette a T-mobil..Nem csináltam rossz vásárt,mert egy nagyon jó kis telefon..Nagyon okos,és per én nagyon örültem ennek az okosságnak,és könnyű kezelhetőségnek..pont Levente miatt,mert simán rá tudtam pakolni,és hatékonyan használni,Levente képi megsegítését..Ráadásul mind..A napirendeket,a folyamatábrákat,szóval mindent ami a zsebembe kell egy autista gyerek mellett..

levike_t.jpg

Levente egy igazi kütyümen gyerek,és ahogy nőtt nődögélt,szép lassan átforgattam a telefont,játékból kommunikációs segédeszközbe..Szép lassan beletanult,sőt mára odáig jutottunk,hogy ez az egyetlen eszköz amivel pozitívan tudjuk ösztönözni..Már nincsenek rajta oktalan hasztalan dolgok,és Levente sem ilyenekre használja..

A nyáron megtanítottuk rá,hogy ez a nagyon okos,mennyire jól tud fotózni,videózni,és akár hiszitek,akár nem,és ezt sokan tudják igazolni,Levente egy jó fél éve,mindent dokumentál..A képen Szabolcs barátjának a kamerájával,de minden olyan dologgal ami erre alkalmas,bár többnyire az okosommal..

doku.jpg

Még saját futárt is készített magának a reggeli utazáshoz képekben,és a buszon ülve,a képeket sorban nézve,követi a busz útját,a következő és hátrahagyott megállókat..Egy hónapja nincs gond az utazással reggelente..Persze ha azon a helyen tud ülni,ahol minden reggel szoktunk..Ott nem zavarunk senkit,látja a 34-es busz futár kijelzőjét,sokszor fotózza,béke van,nem háborog,nem repked,nem szól meg senki minket..Volt pinkó,elfoglalta magát..Ha változás elé néztünk,itthon gyorsan megcsináltam a folyamatábrát előző este,rátöltöttem a telefonra,másnap zsebre vágtam,és ha kellett elővettem,és mindent de mindent meg tudtam mutatni Leventének,így elkerültük az új dolgok miatti frusztrációt..

Még az oltásnál is jól jött..de még milyen jól..Segítő eszköz volt,figyelem elvonó,és négyen igazoljuk,hogy jól működött..

Ciki,nem ciki,nekünk az okos egy nagyon jó segítőeszköz,hatékony,ha baj van jól lehet vele terelni,és Leventének a kép és videókészítés miatt a legjobb fejlesztő dolog,jelen pillanatban..Aki ismeri Leventét,az ezt igazolni is tudja..

doku1.jpg

Ha velünk van a pinkó,nincs baj..Neki biztonságot jelent,nekünk meg kezelhetőséget..Sőt mostanában már ha valamiért törne a mécses,arra kérem fényképezzen,vagy videózzon inkább...és be is jön...

Most nincs,és ma reggel rájöttem arra,hogy nem volt semmi rossz szándék,egyszerűen csak a halakat akarta lefilmezni,vagy lefotózni,a saját szemszögéből..Autista szemmel..Tudja nagyon jól,hogy nem szabad a vízbe tenni,sőt az akvárium alatt ott a folyamatábra,egy éve..Azóta nem is történt telefonos vízi-baleset...Jó okulás volt a számára a tavaly tavaszi..

Baj van,és ahogy elnézem nem is kicsi..Hiába adom oda a pótot,ami nem annyira okos,bár ugyanúgy Huawei,nem fogadja el...és meg is értem...

Igen ez a valódi autizmus...amikor a rugalmatlan gondolkodás mindennél erősebb,és nem lehet mit kezdeni az állapottal,nem lehet csak úgy hipp-hopp megjavítani..Ez nem fog megváltozni...A rugalmatlan gondolkodás egy autista gyereknél,nagyon nagy galibákat tud csinálni...Rettentő nagy galibákat..

Lehet,hogy sok embernek banális problémának tűnik,és azt hiszi hogy csak úri luxus,hát nem.....nagyon nem az...Aki autista gyereket nevel az tudja,hogy mekkora gond..Nagyon nagy...

Igen,most én is rettentő nagy slamasztikában vagyok,mert a lakásból sem fogom tudni kivinni,amíg nem tudom megoldani a kialakult helyzetet,és ez most aligha fog sikerülni,nem vagyok,nem vagyunk olyan jó anyagi opcióban..A telefon kiszáradt ugyan,de nem tudom bekapcsolni,nem indul el..és a szerviz ( készülék biztosítás) nem tud ilyet adni helyette..Az akkor csak kivételes alkalom volt..pont szerencsém volt..

Most már engem is ver a víz rendesen...nem tudom megoldani,és ezt most valahogy mégis meg kéne..De nincs miből,nincs keret...és ezt Levente nem érti meg...

Hüppög..elbújik,sír.....itthon már mindenki ideges..Zalán reggel hatkor pinkót rajzolt,csak ne sírjon az öccse...De az más...

és ma verseny van,és jó lett volna,ha lett volna előtte egy viszonylag nyugodt nap...

Nem lesz..

Akármit csinálok...........

Sajnálom ezt a kis lurkót,nagyon sajnálom....és most abszolút tanácstalan vagyok...........

Senki ne értse félre,nem azért írtam a postot,hogy segítséget kérjek..Azért írtam,hogy bemutassam és prezentáljam azt,hogy egy rugalmatlanul gondolkodó autista gyereknek mit jelent az,ha valamihez ragaszkodik..és ha pont az válik semmivé,ami a mindene volt..a kommunikáció,a fejlesztő eszköz,a szabadidő,a minden..amivel hasznosan elfoglalta magát...

Igaz ettől függetlenül,jelen nem tudok jó megoldást...Gondolkozom,és remélem menni fog tiszta fejjel,hogy kitaláljak valamit..valami alternatívát..

Kicsi dráma,de összedöntötte a stabilan sorba rendezett dominó kockákat....

Ez volt mára a LIVE...jó nagy adag gyomorgörccsel....

Nincs pinkó,nincs ovi.....Bajban vagyok..nem kicsiben....ez a valódi AUTIZMUS.....

doku2.jpg

süti beállítások módosítása